zelf badkamer inrichten

Discussion in 'De lounge' started by maartjev, Jun 29, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

Wij hebben het hele huis casco laten opleveren en hebben alles zelf gedaan, incl garage geplaatst.
    Mijn vader is wel uitvoeder, mijn broertje opzichter en mijn man interieurbouwer, ideaal combi al zeg ik het zelf.
    Maar er komen wel andere kosten bij als je moet laten doen.
    Kan dan wel duur worden, maar als ik kijk wat bij ons de bouwer rekende, kreeg ik direct een hardverzakking van.
    van een gewone wc naar hangend vroeg hij 1200 euro bv.
    gr brenda

2. mawaikee

mawaikee Bekend lid

May 16, 2011
    687
    26
    28
    Overijssel
    Wij hebben ervoor gekozen om toch bij de, vanuit het project aangewezen winkel het sanitair te laten leveren. In ons geval hebben we allebei twee linker handen, dus zouden alles moeten uitbesteden. Uiteindelijk 3 andere winkels bezocht, zeiden allen dat ze niet konden leveren en installeren voor de prijs die we bij de zaak van het project moesten betalen.
    Dus ondanks de schrik, toch maar bij die zaak de badkamer laten doen.

3. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    Wat laten ook zelf bouwen maar hebben zeker inspraak in wat we in de badkamer willen hebben. Hij heeft een standaard prijs voor bepaalde standaard artikelen maar als ik wat anders wil is dat geen probleem. Ik betaal dan het verschil aan de aannemer.

Kan je niet met de aannemer in overleg gaan? Als zijn standaard toilet 500 euro kost en het toilet dat jullie graag willen willen 550 dat jullie dan het verschil aan hem betalen??

Ik lees bedragen van 1800 voor een standaard wc. Komop zeg dat is pure afzetterij.

Succes allemaal.

4. adi

adi Niet meer actief

Je moet inderdaad wel geluk hebben, een super strakke planning en voldoende beschikbare vakmensen.

Wij hebben ons nieuwbouw huis ook casco laten opleveren, en we hebben de complete verbouwing binnen 2 maanden gedaan.

Alleen de dekvloer, de houten vloer beneden, dakramen en de keuken hebben we laten plaatsen. De rest allemaal zelf gedaan, incl 2 extra kamers bouwen, een speelkamer beneden erbij, de badkamer/ wc, provisiekast laten maken enz. Mijn vader, schoonvader en oom hebben alles bij ons zelf gedaan (en die zouden echt geen betaling accepteren), tijdens de kerstvakantie, in de weekenden en 's avonds. Daarnaast hebben we een stucadoor ingehuurd.
    Het was echt aanpoten, maar wel heel snel af, en echt perfect gedaan volgens onze wensen.

5. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    #25 SushiLover123, Jun 29, 2011
    Last edited: Jun 29, 2011
    Ik ook. Daarom hebben wij het door een vriend laten doen, die professional is EN we hebben het dus wit gedaan.
    Hier dus ook. Tussen oplevering en verhuizing (ten waren we écht klaar) zaten 56 dagen, nog geen 2 maanden dus. We hadden een heel goede planning en alles liep mooi op schema.

- Hele benedenverdieping tegels laten leggen (vriend/aannemer met 1 werknemer erbij)
    - Laminaat op 1e en 2e verdieping laten leggen (vriend/aannemer met 1 werknemer erbij)
    - Badkamer compleet geïnstalleerd incl. betegeld (vriend/aannemer met 1 werknemer erbij)
    - Complete huis (op 2 slaapkamers na) gestuct (oom van man met 2 maten, professionele stucadoors)
    - 2 kamers geschilderd (schoonvader, professioneel huisschilder, tegen kostprijs ;))
    - In keuken veel leidingwerk verlegd (vriend/aannemer met 1 werknemer erbij + een aparte loodgieter)
    - Keuken geplaatst en geïnstalleerd (keukenmannen zelf)

6. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ ladyxochi: hoeveel waren jullie kwijt? :) Klinkt als de standaard klussen die moeten worden gedaan als je casco laat opleveren, dus het is wel fijn om te weten ivm inschatting kosten.

@ adi: dat is handig, zoveel mensen die willen helpen. Mijn vader wil wel wat helpen en die is wel handig, maar ook weer niet zo handig dat hij de badkamer zou kunnen doen bijv. Althans, niet alles (tegelen bijv.). Mijn oom kan wel super veel, maar die rekent gewoon een uurprijs. Hij heeft onze boekenkast bijv. gemaakt en daar hebben we gewoon 2000 euro voor betaald (grote boekenkast tot aan het plafond, door hem ontworpen). Hij heeft wel wat korting gegeven, maar niet heel veel.

7. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

Mijn man en vader hebben hele dagen gewerkt, mijn broertje in het weekend en soms wat vrienden, we waren met 2,5 week klaar incl fundering voor de garage.
    Mijn man heeft zo hard gewerkt dat hij 7 kilo was afgevallen.
    Hij had 3 weken vakantie en begon heel vroeg tot savonds laat.
    Maar voordeel is dat we alles dus zelf kunnen, zo deden ze bv badkamer en moest dat drogen en dan deden ze weer iets anders....er was altijd wat te doen.
    gr brenda

8. Yukl

Yukl Niet meer actief

Herkenbaar Brenda. Mijn man heeft (vlak na de bevalling!) 1,5 week nonstop geklust. In combinatie met de gebroken nachten (die heeeeeel erg gebroken waren ;)) was hij echt een complete zombie. Ik vind het een wonder dat hij toen niet is neergestort. ;)

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Yukl, onze vriend heeft geloof ik iets van € 23.000,- aan ons verdiend (incl. de badkamer, tegels, andere materiaalkosten en loon van hemzelf en zijn werknemers). En mijn man's oom € 2000,- (incl. materiaal en beloning voor hem en zijn maten) voor het stucen.

Alleen laminaat boven hadden we zelf gekocht. (D.w.z. rechtstreeks aan de winkel betaald.)

10. Yukl

Yukl Niet meer actief

Netjes! :)

11. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Ik vond het nogal veel geld. :D
    Maar achteraf denk ik dat we het goed hebben gedaan.

Share This Page