Heel bewegelijk of super gevoelig ?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Miracle08, 21 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Heey heey

ik heb een vraagje.Ik voel sinds 15 weken onze kleine gup.Tussen de eerste keer en de 2de keer heeft echt een week gezeten en toen een paar dagen steeds.Morge 19 weken en ik voel onze kleine elke dag wel een keer.Nu maak ik me er natuurlijk niet druk om want vind het wel heerlijk zo.Maar ik hoor heel veel dat je de kleine pas echt elke dag gaat voelen na ong. 26 weken.Wil dat nu zeggen dat onze gup gewoon super levendig is of ik gewoon erg gevoelig ? Dit is ons eerste kindje en ik weet niet waar mijn placenta ligt.Heb alleen een termijnecho gehad en daar was nog geen placenta op te zien.Alleen een dooierzakje.
    Ik voel hem meestal s'avonds in bed of als ik lekker op de bank lig.

2. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Het hangt ook een beetje af van hoe de baby ligt. Bij 19 weken zou je al elke dag je baby kunnen voelen. Ik voelde ze ook heel erg vaak toen en soms schopte ze heel erg hard. De laatste maanden is onze meid hier erg rustig hoewel ik ze wel vaak voel bewegen. Dit zegt overigens niets over je baby zelf. Je kan een heel erg rustige baby hebben in de buik die na de bevalling zeer druk is of omgekeerd.

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik voelde Eva vanaf 19 weken en toen ook elke dag en best vaak. En mijn placenta lag aan de voorkant. Nu blijkt dus ook dat Eva een erg beweeglijk meisje is, dat was ze in mijn buik, en nu nog steeds. Echt geweldig! :D
    Als mensen vroegen tijdens mijn zwangerschap of de baby veel bewoog, had ik zoiets van, ik denk het wel, maar ik heb natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal. Maar nu blijkt dus dat ze superbeweeglijk is.

4. nance158

nance158 Actief lid

15 nov 2007
    442
    0
    0
    Intercedente
    Voorschoten
    Ik was 17 weken toen ik die kleine van ons voor het eerst voelde. Eerst dacht ik dat het mijn darmen waren. Het kindje is nu nog steeds beweegelijk zo erg dat het me de lucht uit mijn longen ontneemt.

Ik geniet er elke dag van zoiets moois is helemaal niet te bevatten.

ik merk wel dat als ik in bed ligt en leg mijn hand op mijn buik het kind heel bewegelijk is en als mijn vriend dat dan doet dat de kleine zich muis stil houdt.

Hihihi leuk toch papa voor de gek houden.

Liefs nance158

5. Secretstar

Secretstar Actief lid

Ik voel de beeb vanaf 17 weken elke dag en dat gevoel versterkt alleen maar 8)

6. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant

Dat doet ie hier dus ook.Ik voel hem elke dag en mijn vriend heeft er pas een keer van mogen genieten , de andere keren was ie ook druk aan het doen en als vriendlief zijn hand er op legde was het helemaal stil van binnen.

Ben nu wel benieuwd of hij/zij straks ook zo bewegelijk is , want dat is ie nu dan dus zeker wel.

7. Felicia1986

Felicia1986 Actief lid

16 jan 2008
    135
    0
    0
    Den haag
    ik voel de baby nu al vanaf 15 weken,maar voelde de baby toen niet elke dag
    nu voel ik de baby elke dag en ook heel vaak achter elkaar zowat de hele dag door(middag en avond)

8. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Ik voelde mijn dochter vanaf 16 weken en vanaf 18/19 weken elke dag en de hele dag door, ook aan het einde van de zwangerschap.....ook na de bevalling was en is ze zeer beweeglijk, het is nu nog steeds een kleine druktemaker en ze is alweer 3 :D

9. jeldou

jeldou Bekend lid

8 jan 2007
    729
    0
    0
    Hoihoi!
    Tegen mij zei iedereen; Met 15 weken kun je nog NIKS voelen! Nou reken maar van YES!
    Mijn mannetje is zo bewegelijk dat we er vanavond ook weer lol om hebben gehad..hij schopt gewoon dingen van mijn buik..
    Vanaf 15 weken dus, en met 17 weken zei de echoscopist tegen mij; nou reken maar dat je deze nog veeeeel gaat voelen.
    Mijn placenta ligt aan de rugkant dus ik kan alles heel goed voelen.

Nu heb ik soms al; kereltje doe eens even wat rustiger! Ze zeggen dat ze 4 uur per dag wakker zijn maar deze lijkt de hele dag wel wakker te zijn!

10. anoul26

anoul26 Fanatiek lid

11 feb 2007
    1.008
    0
    36
    Hoorn
    Ik voelde het vanaf 18 weken iedere dag. Sommige dagen voel ik hem wat minder dan de andere dagen maar wel iedere dag meerdere keren.

11. nance158

nance158 Actief lid

15 nov 2007
    442
    0
    0
    Intercedente
    Voorschoten
    Wat ik wel heel erg leuk vindt op dit moment is dat als mijn kat op tafel zit en een kopje tegen mijn buik geeft die kleine er heel erg op reageert.

12. shraron

shraron Actief lid

31 aug 2007
    129
    0
    0
    Ik voel onze kleine ook vanaf 19 weken iedere dag. Heb de placenta aan de achterkant liggen en voel hem daardoor goed bewegen. Vooral 's morgens, dan is het meestal echt feest daarbinnen!

Helaas kan het je soms ook zo onzeker maken. Vanmorgen was hij dus helemaal niet actief en kreeg ik hem maar met veel moeite wakker. Dan ben ik direct bang dat er wat mis is. Herkennen jullie dit?

13. nance158

nance158 Actief lid

15 nov 2007
    442
    0
    0
    Intercedente
    Voorschoten
    YES dat had ik ook hele erg en een angelsound heeft me er heel erg bij geholpen. Als ik het niet vertrouwde ff luisteren en dan was ik weer gerustgesteld.

Liefs nance158

14. shraron

shraron Actief lid

31 aug 2007
    129
    0
    0
    Ja, thank God voor de angelsound!

Zonder dat ding hadden ze me alleen op kunnen nemen met psychische problemen.... ha, ha.

15. nance158

nance158 Actief lid

15 nov 2007
    442
    0
    0
    Intercedente
    Voorschoten
    Ik denk dat je voor de rest gewoon een beetje vertrouwen moet hebben in de natuur. Had gister voor het eerst zoiets van aaah dat deed pijn die schop. haha

16. Dragoddess

Dragoddess Actief lid

9 dec 2007
    112
    0
    0
    Eindhoven
    De met 24 weken had ik een echo waarop gezegd werd dat het kindje nogal beweeglijk was, daar voelde ik niks van! Terwijl ik het eerder (vanaf 20weken) wel `s avonds op de bank of in bed voelde bewegen. Volgens mij ligt het ook aan je eigen activiteit, of je ontspannen bent en aandacht ervoor hebt. (hoewel ze steeds vaker en duidelijker tussendoor laat merken dat ze er is.)

17. steffie1980

steffie1980 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.344
    0
    0
    thuiswerk
    belgie
    hier ook met 14 weken voelde ik af en toe iets bobbelen met vorige week iets minder en vond dat best eng en net ineens weer wat harder
    is wel al mijn 4e dus miss dat het dan beter te voelen is geen idee...maar blijft speciaal

18. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Ik voelde mijn baby met 17 weken ook elke dag en nu is ze nog steeds zo bewegenlijk :D

Deel Deze Pagina