Lieve 'ervaringsdeskundigen', Ik heb een paar vragen over Friso Comfort en hoop dat jullie me kunnen helpen . Sinds gisteren geef ik deze flesvoeding en vooralsnog lijkt het erop dat mijn zoontje (9 weken) er perfect op reageert... Ik gebruik het vooral tegen het spugen en dat werkt! In tegenstelling tot omneo, dat ik eerder gebruikte. Hier ging hij juist meer van spugen en minder poepen. Maar goed, in eerste instantie zijn we dus heel blij dat Friso Comfort goed werk lijkt te doen. Mijn vraag is van praktische aard. Want die bereidingswijze vind ik lastig! (begrijp me niet verkeerd, ik heb het ervoor over, maar het is en blijft lastig... ). En dan doel ik op het gekookte water waarmee de voeding moet worden gemaakt. Overdag gaat het wel oke, gewoon even wennen (denk ik). Maar dan doe ik een derde kokend water, poeder erdoor schudden en zwenken (dat alleen is niet genoeg om klonten tegen te gaan) en dan afmaken met koud water. Er blijft overigens wel een hoop schuim achter in de fles. Iemand hier een tip voor? En... hoe kan ik de fles het beste 's nachts klaarmaken? Als mijn kleine man huilt van de honger heb ik echt geen tijd voor dit hele ritueel. En hoe doe ik dat onderweg? Als ik in de stad ben bijvoorbeeld en het is etenstijd? Misschien is het een idee om de fles in z'n geheel met kokend water te maken, goed schudden en in de koelkast bewaren? En dan opwarmen in de magnetron bij hongeralarm? Ik ben heel erg benieuwd naar jullie tips en ervaringen als het gaat om Friso Comfort. En dan vooral de bereidingswijze... Alvast bedankt!
Wij geven ook comfort. Deyna krijgt 210 + 7 schepjes. Ik doe kokend water tot ongeveer 110 ml dan roer ik het met een lepel. daarna vul ik het aan met koud water. Kan ze het meteen drinken. Als ik wegga maak ik vaak de fles als we ergens gaan zitten. Maar anders zou ik gewoon meer kokend water erin doen. Zou niet gaan schudden want dan komt er te veel lucht in.
Toen ik comfort gaf, heb ik eerst de goede verhoudingen koud/gekookt water uitgezocht. Bij 180cc deed ik 100 gekookt en 80 koud. Ik gebruikte 2 flessen. In de 1 het koude water, in het andere het hete. Poeder bij het hete water voegen en dan goed roeren met een vork(je). Op die manier had ik het minste last van klontjes. Dan koud water erbij, even zwenken om warm en koud goed te mengen en klaar is je fles. Je mag comfort voeding niet van te voren klaar maken, omdat dat de werking teniet doet. Dus fles maken, bewaren in de koelkast en opwarmen met voedingstijd is geen optie...Maar als je werkt met 2 flesjes, dan is het klaarmaken van comfort helemaal niet zo veel meer werk dan met gewone voeding..
DAnk voor jullie tips zover. Heb net geprobeerd te roeren (met zowel lepel als vork), maar ik krijg dan echt de klontjes niet weg... En wat voor speen en fles gebruiken jullie?
goed schudden met de dop erop is beter dan roeren... je moet de dop er daarna toch weer ff afhalen om het koude water erbij te doen (als je die bereidingswijze volgt tenminste) dus de lucht gaat er dan direct ook weer uit.. gr.smoekie
nee hoor die houd je heel vaak, gewoon tussentijds de fles terwijl hij drinkt even iets schudden, het schuim wat je op het eind over houd niet geven uiteraard want daar zit veel lucht in, maar schud je tussentijds de fles gewoon even iets heen en weer wordt het al weer minder, net als bij cola zeg maar...
Klinkt fijn Maar dat overgebleven schuim wat ik dus niet geef, lijkt me wel zo'n 10cc voeding... Of lijkt dat maar zo?
