Hallo, Wij weten nu een paar weken dat we zwanger zijn... Al voordat we zwanger waren, waren we het eens over een meisjesnaam: L.eeloo (uitspraak Lieloe) Dit blijft onze naam... Nu willen we het geslacht niet weten, ik toch niet althans Dus moeten we ook op zoek naar een jongensnaam maar ik wil dat hij past bij L.eeloo, omdat als het tweede een meisje wordt, de kans groot wordt dat het dan L.eeloo wordt Ik denk dat we dus moeten zoeken naar een engelstalige naam: Jack, Owen, Lewis, Levi ... Dat vind ik allemaal heel leuk (mijn man niet zo...) Misschien hebben jullie nog leuke ideeën?
Persoonlijk zou ik leeloo niet uitspreken als lieloe. Ik ken wel een lilou en dat spreek je ook uit als lieloe. Voor jongensnamen Colin Jesse Jason Lexx Toby Benjamin
Ja Lilou is veel duidelijker, dat gaat tenminste meteen goed! Leeloo spreek ik in eerste instantie uit als leehlooh. Maaar daar vraag je niet om (Zijn jullie sci-fi fans? Leeloo is namelijk een personage in de science fictionfilm The Fifth Element / Le cinquième élément Leeloo is het vijfde element (Namelijk, liefde): een perfect opperwezen, geconstrueerd om gecombineerd met de vier elementen aarde, lucht, vuur en water het universum te beschermen tegen het ultieme kwaad. Wel een mooie betekenis!) Hier wat ideetjes voor een broer(tje) van Leeloo / Lilou: Absolon Alan Alban Aldric Alex, Alexis Allix Amaury Ando Arion Arlen, Arlan Arnim Aubin * Blaise Bowie Brice Bruno Caleb Callan Casimir Celian César Cloud Clovis Corin * Davian Django Dolan Dorian Eli / Ilai / Eelie / Eely / Eeli Eloi Erwan Evra Falcon Felix Feral Firmin Flint / Flynt Flynn, Fynn * Gaël Gaétan Hazley Hector Henry, Henri Hess Hiro Ico Isaac Ivan * Jason Joel Josh Jules Julis Justin Kael Kaito Kylan Kyte Lando Laszlo Lazar Leander Lycan, Lucan Lyle * Maël Marik Marlo Maury Maxence Maxwell Maylon Meek Micah Mical Milon Milow / Mylo Mylan * Nile / Nyle Noah Noé Norik Novack Ocelot Odilon Oleander Oliver Otis Phileo Philian Prosper * Quill, Quillan Ravian Raylan Reef / Reeve Relm Remy / Remi Renley Reno Revan Rocco Roch Roo / Roux * Salomon Sam Shilo Sill Silvan / Sylvan, Silvin Sylar, Syler Sylas / Silas Sylver / Silver Sylvester / Silvester Thibo / Tibo Tilden Trevor Tristan Tuko, Tyko * Valerian Valor Varian Vesper Victor Walden West Yannick Zach Zane
Bedankt! We zullen in elk geval nadenken over de schrijfwijze moest het zover zijn... Maar we hebben de naam inderdaad uit de film... Allé niet rechtstreeks... een meisje uit mijn klas noemde zo, en ik vond dat wel een stoere, leuke meisjesnaam, dus ik zei dat tegen mijn man, en mijn man dadelijk: oh ja dat vind ik ook super mooi en is uit een leuke film... Ik heb de film nog nooit gezien... Maar klopt wel, ik sprak de naam ook verkeerd uit de eerste keer... Maar Lilou oogt minder stoer maar we denken er over na! Oliver, Eli vind ik persoonlijk heel mooi. Lexx of Jason is ook een mooie optie
Ik ken een Lilou - stoere meid! Leeloo vind ik juist minder stoer staan op de een of andere manier, plus zou ik ook anders uitspreken. Misschien vind je Mavi, Riv, Sepp, Dex, Fasco, Joah iets voor een jongen?
Ik had het er met mijn man over... Het zal toch een Leeloo worden als het een meisje zou zijn... Voor een jongen moet ik nog eens bespreken, hij is nu nog druk met de verbouwingen Bedankt voor de opties!!