Wat kan dit zijn? Veel geluid maken bij eten en ademen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door SDonya, 13 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SDonya

SDonya Niet meer actief

Wie weet wat dit kan zijn? Mijn dochter kreunt, hijgt en knort ontzettend veel tijdens eten of wanneer ze ademhaalt. Haar neus en keel amandelen zijn al geknipt en het is nu wel iets minder maar ze doet het nog wel heel veel. Vaak houdt ze haar adem ook in om vervolgens met veel gezucht weer een hap adem te nemen en dat herhaald zich dan. Ze lijkt het zelf niet door te hebben...

2. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Misschien iets van 'slechte' ademhalingstechniek?

Ik herken het wel van mijn zoon, die is ook luidruchtig. Een logopedist heeft ooit beschreven dat hij 'slechte' ademhalingstechniek heeft. Hij is vaak te krampachtig als hij praat, heeft een hees stemgeluid en gebruikt steevast te veel volume. Als je hem ziet praten dan zie je ook meteen al die bloedvaten in zijn nek opbollen. Het ziet er ook niet ontspannen uit. Ik vermoed dat hij dit krampachtige en waarschijnlijk ook slecht gecoördineerde ademen ook doet hij het eten en dat het daarom zo... lomp ;) uitziet.

Ik kan me ook voorstellen dat je kind het zo gewend is geraakt bij verstopte neus, dat het nu gewoonte is, ook al is het KNO probleem aangepakt.

Je zou kunnen overwegen om logopedist te vragen er eens naar te kijken (als KNO geen ideeën meer heeft?).

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja hier werkt neusspray het beste.

Dan gaat het daarna weer een hele tijd goed.

4. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik ga het navragen bij de logopedist, goed idee!

Neusspray? Maar haar neus zit niet verstopt. Ze haalt gewoon echt adem op deze manier

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hier zit er dan vaak toch snot...
    Al laten kijken voor dr amandelen enzo... Maar volgens de kno is er niks mis mee.
    Die adviseerde toch eens neusspray te proberen... (Wel die zonder dat verslavende spulletje.. Gewoon kinderspray)
    En dat werkt wel goed.. Maar goed, je kunt ook niet de hele winter neusspray gebruiken :)

Kan het geen gewenning zijn van voordat ze geholpen werd aan dr amandelen?
    Soort van verkeerde ademhaling..

Deel Deze Pagina