weer een paar vraagjes

Discussie in 'Voeding' gestart door Miffy77, 25 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Nou daar ben ik weer hoor, mama de keukenprinses met al m'n vragen over babyhapjes. Ik heb er weer een paar...

- spinazie: mag dat uit diepvries of liever vers (blaadjes)? Mag daar al een beetje gekookt ei bij of is dat te vroeg (Juul is nu 6,5 maand)
    - rijst: wij eten eigenlijk altijd zilvervlies of basmati ofzo. Mag dit voor Julie ook, of beter gewoon witte rijst?
    - wat kan ik lekker met pasta combineren? En mag de pasta ook volkoren zijn?

Ik hoop weer op jullie tips! Ze vindt mijn frutjes wel errug lekker, dus ik ben helemaal enthousiast geworden!

2. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Ik denk dat ik hetvolgende heb gelezen:

spinazie: in het seizoen van deze groente liever diepvries omdat daar dan minder nitraat inzit.
    rijst: witte rijst is goed
    paste: "witte" pasta is goed
    -> heb gelezen dat baby's nog moeite hebben om volkoren of meergranen rijst/pasta te verteren.

Aanvullend heb ik nog een linkje: Kind & Gezin - Wat mag ik op welke leeftijd geven

Ik hoop dat er nog veel reacties komen op deze post, want ik vind het toch zo verschríkkelijk interessant allemaal :D

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wat leuk dat je kindje je eten zo lekker vindt! (zie boven voor mijn antwoorden / ervaringen)

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Spinazie kan zowel vries als vers, wat je zelf gewoon eet. Alleen niet de alacremeversie uit de vriezer, want die bevat teveel zout.
    Basmatirijs is gewoon witte rijst, alleen een wat duurdere soort, dat kan net als pandanrijst gewoon. Zilvervliesrijst kan meestal ook, sommige kinderen hebben wat moeite met de vezeltjes.
    Ei deden wij i.v.m. allergie na 1 jaar.
    Pasta i.v.m. gluten pas nadat de introductie van brood goed was gegaan, ze waren toen een maand of 8,9.
    Op borstvoeding. com staat een heel handig artikel over bijvoeden met een overzicht van wat wanneer kan.

5. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik heb zelf verse spinazie gegeven, maar als er niets toegevoegd is kan je ook die diepvries geven natuurlijk!

Rijst en pasta gaan we deze week introduceren, ik neem gewoon witte rijst en pasta volkoren of gewone.

Wat Dirksmama zegt...volkoren kan als brood goed gaat!

Ei hier pas na een jaar ivm allergiën.

Wel super dat ze het zo lekker vind!

Hier gelukkig ook! Hahaha! Het zou toch wat zijn als ze nu al moeilijk gaan doen:p

Deel Deze Pagina