Zelf bad plaatsen *LowBudget

Discussie in 'De lounge' gestart door Roozjuh, 1 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    We zijn 3maanden geleden verhuisd en nu wil ik graag een ligbad in de badkamer hebben. Nu alleen het probleem dat ik er totaal geen verstand van heb hoe je een bad moet plaatsen.

*Wat wil ik precies? Klinkt heel krenterig misschien maar het moet zo goedkoop mogelijk. Manlief ziet een bad totaal niet zitten, denkt dat het honderden euro's gaat kosten om aan te schaffen en aan te sluiten, en dat ik er vervolgens geen gebruik van zal maken. Daarom dus LowBudget.

*wat heb ik nodig en wat moet ik doen?
    -Ligbad aanschaffen (duh :p) Die zijn vast wel ergens heel goedkoop of 2dehands te krijgen
    -zitten er iets van poten onder een badkuip waar het op leunt?
    -iets van tegels eromheen?
    -versteviging?
    -afvoer?

Zoals je ziet, ik weet het dus echt niet. :(;)

Iemand die mij kan vertellen wat er allemaal bij komt kijken? Moet gewoon zo eenvoudig mogelijk zijn.

Groetjes Wendy

2. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

Google

ps een bad ook erg fijn voor je kinderen maar ook voor je man, als ontspanning;)

opzich is het plaatsen van een bad niet zo moeilijk, het moeilijkst is plaatsen van leidingen als die er nog niet zitten

3. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    dank voor de link. zal straks even kijken als de kleine op bed ligt. manlief wilt neit geloven dat een bad heeeeeel handig is met kinderen :p

4. mroos

mroos Niet meer actief

Wij hebben een hoekbad voor 350 euro, inclusief stangen en monteerspullen enzo, en een scherm voor eromheen(ziet er heel mooi uit:), bij de praxis gekocht).

Verder alleen maar kit nodig gehad.. Oh en je hebt een kraan nodig die ook je bad kan vullen, maar dat kan voor 50 euro al(of je doet het met de douchekop..)

Wij hebben erg veel plezier van het bad, gaan er regelmatig met zn 3en, Boaz kan lekker zitten en spelen in een laagje water tijdens het douchen, ontspanning voor jezelf als je een drukke dag hebt of een beetje ziekig bent etc.

5. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    volgens mij kun je op marktplaats ook wel lowbadged badden vinden;)
    en anders even googlen op showmodellen.. Het hoeft echt niet de hoofdprijs te kosten..

Wij hebben een heerlijk ruim hoekbad en als ik de mogelijkheid heb om er even in te gaan is het genieten..
    Dochterlief vind het ook geweldig, dus zij een halfuur in bad en ondertuusen doe ik de was enz boven
    (allemaal argumenten om manlief voor je over de streep te trekken)
    En je verspilt minder water dan een half uur onder de douche!

6. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Je hebt uiteraard een bad nodig;

Hout om een frame van te maken of gasbetonblokken.
    Met een kunststofbad hoef je niet te isoleren (glaswol), ijzer wel, anders is je water snel koud.

een kraan, afvoerspullen, tegels, lijm en voegmiddel.

al met al kost het nog aardig wat, je bent zo een paar honderd euro kwijt.

7. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

ik ben gek op een bad, mijn man heeft zelf de badkamer gemaakt (huis was casco) we hebben een luxe bubbelbad, 700 euro en een luxe kraan. Maar kan echt goedkoper!
    je kan goedkoop bad op pootjes doen, dan heb je ook geen afwerken. je moet wel rekening houden met een afvoer enz.
    Wil je een bad voor jezelf of de kids?
    ik vind bad heeeeeeeeeeeeeerlijk en wil niet zonder.

8. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    dank voor jullie reacties :)
    bad is voor mezelf en voor zoonlief. het badje waar hij nu in zit begint wat te klein te worden. hij verveelt zich snel want kan er niet echt meer in bewegen. en voor mezelf ook want heb al 10jaar rugpijn en warmte helpt er heel goed tegen. even lekker badderen in warm water doet wonderen voor mijn rug. maar manlief denkt dat ik m nooit zal gebruiken...

