Hoi meiden, We willen de beebkamer dus gaan behangen, maar we kunnen het zelf niet en kennen ook niemand die het echt goed kan. Nu kunnen we gaan proberen om zelf te gaan behangen, maar daar was het behang een klein beetje veel te duur voor. Maar als we het laten doen door pro's, dan zijn we 150 euro kwijt. Hoe hebben jullie dat gedaan en kennen jullie misschien goedkopere behangers in omgeving zuid-holland? Want wil er best voor betalen, maar het is een klein kamertje en om daar 150 euro voor neer te leggen bovenop het geld voor het behang zelf Liefs Vlinder
zou het niet door een pro laten doen,is zonde van het geld. als jullie het zelf echt niet kunnen,dan zou ik het in de buurt of familie ff vragen. desnoods een briefje bij de supermarkt ophangen.
Zelf doen! Wij hadden beiden nog nooit behangen, maar vonden het gewoon zo leuk om te kunnen zeggen dat we de babykamer helemaal zelf hadden gedaan. Dus wij zijn zelf aan het behangen geslagen. Hadden ook nog behang met een motief... We zijn een hele dag bezig geweest met ongeveer 8 banen . Maar het is echt heel mooi geworden! Gewoon proberen. Duidelijk de instructie op het behang lezen, goede lijm kopen, extra rolletje behang kopen zodat je niet meteen tekort komt als je 1 baan vertprutst en dan lekker plakken
Ik zou het ook gewoon zelf doen hoor! Het is echt helemaal niet moeilijk. Wij konden ook allebei niet behangen, en hebben 't gewoon toch geprobeerd. Even wat tips opgezocht op internet en de aanwijzingen op het behang en de lijm goed doorgelezen en toen vol goede moed begonnen. Nou, het is echt hartstikke mooi geworden!
Hmmz ik vind het wle eng hoor! Maar als je er idd de tijd voor neemt en de instructies goed opvolgt, moet het lukken. Wij hebben ook een patroon, dus het moet wel heel precies. @ MamadeLuxe, nee helaas, kom uit zuid-holland Maar dan zitten we dus met een probleem. We hadden het vorige behang eraf gehaald, maar we kregen alleen de bovenste laag los, de onderste laag blijft stug zitten. Her en der komt het wel wat los (per grootte van een postzegel aargh). Maar moet dit er nu echt allemaal af of kunnen we er wel overheen behangen?
Zelf doen! Echt 't is een makkie Wij hadden het ook nog nooit gedaan... Vriendlief smeerde de banen in en ik plakte het op de muur ... Ik mocht geen enkele baan verprutsen omdat we precies genoeg hadden hihi .. Ons behang was echt knetters duur en ook wij hebben er aan gedacht om het door iemand anders te laten toen maar ik ben echt heel blij dat wij het zelf hebben gedaan heeft toch iets extra's ... Het resultaat! http://i36.tinypic.com/1581qqg.jpg
Hier hadden we ook nog nooit behangen, maar is goed gegaan hoor! De eerste keer (was de babykamer) hebben we er wel heel lang over gedaan. Het zat telkens scheef enzo. maar uiteindelijk zit het wel heel mooi. De tweede keer had ik vliesbehang voor de kamer van mijn dochter en dat is echt heel makkelijk spul. Kwestie van lijm op de muur smeren en behang er tegenaan, zat meteen recht. Ligt er dus ook een beetje aan wat voor soort behang je hebt, maar met geduld kom je een heel eind! Succes ermee..
? Ze wilt GAAN behangen, geen tips om eventueel oud behang eraf te halen geloof ik? 8) On: Gewoon 1 baan zelf proberen, patronen vallen mee, gewoon zorgen dat de juiste op elkaar aansluiten, net een puzzel!
ik zou toch eens goed lezen ze hebben ellende gehad met meerdere lagen behang en willen nu eventueel kijken op ze over het andere behang heen kunnen maar dat gaat lang niet altijd en word vaak lelijk
Ga naar de website van de Gamma www.gamma.com en klik daar 'klussen' en 'klusinformatie' aan. Daar staan hele duidelijke instructie's voor behang verwijderen en behangen. En denk er eens aan hoe trots jullie straks zijn als je tegen de kraamvisite kan vertellen dat je het zelf hebt gedaan
hangt er vanaf wat voor soort behang je koopt. Wij hadden voor onze eigen slaapkamer 'ouderwets' behang, dat je dus in moet smeren, dubbelvoewen en laten inwerken en daarna tegen de muur.. Dat was echt niet mooi geworden.... We hebben nieuw behang moeten kopen en een pro in moeten huren! Als je van dat nieuwe behang koopt (dat je de lijm op de muur smeert en dan hop het behang er tegenaan en dat je nog kunt schuiven), gaat het idd misschien makkelijker...
Er zitten twee lagen behang op de muur, beide van Eijffinger (lees:duur, maar niet leuk voor babykamer). Dus we zagen een stukje loszitten en trokken dat er gewoon af (zonder stomen of natmaken of ander spul). Ons was ooit verteld dat de onderlaag mocht blijven zitten (is een witte laag) en dat we daar een volgende keer overheen konden behangen. Maar dit laat her en der wat los dus dat is ook niet mooi. De verkoper waar we dit behang hebben gehaald zei dus: alles moet eraf. Maar dan trek je dus ook wat gips mee en dan moet je alles opnieuw gipsen! Dus we zitten echt in dubio. Laten we het zitten met het risico dat je her en der wat vlekken erdoorheen ziet of halen we alles eraf en moeten we de muur opnieuw doen...? Echt irritant joh! Maar de 1 zegt dus: je kan eroverheen behangen en de ander zegt: alles moet eraf...
als er gips meekomt zou ik ophouden met stomen en eraf trekken, zo glad mogelijk schuren en dan eroverheen behangen... Dat hebben wij bij 1 muurtje ook gedaan en dat ziet er prima uit!
Wij hebben wel een pro ingehuurd, via de behangwinkel. De prijs viel mij wel mee. Ben een beetje pietje precies en wilde banen horizontaal geplakt hebben. Hebben zelf geen behangtafel niets. En tijd kost ook geld denk ik maar zo ! De behanger was binnen 2 uur klaar en alles ziet er pikobello uit.
sja ik zou het ook laten doen... wij weten inmiddels wel hoe het moet, maar tot nu toe ook alles laten doen hoor. Zekers de babykamer, wilden we toch mooi hebben
Ok, we gaan het gewoon proberen! We moeten nog wel even wachten op het behang, komt vrijdag pas binnen geloof ik. En dan aan de slag, yay! Ik zal zo blij zijn wanneer het af is.
voor ik in december 2006 ging samenwonen had ik ook nog nooit behangen...in het huis heb ik toen zelf geprobeerd te behangen...en voor ik het wist had ik het hele huis gedaan (was overigens wel vliesbehang)...we hebben 1 muur in de babykamer behangen met fotobehang...en dat hebben we ook zelf gedaan...maar dat was toch wel ff een tikkie moeilijker maar het resultaat is wel mooi