Snel proberen om een tweede kindje te krijgen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door suusvdw, 28 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suusvdw

suusvdw Actief lid

25 jun 2008
    475
    1
    0
    verpleegkundige
    Noord-Brabant
    Hoi,

We hebben altijd gezegd dat we onze kindje kort op elkaar willen hebben. Nuis onze dochter 5 maanden en willen we weer gaan proberen om voor de tweede keer zwanger te worden.
    Ik dacht al 2x dat ik per ongeluk toch al zwanger was, dit bleek niet het geval te zijn. Ik was hier elke keer teleurgesteld over en dus dat was de reden dat ik zeker wist dat ik er weer voor wilde gaan.
    Tenslotte krijg je zeker niet de garantie dat het nu weer direct raak is (dit was bij de eerste wel). We hopen natuurlijk snel zwanger te worden en dat er tussen onze kindjes net iets meer dan een jaar verschil zit.
    Maar nu twijfel ik wel wat de omgeving er van gaat vinden en hoe mijn lichaam erop gaat reageren. Tenslotte staat er 9 maanden voor om te ontzwangeren. Maar ik denk wel dat ik het zeker aan kan, anders begin ik er niet aan. Toch blijf ik een beetje onzeker.
    Wat denken jullie? Zijn er meer mensen die zo kort weer zwanger wilde worden? Wat zijn jullie ervaringen?
    Ik scheel zelf iets minder dan een jaar met mijn broertje en heb dit altijd super gevonden. mijn moeder heeft er ook nooit spijt van gehad, al was het bij hun wel een foutje.

gr Suzanne

2. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Als je zelf denkt dat je het kan en je wilt het graag, waarom twijfel je dan nog ;) ? Ik denk dat je dat het beste zelf aanvoelt meid.
    En je omgeving..tja er zijn altijd mensen die wat te zeuren hebben, daar zou ik me zeker niks van aantrekken.

3. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    wij zijn ook bezig voor een 2de. niet actief maar we laten de natuur zijn gang gaan. komt het nu zijn we blij... komt het pas over een aantal maanden dan is het zo... wat de omgeving zegt trek ik mij niet aan. jamie is nu 9 maanden en wij voelen ons klaar voor een 2de. was de rest denkt moeten ze zelf weten :)

4. BB10

BB10 Niet meer actief

Meisje, doen wat voor jou goed voelt en je niets aantrekken van wat anderen zeggen of denken.

5. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    wij gaan ook voor een 2e en ons meisje is nu ook ruim 5 maanden. Omdat ik nog volledig bv geef kan het nog wel een hele tijd gaan duren (ben nog noet ongi geweest na de bevalling)
    We laten gewoon de natuur zijn gang gaan...

Als jullie er een goed gevoel bij hebben, waarom niet?

6. Edelweisje

Edelweisje Actief lid

22 nov 2007
    451
    0
    0
    Je moet doen wat je zelf wil, al vind ik het persoonlijk wel erg kort op elkaar. Onderschat het niet maar een tweeling is ook best zwaar dus...

7. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    je moet je niets van de omgeving aantrekken als jullie dat graag willen en kunnen qua drukte enz. Dan zou ik er gewoon voor gaan. Wij willen er ookniet teveel tijd tussen latenzitten als we de keuze daar in hebben. Maar dat heb je niet altijd he.

Deel Deze Pagina