700,- voor een bad? wauw! op mp staan inderdaad ook baden. had al iets voor 100,- gezien. manlief vind dat véél te duur. 'als je 1 ziet voor 50,- zal ik erover nadenken' zucht.

ben dus nu overal informatie aant verzamelen hoe het zo goedkoop mogelijk kan zodat ik hem inderdaad over die streep kan trekken om een bad aan te schaffen.

hoe zit dat met afvoer? moek dan mn tegels eruit trekken ofzo?

9. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    qua afvoer...dat ligt eraan waar je hem wilt plaatsen.
    Heb je ruimte over waar het bad kan staan?
    Of komt die op de plek waar nu een douche staat.
    Als dat laatste het geval is, dan kun je de afvoer die je eerst voor de douche gebruikte gebruiken.
    Wij hebben ook een bad en ik vind het echt ideaal!
    Maar wel alleen als je er ook nog een aparte douche naast hebt, in bad douche vind ik zelf niet zo geslaagd.

10. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Wij hebben dit toevallig vorig jaar (zelf) gedaan. Nu hadden wij een douchecabine en toen we (hij) die eruit trokken, zat daar gewoon de afvoer onder. Afvoer van bad daar inderdaad ingeplaatst, bad op gasbetonblokken gezet en wij hebben het toen laten tegelen. En meteen nieuwe tegels op de vloer (vond ik niet mooi). Maar dat kan je vast ook zelf doen. Je hoeft in principe er alleen maar omheen te tegelen en met van die mozaiekmatjes lijkt dat redelijk simpel.

Al met al kan het echt wel goedkoop. Je kan het bad en de tegels van marktplaats halen. Helemaal voor het betegelen van het bad heb je niet veel tegels over en veel mensen hebben restjes over van een verbouwing. Die gasbetonblokken zijn ook heel goedkoop. En verder heb je kit nodig.

Ik kan me nu niet meer voorstellen hoe we het eerst zonder bad deden. Het is zo ideaal met een kleine. Mijn zoontje vindt het heerlijk. Het is ook heel handig als je gaat douchen, want dan zet ik hem ernaast, stop erin, en heeft hij een zee van ruimte om in te spelen.

Wij hebben trouwens wel een extra breed en plat bad, waar je makkelijker in kan douchen.

11. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
  12. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Je zou eens aan een Bibabad kunnen denken? BibaBad

13. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    super al die tips :)

Bibabad is voor ons niks, ik wil er zelf namelijk ook in ;)
    moet trouwens wel ff zeggen dat het een huurwoning is, mag dus niks doen zonder toestemming van woningbouw.

ik ga morgen lekker op mn gemakje jullie tips lezen en uitzoeken :) dankjullie!

14. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    tegenwoordig mag je heel veel van de woningbouw.. ook een bad plaatsen.. zolang het vakkundig gebeurd, dan word het gezien als woningverbetering en kan het blijven zitten als je eruit gaat

wat ik heel lang gehad heb in mijn huurhuis toen de kinderen klein waren.. een kunststof hoekbad.. zo 1 die je voor heel weinig bij bouwmarkt koopt met zon kunststof zijwand.. omdat ik totaal nix kan van leidingwerk.. heb ik bad zo zonder afvoer geplaatst op afvoer waar douche vroeger afliep.. afgekit en klaar.. kon er niet languit in liggen, wel onderuitgezakt.. en heeft me niks gekost :) bad kreeg ik van bekenden die het heel kort hadden gebruikt.. en kon het dus zo plaatsen.
    toen ik badkamer later opknapte was het alleen kit lossnijden en bad kon zo weg

15. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    handig :) hier helaas geen hoekbad, onze badkamer loopt in hele rare punt. moet dus gaan passen en meten. denk dat ie tegenover de douche komt dan

Deel Deze Pagina