zelden tot nooit ziek.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sydneys, 10 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Mijn oudste is ook nauwelijks ziek. Als hij wel ziek is heeft hij het wel flink te pakken. Jongste is vaak ziek. Laatst hoorde ik dat kids die in de herfst geboren zijn vaker ziek zijn. Bij mij klopt dat.

2. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Hier ook zo hoor ... Het ergste wat we hebben gehad is een heftige allergische reactie op medicatie, af en toe koorts, soms wat hoger maar nooit langer dan 1 à 2 dagen en reders snotterig en verkouden...

Nu moet ik zeggen dat wij ook zelden tot nooit ziek zijn hoor ... Misschien dat dat ook iets bijdraagt ...

3. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Nee hoor ... Eva zit sinds ze 4 maanden is op het kdv en ik heb haar zeggen en schrijven 1 keer opgehaald omdat ze koorts had en hangerig ... Verdere niets! En er heeft toch al we het een en ander rondgewaard op het kdv ...

4. Linda86

Linda86 VIP lid

Mijn kinderen (5 en 7) zijn allebei zelden ziek. Milan is 1 keer een dag ziek geweest (koorts, vermoeid etc.) en de volgende dag was er niks meer aan de hand. Isabelle is nog nooit ziek geweest, wel twee keer een oorontsteking. Ze hebben wel allebei al waterpokken gehad, maar ook daar waren ze niet ziek van verder.

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Hier ook kindjes die eigenlijk nooit ziek zijn (even afkloppen).
    Oudste heeft 1 x een oorontsteking gehad.
    Een verkoudheid, en een keer spugen.
    Maar dat is het eigenlijk wel.

Erg fijn, als ik soms verhalen in mijn omgeving hoor :)

6. Novy4

Novy4 Actief lid

21 mrt 2015
    405
    0
    0
    Vlaardingen
    tot nu toe is alleen mijn oudste zoon vaak ziek geweest , hij had vanaf 11 tot 21 maanden continue oor en keel ontstekingen ,
    de jongste 2 hebben dit gelukkig niet gehad en zijn er op rota virus na voor in het zkh geweest .
    verkoudheidjes wel maar dan gingen ze gewoon naar school of kdv ..
    griep heeft mij al mijn hele leven overgeslagen en kindjes hebben het ook nog niet gehad ,
    we komen ook bijna nooit bij de huisarts , heb total geen band met haar omdat we haar niet nodig hebben

7. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij hebben drie kinderen die bijna nooit ziek zijn. Wel zijn ze allemaal een keer of 2 per jaar een dagje wat hangerig met koorts/verhoging en overgeven. En waterpokken en consorten pakken ze uiteraard ook wel eens mee, maar in mijn omgeving zijn de kinderen allemaal veel vaker en erger ziek dan de mijne.

Wij zijn zelf ook bijna nooit ziek, dus ze zullen wel een goed gestel geërfd hebben. Bij ons thuis heeft nog nooit iemand antibiotica hoeven te gebruiken. De ergste medicijnen die er hier in gaan zijn paracetamollen, haha.

8. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    L heeft ook zelden wat. Ben er blij mee! Laat maar zo gaan. Overigens lijkt ze op mij wat dat betreft.

9. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Hmmm... even denken. De jongste heeft rode hond gehad, was ze 15/16 maanden ofzo. Beide kids hebben roodvonk nav keelontsteking gehad.
    Verder de standaard verkoudheden met koortsige perioden, zeker in de periode wanneer ze net begonnen met Kindergarten.
    Ook beide weleens griep met overgeven gehad. De standaard vlekjesziekten hebben ze bij mij weten niet gehad.
    kinderen zijn 4 en 6 jaar oud.

10. Aszz

Aszz Niet meer actief

Onze jongste van 5 is buiten een snotneus en wat verhoging nooit echt ziek geweest. De oudste na zijn buisjes ook nooit.
    *klopt af*

11. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Ze is een keer goed ziek geweest, na de bmr prik. Voor de rest alleen een snotneusje. Over een maandje begint ze bij de psz, dan zal ze wel vanalles oppikken.

12. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ow jee. Hij is al 2 dagen vervelend en nu een groene snotneus.
    Daar kan ik echt niet tegen. De goorste diarreeluiers doen me niks maar groene snot brrrr. Hopelijk is de papa snel wakker:)

13. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hier zoon ook met 6 weken.
    En 1 week opgenomen afschuwelijk!

Daarna nog verschillende keren opgenomen voor vanalles.

Dochter ook al verschillende keren echt ziek en al buisjes gekregen.

14. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Toen ze een half jaar was is ze twee weken ziek geweest, keelontsteking. Daarna ruim een jaar helemaal niets! Toen ging ze naar het Kdv en kwamen de verkoudheidjes.
    Ze heeft wel een keer onder de vlekken gezeten met een jaar, daar zijn we mee naar de huisarts geweest, dat waren de mazelen of de waterpokken dat durfde ze niet te zeggen, maar niet ziek verder, geen koorts niets.
    En nu de laatste 3 maanden, buikgriepje, hele hoge koorts soms vanuit het niets. Wagenziek.

15. Jaime

Jaime Niet meer actief

Mijn oudste dochter had dat ook zoveel. Ze was ook bijna standaard verkouden. Tot ze buisjes kreeg en haar neusamandelen werden verwijderd. Toen was het helemaal over. Ik zou dus een doorverwijzing naar een KNO arts vragen als het zo erg is!

16. Jaime

Jaime Niet meer actief

Je kan ziektes ook subklinisch krijgen. Dus dat je antistoffen aanmaakt zonder dat je merkt ziek te zijn.
    Volgens mijn moeder heb ik geen enkele kinderziekte gehad maar toen mijn dochter tijdens mijn tweede zwangerschap een vlekjesziekte kreeg ben ik getest op antistoffen van verschillende kinderziektes en die had ik gewoon :)

17. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Hier hetzelfde, heb het ook laten testen.

Na mijn bevalling daalde overigens mijn weerstand een tijdje, en was ik een paar keer wekenlang beroerd, terwijl dl dan hooguit 1 dagje wat nieste. Ik vermoed dat ze dit dan toch heeft meegekregen, onopvallend. Ze pikt ook nog steeds niks op van andere kindjes.

18. Nescio

Nescio Niet meer actief

De oudste is tot 20 maanden nooit ziek geweest (behalve wat verkoudheidjes en een paar keer verhoging). Toen ging ze naar de creche en was het ongeveer de hele winter raak, met waterpokken als hoogtepunt. Wat was ze daar ziek van zeg :(

Nu wordt ze weleens snotterig maar eigenlijk nooit ziek, of ze heeft een dag (hoge) koorts zonder andere ziektetekens, en dan is ze er de volgende dag weer. Ze heeft gelukkig een vrij sterk afweersysteem, is ook nooit dagen na elkaar ziek geweest. Alles verloopt tot nu in een vrij milde vorm, gelukkig maar.

De jongste gaat al sinds 6 maanden naar de creche en heeft dus veel vaker een loopneus, hoesten, maar ook tot nu niet echt heel ziek geweest gelukkig. Vorige week had ze voor het eerst koorts en ik moest een heel nieuwe fles Perdolan aanbreken, die ik al had gekocht toen ze 3 maanden was.

19. Nescio

Nescio Niet meer actief

Misschien is dat bij onze kinderen ook wel, gezien mijn oudste soms een dag koorts heeft uit het niets, er gewoon bij blijft eten en drinken en spelen, en de volgende dag gewoon weer goed is.

Deel Deze Pagina