Zeker eisprong, kunnen jullie meekijken??

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door avil, 2 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. avil

avil Actief lid

25 apr 2011
    255
    0
    0
    Ik heb hiervoor al een keertje gepost over mijn cyclus na een mk. Ik heb alleen niet zoveel inhoudelijke reacties gehad op mijn kaartje... ik ben heel benieuwd of ik er zeker van kan zijn dat dit mijn eisprong is geweest. Ik test nu vrij regelmatig :).... Ik weet niet zo goed hoe betrouwbaar FF is, dus kunnen jullie iets zinnigs zeggen?
    Alvast bedankt!

2. Jonie2

Jonie2 Bekend lid

10 apr 2008
    579
    0
    0
    Ik denk dat je hem wel op de dag hebt gehad die ff aangeeft. Je temp is daar 0.3 gestegen en zie verder nergens zo'n sprong.

3. snelly

snelly Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.854
    0
    0
    achter mijn zoontje aan hollen
    ergens in zuid holland
    Ik denk het wel hoor vaak heb je ff een dipje ik heb hem ook gehad vorige week. Ik had hem hele sterke dip bij mijn laatste zwangerschap. Je temp blijft verders mooi rond de 37.

4. avil

avil Actief lid

25 apr 2011
    255
    0
    0
    Dank jullie voor de reactie! Ik ga er nu ook wel een beetje vanuit dat dit is wat ff zegt dat het is...;) Niet zoveel ervaring met tempen, dus wat bevestiging is erg fijn!

5. Selena149

Selena149 Niet meer actief

Het lijkt er wel op, maar als je het echt zeker wil weten zou ik er ovutests bij gebruiken. ;)

6. avil

avil Actief lid

25 apr 2011
    255
    0
    0
    Goede tip, Ik ga volgende maand aan de ovu testen denk ik... twijfel nog omdat er niet teveel druk op moet komen... vanochtend een lagere temp ... wat denken jullie komt mijn menstruatie eraan, aan mijn ff kaartje te zien? Ik ben normaal wel redelijk stabiel qua cyclus (ong. 30 dagen) Of kan er nog een keer een dip komen ook al ben je zwanger? (hoe maak je jezelf gek voor Dummies....:p )

In mijn eerste reactie bedoel ik niet dat FF onbetrouwbaar is trouwens, maar mijn cyclus na mk misschien wel.... (ter verduidelijking....:D)

7. Selena149

Hmm, aan je temp te zien zou ik wel een ongi verwachten.
    Hij zit namelijk onder de rode lijn al, is lager dan de laagste temp van je LF en hij is al 2 keer gezakt...

8. avil

avil Actief lid

25 apr 2011
    255
    0
    0
    Ik denk ook dat het eraan komt..Bedankt dat je mijn vermoeden bevestigd. ;) Ik hoop maar dat het niet te lang duurt, dan kunnen we door. Als mijn temp. morgen stijgt, dan test ik nog een keer.. als hij laag blijft of lager wordt dan wacht ik het rustig af...

Ik zie dat je PCOS hebt, wat houdt dat in? Ik zie het hier wel vaker voorbij komen. Zwanger worden gaat bij jou niet zomaar zo te zien. Ik hoop dat het snel lukt!

9. Selena149

Korte uitleg: ;)

Polycysteus-ovariumsyndroom of PCOS is een aantal samenhangende afwijkingen, waarbij vaak (kleine) cysten in de eierstokken aanwezig zijn. De afwijkingen worden waarschijnlijk veroorzaakt door, en of gaan gepaard met hormonale afwijkingen.
    Hierdoor ontwikkelen zich in de eierstokken (ovarium) meerdere (poly) cystes. De eicellen groeien niet of onregelmatig, waardoor er geen of onregelmatig een eisprong optreedt en vrouwen onregelmatig of niet menstrueren. Doordat de eisprong onregelmatig of geheel niet plaatsvindt zijn deze vrouwen verminderd vruchtbaar.

Zwanger worden gaat hier idd niet zomaar, komt ook wel denk ik omdat ik er nog eens een aangeboren baarmoeder/vagina afwijking bij heb... Hoewel het de laatste 2 cycli wel beter gaat moet ik zeggen (36-36, waarvan 1 met eisprong). Van de laatste 3 cycli (47-36-36) heb ik er vermoedelijk bij 2 een eisprong gehad. En deze cyclus zowaar een ei op CD 20, wat een NOD maakt op de 32ste dag (uitgaande van LF van 11 zoals vorige keer). Maakt dus 36-36-32, waarvan 2 met een eisprong. Gaat dus zeker wel beter. Voor de laatste cyclus van 47 dagen had ik uberhaupt geen ei. In juli gaan we met Clomid beginnen. :)

10. avil

avil Actief lid

25 apr 2011
    255
    0
    0
    Wauw wat heftig joh. Wel fijn dat je cyclus korter wordt en dat je hulp krijgt. Al hoop ik natuurlijk voor je dat je je ei deze maand goed hebt benut en er helemaal geen Clomid nodig is!

Ik ben vandaag ongesteld geworden, wel prettig dat ik nu een beetje weet waar ik aan toe ben. Scheelt ook weer een test :D. FF is blijkbaar wel een goede manier om inzicht te krijgen in je cyclus. Ga er zeker mee door!

Liefs Avil

11. avil

avil Actief lid

25 apr 2011
    255
    0
    0
    Wat zie ik! Je bent zwangerrrrr!!! Fantastisch! Gefeliciteerd!

Deel Deze Pagina