duowagen of plankje achter buzz?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Miepie77, 5 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miepie77

Miepie77 Actief lid

12 dec 2006
    143
    0
    0
    Begin juli hoop ik te bevallen van ons tweede kindje.
    Ons zoontje is dan net 2 jaar oud en nu ben ik aan t twijfelen wat ik zal doen met de kinderwagen. Op zich kan ie goed lopen, maar toch twijfel ik.
    Zouden jullie een duowagen kopen, of een plankje achter de kinderwagen hangen die we nu al hebben. We hebben een quinny buzz, dus het is op zich al moeilijk om hier een plankje achter te hangen........
    Mijn man vind zo'n duowagen maar onzin, maar ik geloof niet dat onze boef elke keer zin heeft om braaf op t plankje te gaan staan of netjes naast de wagen zal gaan lopen..........
    Wat hebben jullie hiermee gedaan of zouden hiermee doen?

2. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik zou denk voor een duowagen gaan. Een kindje van 2 kan nog geen lange stukken lopen of op een plankje staan. Maar het ligt er wel aan of je veel wandeld. Ik wandel veel en als ik in jou situatie zat zou ik zeker een duowagen (tweedehands) aanschaffen.

3. Jacqueline68

14 apr 2008
    66
    0
    0
    Nijmegen
    Een nadere optie dan een duowagen is een meerijplnkje met zitje.
    Heb één op Marktplaats gegoogled:
    http://www.marktplaats.nl/index.php?sre ... 3Fxref%3D1
    Voor zover ik weet past deze wel op de Quinny Buzz. Googelen op Quinny Buzz en meerijplankje levert ook wel info op.

4. Miepie77

Miepie77 Actief lid

12 dec 2006
    143
    0
    0
    alvast bedankt voor de antwoorden!
    ik vraag me alleen af of zo'n plankje/zitje wel handig is met achter de wagen lopen (dus met dreami) ............
    nog meer ervaringen?

5. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Mijn zoontje is 2 jaar en 2 maanden en over een paar weken verwachten wij onze tweede. Ook wij hebben een Buzz.
    Wij kiezen voor een meerijdplankje. Onze oudste wil nu al niet graag meer in de wagen zitten, dus een duowagen wordt hier geen succes. Mijn zoontje loopt graag en het meerijdplankje lijkt mij ideaal voor als hij moe wordt. Ik ben zelf toch al niet zo van de enorme afstanden met kinderwagen. Hooguit even naar het winkelcentrum, de bieb, een vriendin of een klein rondje in de polder. En die stukken loopt hij nu ook al gewoon mee, dus hij kan dat al wel.

6. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
  7. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    De buggypod past niet achter de Buzz, helaas.....

8. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Ik ben ook aan het twijfelen. Hier ook de Buzz.
    Ons zoontje is 2 jaar en 2 maanden als de tweede wordt geboren.
    Ik zie zo'n meerijplankje niet echt zitten omdat ik bang ben dat hij daar niet braaf op blijft zitten. In winkels ook onhandig lijkt mij ... constant achter mijn zoon aan te rennen en overal met zijn handjes aan zitten. Denk maar niet dat die van mij braaf naast me blijft lopen.
    Ga dus maar op zoek naar een duowagen tweedehans.

9. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Het plankje van de link van Jacqueline68 is inderdaad de enige die op de Buzz past. Ook vraag ik me af of het lekker lopen is met dat plankje ... straks loop je helemaal krom omdat je bang bent dat je je schenen stoot :-s
    Ook misschien een idee om de kleine in een draagzak/doek te doen en de ander gewoon in de buggy?

10. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Ik heb hier de link van waar ie wel of niet op past. Ik kan hem zelf ook niet gaan gebruiken zie ik nu.
    http://www.babyplezier.nl/handleidingen ... schikt.pdf

Toys, het lijkt me voor een pasgeborene erg zwaar altijd in de draagzak te gaan. Er een keer in slapen kan natuurlijk geen kwaad, maar als je veel wandelt zal het niet erg comfortabel zijn denk ik.

Ik ga ook maar op zoek naar een duowagen denk ik.

11. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Als je heel veel loopt is de draagzak ook geen optie denk ik Moaatje.

12. Jacqueline68

14 apr 2008
    66
    0
    0
    Nijmegen
    Het is erg moeilijk om nu al te weten wat straks het best/ makkelijkst is. Ik heb ook geen ervaring met meerijdplankjes en of dat wel handig is of juist helemaal niet :confused:
    Ik was laatst bij Kidsroom en daar hadden ze bij de kinderwagens eentje mèt meerijdplank, daar zou je het dus misschien kunnen uitproberen.
    Maar ja, je weet nu ook nog niet of je oudste kindje er wel op wil. Lastig hoor.
    Een draagzak voor de kleinste lijkt me wel handig voor een korte boodschap in de buurt, maar voor lange afstanden is het niet handig, zeker niet met een peuter in de buurt denk ik.
    Voor mij is er geen keuze, als de tweede wordt geboren is de oudste pas een jaar, een duowagen is een must.

