zelf babyhapjes maken

Discussie in 'Voeding' gestart door blackeyedgirl, 8 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    ja dat snap ik, maar vind het wel apart dat het er staat
    iemand die niet weet dat het niet mag, zou het zo erbij gooien

2. adi

adi Niet meer actief

Wij deden dan bij die aardappel gewoon een handje groente meekoken (of de laatste 5min meekoken), en dan alles samen prakken. Als je de aardappel toch kookt en prakt, waarom dan de moeite om de groente op een ander tijdstip helemaal te koken/pureren/verdelen/coderen enz enz.
    Op een of andere manier vind ik dat juist veel meer werk dan een wortel wassen in het pannetje van de aardappel erbij gooien.

3. amy1981

amy1981 Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.013
    0
    0
    Daar heb je inderdaad gelijk in!

@Adi: Als je aardappels ook in kan vriezen, dan zou ik dat ook doen, dus dan is het helemaal makkelijk. Maar ik heb geen idee of het kan. Weten jullie hier op het forum dat misschien?

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Met invriezen worden aardappels lijmerig.
    Maar ik deed inderdaad net als Adi. Ik had geen zin in allemaal invriescapriolen. Even stuk groente voor baby op de aardappels in de pan of bovenop de rijst in de rijstkoker en voila: gestoomde groente voor baby!

5. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik stoom de groente en aardappel in een keer en pureer of prak dit ook fijn en doe dit in potjes in de vriezer. Langzaam ontdooien in de magnetron heeft hier prima potjes opgeleverd.

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Je kan aardappels prima invriezen, ik heb hier nog nooit een lijmerig hapje gehad. Ik doe er wel altijd een klontje boter door

7. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    intressant onderwerp.

ik maak het fruit ook altijd vers.
    en wilde groente ook zelf koken, gaf de eerste keer brocollie vers gemaakt, maar dat wilde meneer niet. uit de potjes eet hij wel. maar eigenlijk wil ik helemaal geen potjes geven.

8. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk

ja dat hebben wij hier dus ook... Meneer wil geen verse groenten maar de potjes gaan met glas en deksel naar binnen wat ik ook doe om mijn eigen kokkunst voor hem op te lekkeren hahahaha

xxx

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.270
    6.800
    113
    Ja dat vond ik ook hoor. Maar dat kun je natuurlijk zelf in de hand houden. Ik zou zelf nog niet aardbeien geven of vlees.

Maar de echte groente hapjes wel

Ik ga trouwens vanavond gewoon aardappel en bonen tussen zijn kaakjes geven. Witte bonen.

En als ik pureer doe ik dat voor twee dagen. De dag zelf en de dag erna. Fruit vries ik wel in.

Deel Deze Pagina