zelf aan ouder kind naam baby vertellen

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door cowgirl80, 13 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Samba2013

Samba2013 Bekend lid

27 jan 2013
    693
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter van 5 wist de naam vantevoren al en heeft dit heel goed geheim gehouden :)

Maar anders had ik haar ook zelf de naam willen vertellen hoor

2. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Mijn oudste van drie weet het al maar kan het nog niet zo goed uitspreken. De hele familie maakt er de raarste namen van want hij kan zijn mond nog niet houden natuurlijk. Maakt me ook niet uit eerlijk gezegd, het is geen staatsgeheim. Mijn vriend heeft zijn mond ook al meerdere malen voorbij gepraat maar ik denk dat alleen mijn moeder het ook echt opgevangen heeft.

Opa en oma zijn ook vrijwel meteen welkom na de bevalling en douchen etc maar mijn zonen zijn al welkom wanneer ik nog niet gedoucht heb enzo. Als het goed is zitten ze beneden bij oma of liggen ze lekker in bed.

3. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    #23 fairy2011, 17 jan 2014
    Laatst bewerkt: 17 jan 2014
    Als je verstandig bent dan vertel je de naam dus nog even niet aan opa en oma. Dat ene half uurtje kunnen ze wel wachten hoor.

Onze zoon werd om 21:30 s avonds geboren. Iedereen had al op de stoep willen staan. Heel lief natuurlijk, maar onze dochter lag te slapen bij opa en oma en die wilde we er het eerste bij hebben. Gewoon voor ons gevoel trouwens, alsof een 2 jarige weet of iemand haar al voor is geweest?! Toch hebben we niemand laten komen en wat een ander daarvan vind boeit me niet. Om 09.30 s ochtends brachten opa en oma onze dochter. Opa en oma bleven netjes beneden en we hebben even een moment als gezin genomen. Zal dat moment nooit vergeten! Ze had overigens nog geen idee dat haar broertje geboren was. We hebben gevraagd aan opa en oma haar dat niet te vertellen. Dat heeft papa gedaan toen ze thuis kwam. Daarna mocht het los gaan met bezoek en dat gebeurde ook :)

Naam hadden wij overigens wel verteld aan de familie na de geboorte.

4. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ik denk dat opa en oma het haar wel verteld hebben nadat ik belde dat de baby geboren was.
    Maakte weinig uit want de eerste paar maand weigerde ze Jasmijn te zeggen, het was "zus" punt uit.

Mijn man haalde de oudste vlak na de bevalling op, ik had nog niet gedouched. Ze heeft kennis gemaakt met haar zusje toen ik nog niet opgefrist was.
    De opa's en oma's druppelden toen binnen en ik ben lekker gaan douchen. Haar nog een keertje aangelegd en daarna mochten de opa's en oma's stel voor stel boven komen om te kijken.

We wilden dus wel dat ze de eerste was die haar zusje voor het eerst zag, maar dat de naam door opa en oma verteld is maakte mij niet uit hoor.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken

Ja, gewoon zeggen dat de baby er is. En als ze vragen naar de naam gewoon zeggen: 'hoor je nog wel' of desnoods 'weten we nog niet'.

6. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.572
    1.868
    113
    Vrouw
    Heb ik eigenlijks ook nog niet aan gedacht, maar ik vind het wel een goeie.
    En nou maar hopen dat ik thuis mag bevallen ;) Dan heb ik daar geen last van.

Want ik wil wel dat ons zoontje de baby als eerste ziet ipv andere familie. Of ik nu thuis of in het ziekenhuis beval ;)

7. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Mijn moeder heeft onze zoon vorige week opgehaald, dochter is om 19.30 geboren,
    Had smorgens al overlegd dat ze heb gewoon op tijd op bed zou leggen en de volgende dag pas zou komen....
    Zijn thuis bevallen, voor je goed en wel in staat bent bezoek te ontvangen (ik vind na hechten, aanleggen, iets eten, douchen en een schoon bed ( die van ons was echt vies)) ben je een paar uur verder,

Mn moeder heeft verteld dat hij een zusje had, maar niet de naam.
    Dat vond ze (al zelf gelukkig) iets voor ons.
    Zoonlief was ook de eerste die z'n zus mocht zien!

8. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Noot over nagedacht eerlijk gezegd. Ik geloof niet dat onze kinderen er last van hebben gehad dat ze hun broertje en zusje niet als eerste hebben gezien.

9. Zweden

Zweden Bekend lid

14 nov 2011
    711
    79
    28

10. TJ82

TJ82 Bekend lid

27 nov 2010
    929
    20
    18
    Europa
    Ons zoontje weet de naam van zijn zusje al. En tot nu toe heeft hij het nog tegen niemand gezegd! Dus als we straks naar mijn ouders bellen als de kleine geboren is (daar is ons zoontje dan), vind ik het niet erg om de naam al te vertellen. Zoon is wel de eerste die zijn zusje mag zien, even een familiemomentje. Gelukkig begrijpt mijn moeder dat helemaal!

11. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.347
    17.258
    113
    hm ja daar zeg je wat. Toen nr2 er was heeft zusje (die oppaste) het wel verteld tegen de oudste, maar die was pas 1,5 dus intresseerde hem geen moer :D Nu zullen ze 4,5 en 3 zijn.
    Denk dat ik het beetje van de tijd laat afhangen, kunnen ze gelijk komen zeg ik het wel tegen ma (verwacht dat ze daarheen gaan) maar wil ik het zelf tegen de kinderen zeggen. Kunnen ze niet gelijk komen zal 1 van de tantes de mond wel voorbijpraten ;)

Deel Deze Pagina