13. Miepie77

Miepie77 Actief lid

12 dec 2006
    143
    0
    0
    Volgende week ga ik ook naar de negenmaandenbeurs, misschien staan daar ook wat dingen om uit te proberen.
    Maar nu ik mijn man de verschillende reacties vertelde, ziet hij misschien toch wel in dat een duowagen praktisch zou kunnen zijn.
    Dus even kijken of we de buzz verkopen en een betere (tweedehandse) duowagen kopen of de buzz houden en een goedkope duowagen erbij.
    Ik denk dat ik maar eens naar t topic BETAALBARE DUOWAGEN ga kijken!

Zo'n draagdoek wil ik toch al gaan kopen (heb nu een babybjorn, maar die bevalt niet echt super), maar voor 'altijd' tijdens t wandelen lijkt me dat niet echt super, maaaarre ieder z'n eigen ding!

14. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Ik heb de duowagen van mijn zus gekregen, hun kindjes waren eruit gegroeid, erg handig dus. Gebruik hem het meest tijdens de langere wandelingen en evt met boodschappen doen. Hoewel appie hein ook van die kleine boodschappenwagentjes heeft, waarmee mijn zoontje graag meehelpt, dat is dus erg handig voor de 'kleine' boodschappen. Ik heb ook zo'n plankie achter onze enkele wagen, prima ding, maar ik vind het zelf onhandig lopen, knal er telkens met mijn voet tegenaan. Verder staat hij er soms op en vindt hij het prima. Soms heeft ie er ook echt geen zin in, en als je dan ergens moet zijn, lees: OP TIJD :) dan kun je het wel vergeten! ;) Succes met beslissen!

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik twijfel nog, maar heb ook nog alle tijd ;). Ik hoop de duowagen van mijn nichtje te kunnen lenen tegen die tijd. Hier ook een boefje die ik niet rustig mee zie lopen, maar misschien in oktober wel.

Maar als je een goede draagdoek hebt kan je kindje daar heerlijk in liggen en slapen. Toen Eva nog heel klein was hebben we ook wel eens 2 uur in het bos gewandeld en ze lag er wel vaker best lang in. Alleen vond Eva de draagdoek niet altijd even leuk en al snel helemaal niet leuk... het ligt heel erg aan je kindje.

16. kate77

kate77 Lid

15 nov 2008
    82
    0
    0
    Tsja, zit in hetzelfde dilemma... maar hier word ik ook niet echt wijzer van. Wie heeft er ervaring met zo'n zitje naast de kinderwagen?
    Waar ik over twijfel is dat duo-wagens vaak voor jonge kindjes van een paar maanden niet zo luxe liggen als je gewone kinderwagen. Heb je zo'n dure wagen...

17. Jacqueline68

14 apr 2008
    66
    0
    0
    Nijmegen
    Kate77: er zijn toch ook duowagens waar je een kinderwagenbak/wieg bij kunt kopen? Ook op marktplaats te koop.
    Wij kiezen ook voor de duowagen mèt wieg.

18. MiniUs

MiniUs Bekend lid

5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Hier ook hetzelfde dilemma.....
    Ik vind de duowagens qua zitjes zo smal. Onze vent is goed aan de maat en volgens mij gaat hij echt klem komen te zitten in een duowagen.
    Maargoed, ook wij wandelen veel en die afstanden kan hij echt nog niet lopen. En de winkel in met een losse peuter lijkt me ook niet altijd ideaal.....lastig he?

19. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Onze dochter is 19 maanden als deze spruit geboren word, dus wij gaan voor de duowagen. Wij gaan ook regelmatig lang wandelen en ik denk niet dat ze dat dan al volhoudt.

20. anke83

anke83 Lid

29 nov 2007
    28
    0
    0
    mijn oudste is vorige week 2 geworden en de jongste is nu 5,5 week. We hebben ook een buzz, met meerijdplankje. Gaat opzich prima wbt zoon, maar het plankje past niet in combi met de dreami, Hij moet dan helemaal achterover hangen. Ik gebruik het dus alleen op korte stukjes, in combi met de maxi cosi.

Ik heb ook erg getwijfeld, maar koop geen nieuwe wagen. Het is maar voor zo n korte tijd, ik merk dat zoon steeds meer loopt. Korte stukjes dus op het plankje en baby in de draagzak. Als ik langer weg ben is dat vaak toch met meer personen en kan baby in de wagen en zoon in de buggy. Niet ideaal soms, maar wel te doen. Ik heb wel ook de beschikking over een auto indien nodig.

Deel Deze Pagina