Ik had dat ook met de comfort dat er veel schuim in de fles bleef. Ik heb dat maar gewoon voor lief genomen. Inmiddels zitten we weer op de normale voeding, toch een stuk makkelijker.
Ik doe altijd eerst de poeder in de fles. In een ander flesje kook ik 80 cc. Dat doe ik bij de poeder. Daar zwenk/schud ik wel mee. Dan doe ik er nog 100 cc koud water bij. Dat zwenk ik weer. Het schuimt idd wel, maar dat laat ik haar gewoon niet opdrinken. Dan maar iets minder. Ik kwam er trouwens door toeval achter dat Sab-simplex ook het schuimen van Comfort tegen gaat.
Als schudden te veel schuim geeft, het ene kind heeft meer last van het schuim dan het andere, en roeren alleen werkt niet, dan kun je volgens de Frisolijn de fles ook dicht doen en heen en weer rollen. De bereidingswijze die je volgt is op zich goed, en het kan niet sneller. Dat is erg stressvol als een kind hard huilt, maar het kan echt niet veel anders.
Hmmmmm, vreemd hoor, dat roeren bij mij hartstikke goed werkte Van schudden krijg je niet alleen een schuimlaag, maar ook miniscule luchtbelletjes in de voeding. Al die miniscule luchtbelletjes, worden een grotere luchtbel in de buik en kan kramp veroorzaken..
Roeren werkte hier juist ook goed. Gewoon even in een ander bakje en dan overgieten in de fles met de helft aan koud water. Schudden gaf hier veel te veel schuim!
Ik geef nog steeds comfort en heb echt geen last van klonten. Ik maak het ook gewoon in 1 fles klaar. Eerst kokend water, poeder erbij roeren en aanvullen met koud. Is echt geen probleem hier. Wij hebben een dr brown fles met een nr 2 speen.
Ik heb altijd een literfles afgekookt water klaar staan in de koelkast en daarmee vul ik na de voeding meteen het schoongemaakte flesje voor een kleine 2/3. Als Julia dan komt voor een voeding, zet ik de waterkoker aan met een beetje water, zodra het kookt schenk ik ruim 1/3 in een klein maatbekertje, even roeren met een vorkje en ik schenk het bij het koude water dat al klaar stond in de koelkast. Ik denk dat je bijna niet sneller kan zijn met bv verwarmen in de magnetron.
Wij gebruikten de comfort vooral voor de ontlasting (al heb ik enige twijfel of het echt uitmaakte...). Op een gegeven moment zijn we van die kindicol druppels erbij gaan geven en toen ging het met de ontlasting goed. Toen ze een maand of 4 was zijn we langzaamaan overgegaan op normaal. Omdat ik eigenlijk met de opvolgmelk ook wel normaal wilde gaan geven, maar de overstap van comfort 1 naar normaal 2 me dan weer een grote verandering leek. Met het overstappen leek ze alleen maar makkelijker te gaan poepen (gestopt met kindicol ook)... maar ook wat meer spugen. Nu voegen we een beetje nutriton toe aan de flessen normaal (2,5 schepje op 200ml) en spuugt ze weer minder.
Nijnie, had je een combinatie van normaal en comfort of zat ze op volledig comfort voeding? Ik heb een mix van beide en wil eigenlijk van de comfort af en heb nu nutriton gekocht, maar ik vraag me af hoeveel schepjes ik er precies van nodig heb. Ik denk dat ik er maar eens mee moet experimenteren. Voor het roeren van de comfort gebruik ik zo'n die mini-garde. Dat werkt bij mij echt super. Alleen als ik die niet bij de hand heb gebruik ik een gewone vork. En sneller dan een deel gekookt water en aanvullen met koud water is er inderdaad volgens mij niet.
hier altijd schudden hoor , nooit probleem mee gehad of hij last van gehad , vorige keer deed op advies van similac gewoon kraanwater nou die deed pijn bij me zoon , hij had hele tijd krampen en huilen zo zielig , nu gewoon gekookte water en voeding klaar maken voor 24 zoals altijd al doe en geen enkel probleem tevreden ventje