ik heb een vraag, wel of geen prenatale screening? Bij ons wordt niks vergoed. ik zit te denken aan de NIPT (bloed)test, maar dan moet ik wel naar Duitsland.... wie heeft wat gekozen?
Wij hebben hier voor NIPT gekozen. As maandag gaan we naar Antwerpen. Naast het feit dat ik al 39 ben en mijn zwager down heeft, wilden we meer zekerheid dan alleen een kansberekening. Nipt is alleen voor trisomie 13, 18 en 21. Maar dat is voor ons genoeg ivm alle echo's die natuurlijk ook nog gedaan worden. Wat is de reden dat je eventueel extra zou screenen? want niet vergoed betekent meestal jong erfelijkheid? Of willen jullie ondanks alles zeker weten dat je kindje gezond is? Wat ik helemaal zou begrijpen hoor
ik werk in de gehandicapten zorg, dus ik heb genoeg gezien. als er iets mis zou zijn, laat ik het afbreken, vandaar. NIPT test, testen ze alleen op die 3 afwijkingen? wat kost het in antwerpen?
ps, als je (heel) jong bent, zou ik eerst v d combinatietest gaan en dan alleen verder testen als die uitslag en of verdere echo's niet goed zijn.
wij hebben gekozen voor een prenatale screening. We zij heel blij dat we dit hebben gedaan we hebben nu wat meer rust. Wel een groot verschil in prijs, prenatale screening is +- 150 euro en werd niet vergoed. Was het wel waard. Succes met je keuze!
Heel begrijpelijk. Dan zou ik voor de nipt gaan, dat gaat in principe alleen om die drie, en wellicht ook de combinatietest (vooral vanwege nekplooi en echo op afwijkingen en softmarkers). Misschien kan die ook zonder bloedtest (want je doet dan al een goede bloedtest) Kost in ieder geval een bak geld vrees ik
Wij doen combibatietest en nipt test. Combinatie test als back up. Mocht de nipt niet lukken vanwege ontbrekend DNA, dan kunnen we eventueel nog iets met de uitslag van de combibatietest.