Bij ons zei de gyn met 14 weken dat het waarschijnlijk een meid was, maar hij wist het niet zeker, want hij zag ook een uitsteeksel (kon ook weer de navelstreng zijn). Toen met 18 weken deze foto Voor 99% zeker een meisje zei hij! We hebben al allemaal roze dingetjes gekocht, maar wil toch z.s.m. nog een 3d echo laten maken, dan weten we het pas echt zeker (voor zover dat kan!)
@ Evelieveling: ik zie inderdaad wat je bedoelt, maar ik wist niet dat ze ook op die manier het geslacht konden zien!
Hallo allemaal, Wij hebben met 20 weken ook te horen gekregen dat we een meisje zouden krijgen. We vroegen aan de echoscopiste wat het geslacht van de baby was en ze kon ons zo antwoord geven (zonder enige twijfel) Dat vonden we natuurlijk erg leuk om te horen. Je gaat je daar dan onbewust meer op richten. Het wordt zij en ons meisje en je koopt meisjes dingen. Je verzint een meisjesnaam en stelt je ergens op in. Toen wij met 26 weken bij de pretecho lagen, duurde het erg lang voor de echoscopiste iets liet zien mbt het geslacht. Ze zei uiteindelijk: Ik hoorde jullie zij zeggen, maar ik zie hier toch echt dat het een jongen is. We moesten toen erg lachen. Ze heeft ons 's middags nog eens laten terugkomen om het nog beter te laten zien (hij was namelijk erg eigenwijs en hield de beentjes stijf tegen elkaar). We hebben gevraagd hoe dit kon. Nu blijkt dat als jongetjes met de beentjes stijf tegen elkaar liggen er plooitjes in het balzakje vouwen, die kunnen worden aangezien voor schaamlipjes. Dit is dus bij ons het geval geweest. Na die pretecho moesten we heel erg eraan wennen. Het voelde toch een beetje als een soort verlies. De naam waar je al aan gewend was, ga je niet meer gebruiken. De kleertjes kan je opruimen. De beelden die je al voor jezelf had gevormd, zullen beelden blijven. Dit klinkt allemaal heel dramatisch, maar ik wil alleen maar benadrukken dat je je er maar niet teveel op moet vastpinnen wat er van tevoren over het geslacht wordt gezegd. Het kan zo zijn dat ze het niet goed kunnen zien. De geboorte geeft als enige 100% zekerheid. Inmiddels alweer vijf weken verder, zijn we ontzettend blij met onze stoere jongen, die vast voetballer oid wordt met al die harde trappen. GRoetjes Kim
fioon, bij jou zie ik enkel de streepjes en kan ik verder niets uit de echo opmaken.... Kijk je hier tegen de billen aan?
Grappig verhaal Kim! Maar goed dat het op de pretecho werd gezien, denk dat je anders bij de geboorte heel raar had staan kijken. Bij ons was het op 4 echo's goed te zien, dus ik ga er gewoon vanuit. En is het toch het andere geslacht... dan is het net zo goed zeer welkom! (en kwam ie nou maar... ben het wachten zo zat!)
Ik heb een 3d foto van het geslacht in mijn album staan. Ik denk dat je hier ook goed de streepjes kan zien.
Bij de 20 weken echo wilden we ook het geslacht weten. Ze zei direct dat het een meisje wordt. Ik vroeg haar hoeveel procent ze er zeker van was. Toen gaf ze aan dat het nooit 100% is, maar dat het hier zo duidelijk te zien was dat ze wel met 95% zekerheid kon geven. Met 29 weken een pretecho laten doen. Daar bleek ook overduidelijk dat het een meisje is. Toch roep ik nog wel eens dat we heel raar staan te kijken als het toch een jongetje blijkt te zijn. Ik ga er niet vanuit, maar houd er dus toch een klein beetje rekening mee. Maar zal idd heel raar zijn, aangezien wij haar als we thuis zijn bij haar naam noemen en ook wij heel veel meisjesspulletjes hebben. x Sophie
Ja, zo moet je het bekijken.. Zeg maar alsof de baby met de billen op een glasplaat zit en dan kijk je er zo tegenaan. De beentjes gaan naar rechts..
Wij kregen ook te horen met de 20 wkn dat het een meisje was, dit was voor 95% zeker, meer garantie krijg je bij een meisje niet, zei zij. Maar met 22 wkn een pretecho en tja is toch wel erg duidelijk dat het een meisje is. Foto staat in mijn album. Tja en anders word het lachen naar de bevalling. Ook een jongen kan een roze muur in zijn kamertje hebben hoor. Meisje dragen toch ook blauw?
Whahah.. Het is me veeeel duidelijker Evelieveling! Ik heb dus even ingezoomd op mijn echo.. hihi.. en zie geen streepjes, dus misschien een jongen of was dat gewoon nog te vroeg? Heb met 15 weken een echo gehad en foto's staan in het album..
Hm.... ik heb dus precies het tegenovergestelde.... ik had vanaf dag 1 het oersterke gevoel dat we een jongen zouden krijgen. Bij de 20-weken echo werd dit ook bevestigd. Er zaten op dat moment twee echoscopisten naar het scherm te kijken en die zeiden allebei dat als dit géén jongen zou worden, dat ze dan zouden komen schilderen bij mij thuis, hihi! Ik heb een echo-foto meegekregen en daarop is inderdaad duidelijk een "aanhangseltje" te zien. Maar nu ik me wild gekocht heb aan blauwe kleertjes en stoere spijkerbroekjes, de babykamer blauw/groen geschilderd heb en een t-shirtje heb laten drukken met zijn naam, slaat ineens de twijfel toe.... wát nou als ze het tóch fout hadden? Dat ze de navelstreng voor piemel aangezien hebben? Tuurlijk, een meisje zou net zo welkom zijn, maar ik heb me er nu zo op een jongen ingesteld dat ik wel even heel raar zou staan te kijken!
Herken ik ook hoor! Werdt een keer wakker, had gedroomd dat het een jongen was.... heb het kamertje ook wit/roze! Denk dat iedereen dat wel heeft hoor. jessica
Bij mij ook duidelijk een meid...Hier is toch echt geen twijfel mogelijk, hihi, heb een 3D-doos als aandenken mee naar huis gekregen
Hihi,hier ook zo.Bij ons zei de echoscopiste met de 20wkn echo ook meteen heel resoluut dat het een 'meisje' is.Daarna dus lekker veel gaan shoppen.Vooral veel roze...Dus als het een jongen wordt... Ach,dan op marktplaats ofzo maar vragen ofdat iemand wil ruilen die een jongen verwachtte en een meisje kregen... Of het wordt een klein homo'tje!