Ervaringen escape iui

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Wilma24, 9 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wilma24

Wilma24 Actief lid

16 dec 2011
    232
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag follikelmeting gehad voor 2e ivf poging. Helaas maar 2 grote. Het lijkt er nu ook niet op dat er nog kleintjes mee gaan groeien. Dan kunnen we nog uitwijken naar iui. Dat doen we dan ook zeker als er maandag echt niks bij is gekomen. We hebben al 6 keer iui gedaan voordat we zijn overgestapt naar ivf. Dat was met andere hormonen. Wie heeft er ervaring met een escape iui. Ik wil natuurlijk vooral horen dat het toen ineens raak was ;)

Ben ook benieuwd tot hoeveel follikels ze een escape iui doen. Stel dat er maandag 4 blaasjes zitten. Te weinig voor punctie (vind ik). Maar te veel voor iui?

2. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hoi Wilma, ik heb vorige week een escape IUI gehad. Bij mij waren er 4 follikels te zien, 3 grote en 1 kleinere. Omdat het onze eerste IVF poging was en ik nog geen maximale stimulatie had, hebben we voor de IUI gekozen.
    Hiervoor had ik 3 IUI behandelingen gehad.
    Ik moet nog een week wachten.

anoniem02 vindt dit leuk.
  3. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Hoi,
    in mei hebben wij ipv onze 1e icsi poging een escape iui gedaan. Uit de ivf poging daarvoor bleken onze cellen samen niet te bevruchten dus wisten we eigenlijk 99,9% zeker al wel dat het niet ging werken. Maar wij deden dit ook omdat er maar 4 eiblaasjes zaten. Bij de ivf hadden we er iets van 15 met daaruit 6 eicellen. Vonden 4 eiblaasjes dus wel een beetje een kleine kans, vandaar een escape. Liever een nieuwe poging met iets meer medicatie om beter kansen te creeeren. Er moesten toen wel eiblaasjes worden aangeprikt omdat 4 teveel was voor iui.

4. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Ik heb geen ervaring met escape iui, maar wel met 6 x iui niet raak en de 7e keer wel. Helaas bleek dat een bbz te zijn, maar het punt is dat het na 6 x niet zwanger de 7e keer best ineens wel zou kunnen lukken.
    Ga voor je duimen!

5. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Wilma, wat een rot nieuws, ik hoop voor je dat er miraculeus toch ineens veel follikels bijkomen! Een vriendin van mij was de 6e iui raak en ook op het forum met iemand gesproken bij wie het de 6e keer raak was, is toch niet zo veel anders dan de 7e in mijn ogen.
    Ik duim voor je meis!

6. Flo72

Flo72 Bekend lid

9 apr 2013
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jammer dat je te weinig follikels hebt. En mijn gyn zei eelke nwe IUI is gewoon een nwe kans, niet poging 8 of 9. Je hebt evenveel kan dat het slaagt als bij poging 1. Jaja dacht ik dat zal wel, todat ik net als jij in het ICSI traject ging. Zelfde verhaal te weinig follikels en gekozen voor een ecsape IUI. En ja hoor zwanger!! (poging 10) Helaas liep het niet goed af en kreeg ik een miskraam, heel verdrietig, maar ook gewoon pech hebben.
    Succes met alles en duim voor jou!

7. Wilma24

Wilma24 Actief lid

16 dec 2011
    232
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties. Het blijft natuurlijk vragen naar de bekende weg ;)

Het raakt me ook keer op keer om te lezen met hoeveel dames we in hetzelfde schuitje zitten en hoe verschillend de verhalen zijn. Ik ben echt dankbaar dat we dat op deze manier met elkaar kunnen delen. Als de een het moeilijk heeft, helpt een ander je er weer even doorheen. TOP!

8. Wilma24

Wilma24 Actief lid

16 dec 2011
    232
    0
    0
    NULL
    NULL
    Escape iui wordt toch een ivf met slechts 2 follikels. Ik mag wel iui doen, maar de arts verwacht niet dat ik met een nieuwe poging meer blaasjes aan zal maken. Misschien zelfs wel minder. Kan zijn dat de voorraad op begint te raken :(

9. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Wilma, ik heb ookal in een ander topic gereageerd, maar ook nog even hier... Bah! Nu hopen op twee top eitjes! Ik duim voor je!

Deel Deze Pagina