Zeldzame roepnaam, hoe is dat voor de naamdrager?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Tord, 4 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    loorENN ongeveer, toch?
    Ik ken zelf een Lauranne waarbij het gewoon op z'n Nederlands wordt uitgesproken, dus ik snap de verwarring wel.

2. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    De naam van mijn dochter, Kaylin, is in Nederland maar 121 keer vergeven. De laatste jaren wordt de naam wel populairder, maar het blijft weinig. Ik krijg echter heel veel positieve reacties op haar naam. Alleen de 'oudere' generatie vraagt hoe ze het uit moeten spreken, verder spreekt iedereen het wel goed uit (alhoewel sommigen er Caitlin of Kayla van maken). Bij haar 2e naam, Janie, is wel 4x door het gemeentehuis gevraagd of dat de juiste spelling is. Dat is ook een naam die zeer weinig gegeven wordt. Overigens zijn beide namen vernoemingen die omgezet zijn naar een (bestaande) Engelse naam.

Als de spelling niet heel raar is, is het geen probleem lijkt mij. Mensen wennen snel aan een naam hoor.

3. Onje

Onje Niet meer actief

Naam van onze zoon is volgens het svb maar 4 x gegeven in 2014. De naam hoeven wij eigenlijk nooit te spellen en zelden dat iemand de naam verkeerd uitspreekt

4. e1ke

e1ke Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.042
    9
    38
    NULL
    NULL
    Ik heb een naam VR mijn dochtertje die in België nog nooit gegeven was nl Isa Rose. Enkel positieve commentaren gehad. Isa is hier trouwens ook niet populair zoals bij jullie en rose is de verwijzing naar mijn meter die overleden is.

5. Brezjika

Brezjika Bekend lid

Ja, zo klinkt het ongeveer.

Ik vind Lauranne op z'n nederlands ook best leuk, die heb ik in mijn omgeving ook nog niet gehoord.

6. MommyInHeels

MommyInHeels Actief lid

10 mei 2015
    457
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat grappig, kwam op een site de franse naam Lauralie tegen. Heb nog nooit van Lauranne gehoort maar wel een leuke apparte naam.
    :)

7. Imrw

Imrw Bekend lid

1 jul 2012
    810
    20
    18
    NULL
    NULL
    Ons zoontje heeft een zeldzame naam, in 2013 1x gegeven (door ons) en in 2014 ook 1x (ben benieuwd door wie:p)
    Wij vinden het een hele leuke naam en krijgen ook erg veel leuke reacties!
    Wat ons zoontje er van zal vinden is nog afwachten..

Maar wat is tegenwoordig raar of zeldzaam.

Er is ook ooit iemand als aller eerste geweest die zijn/haar kind Kees noemde.. Was misschien toen ook apart ;)

8. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Mijn naam komt pas 1 keer voor. Maar dat komt door een foutje van de gemeente hahaha. Mijn onofficiële naam komt wel tig keer voor

9. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    De naam van onze zoon komt in totaal in Nederland 63 keer voor,
    Van onze eerste dochter 13 keer
    En van onze tweede dochter 7 keer

Niet via svb van vorig jaar maar echt als in het totaal.m

Ik hou wel van originele namen die niet zo heel veel voorkomen,

VoorAl bij de dames krijgen we vaak te horen dat ze nog nooit van de naam gehoord hebben maar wel mooi vinden, het zijn overigens geen rare namen en goed uit bespreken en klinkt ook gewoon Hollands :p

Vind het nu voor een vierde alleen wel heel moeilijk worden hoor haha, we hebben nu een naam die we mooi vinden maar dat is alles behalve orgineel en is alleen in 2014 132 keer gegeven en over alle jaren al 2669 keer ! Erg jammer dus haha nog even doorzoeken, heb nog een week 11 :p

10. Kingsdaughter

Kingsdaughter Actief lid

4 nov 2014
    276
    31
    28
    Vrouw
    Maatschappelijk werk
    De naam die wij ons kindje gaan geven als het een meisje is, is in 2014 5 x gegeven, terwijl ik het helemaaal geen superbijzondere naam vind. Niet veel mensen zijn er blijkbaar op gekomen haha

Mijn naam zelf bestaat uit twee uberhollandse namen samengevoegd met een streepje ertussen en twee hoofdletters. Iedereen vind het altijd erg leuk, alhoewel ik altijd wel moet uitleggen hoe je het schrijft! Vind het altijd wel leuk dat er nooit meerdere van mij zijn haha

11. Hippie mama

Hippie mama Actief lid

7 apr 2015
    131
    0
    0
    Ik heb zelf een redelijk bijzondere naam (nee dus niet mijn forum naam) een mijn drie jongens hebben ook een bijzondere naam. Maar dan wel op zo een manier bijzonder dat het wel gewoon als een naam klinkt en niet als een voorwerp; alien of heel buitenlands...
    Ik vond mijn naam vroeger niet zo leuk. Had graag een tweede naam gehad om een keus te hebben welke ik wanneer gebruikte. Nu vind ik mijn bijzondere naam leuk en ben er trots op! Mijn twee oudste zijn ook blij met hun naam ( al hebben ze wel een tweede iets meer voorkomende naam zouden ze ooit willen kiezen). Mijn jongste is nog te klein om zich bewust te zijn van zijn naam ;)
    Het lijkt mij trouwens ook weer niet leuk om een naam te hebben waarvan er tien in de buurt zo heten of dat je er in elke klas wel een tegenkomt..

12. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

Mijn dochters naam komt volgens mij amper voor, eerlijk gezegd heb ik hem verder alleen in heg buitenland voorbij zien komen.
    Volgens mij vind ze haar naam wel mooi, soms korten we hem af klinkt ook leuk.
    Het ging ons vooral om de betekenis van haar naam.

Deel Deze Pagina