Hoe en waarin slapen met dit warme weer?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Late mama, 8 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Late mama

Late mama Lid

6 mrt 2012
    98
    0
    0
    Vraagje aan jullie:
    Hoe laten jullie je kleintje slapen met dit warme weer?
    Ons meisje is nu 7 maanden en haar kamertje krijg ik niet kouder dan 22 graden. Weet dat hij eigenlijk kouder moet, maar ja dat kan echt niet, ook niet met ramen open.
    Je mag een baby niet op de tocht leggen toch? Dus ramen tegen elkaar open zetten mag niet denk ik.

Ik laat haar nu slapen in een romper zonder mouwen en een slaapzakje. Haar nekje voelt gelukkig niet te warm, maar als het nu al zo warm op haar kamer is, hoe wordt het dan als het straks in juli of augustus een week 30 graden is?

Lees allemaal nare dingen over warmtestuwing en zo. Krijg er de zenuwen van, loop nu twee keer per nacht naar haar kamertje om haar nekje te voelen omdat ik me er niet gerust over voel dat haar kamertje te warm is (ja ik weet het... overbezorgd ;) maar ja, haal dat gevoel maar eens weg als het er eenmaal zit).

Kan het in zo'n heel dun zomerslaapzakje (wat eigenlijk 1 laagje katoen is) uiteindelijk niet nog weer te fris worden?

Oftewel, ik ben heel benieuwd naar hoe jullie dit doen. Dit is ons eerste kindje en ben een onervaren (en soms stiekem best onzekere) startende moeder.
    Bedankt voor jullie reacties/tips! :D

2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    11.017
    4.022
    113
    22 graden valt nog best mee hoor. Uiteraard is iets koeler beter, maarja wat doe je eraan..

Hier was het vorige zomer tegen de 30 graden boven, toen sliep mijn dochtertje alleen in een romper korte mouw, verder niks. Ging prima.

Nu is het boven 24 graden, mouwloze romper, shortama en superdun slaapzakje, 's nachts daalt de temp op haar kamer vaak twee graden.

22 graden kan prima hoor, zou geen ramen tegen elkaar open zetten inderdaad, maar wel zorgen voor voldoende ventilatie.

Ohja, met 7 mnd worden ze meestal wel wakker als het te warm is om te slapen en dan hoor je ze wel ;)

3. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.679
    2.002
    113
    Vrouw
    Hier is het 29 graden op de slaapkamer :$
    Ze ligt nu in een romper met een broekje. Als ik straks naar bed ga kijk ik even hoe ze aanvoelt.
    En inderdaad als ze het niet prettig vinden worden vanzelf wakker!

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    22 graden is echt niet warm hoor. Hier is het 28.... En 7 maand is ook geen hulpeloze pasgeboren baby meer. Niet te druk maken dus!

5. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Ik vind 22 graden ook niet echt warm hoor. Is prima te doen denk ik. Hier hebben we airco en krijg ik t ook niet kouder. Hier romper t shirt en slaapzak.

6. Lovelymum87

Lovelymum87 Actief lid

1 mei 2014
    434
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier 26 graden, straks deur open als wij ook in bed liggen...
    Ivm lawaai...

Hij slaapt zonder romper in korte broek en tshirt en de puckababy...

7. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Wij hebben de ramen op tochtstand maar de gordijnen dicht zodat het niet al te veel tocht.
    Alarm op babyfoon voor als het vannacht te veel afkoelt..dan zet ik de ramen dicht.
    Ze ligt in een dunne PJ zonder mouwen en een heel dun rompertje

8. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Hier een romper, kort pyjamaatje, en een laken slaapzakje. Het raam staat op een kier(rolluik naar beneden dus verder kan ook niet). Ze is bijna 8 mnd en kan echt wel wat hebben. Ze kruipt alleen het hele bed door zonder dekentje, maar slaapt prima.

9. Mama van Rayan

8 jun 2014
    48
    0
    0
    Regio Utrecht
    Hier ook een romper wel met lange mouwen,en een zomer slaapzak.Ik vind het ook altijd lastig met dit warme weer.Vooral toen Rayan net geboren was,ging ook elke keer kijken.

10. rums

rums Niet meer actief

Hier een puckabag zomer met mouw en een romper eronder met korte mouw.

11. angel1990

angel1990 Actief lid

29 dec 2013
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toen mijn dochter zo klein was deed ik een rompertje korte of lange mouw aan en lakentje over. Slaapzakje vond ze niks.

Vorig zomer in een stacaravan 30 graden had ze vaak onderbroek met t shirt aan rn lakentje over. En werd ze in de nacht wakker van de kou.. dus deden we een dementje over. Stacaravan koelde snachts nogal af..

Nu is ze 2,5 en slaapt in hemd onderbroek nachthemd korte mouw onder een lakentje en ledikantdekentje (katoenen).

Het blijft puzzelen zelfs nu nog

12. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Onze slaapkamers zijn met dit warme weer ook warmer, rond de 25 graden. In de loop van de nacht koelt het wel af, we hebben de ramen open. Dochter slaapt nu in een romper met korte mouw en een dunne zomerslaapzak.

13. Cream86

Cream86 Bekend lid

12 feb 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Luier en inbakerdoek heeft ze hier nu aan. Geen idee hoe warm de kamers precies zijn, maar meestal slaapt ze s nachts tegen mij aan en het is hier echt koeler dan 37 graden ;)

14. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook benauwd, mijn dochtertje heeft een spaghetti romper aan en een zomerslaapzakje (heel dun, net een lakentje). Maar ik check het 's nachts ook altijd hoor :D, ben ook heel bang dat ze het te warm krijgt.

15. Ilsev85

Ilsev85 Bekend lid

19 apr 2013
    609
    17
    18
    Vrouw
    Psychologie
    AadR
    Hier ligt zl vandaag in een romper korte mouw en zomerslaapzak met mouwen en dan een dubbelgeslagen lakentje.
    Ik vind het ook nog steeds moeilijk hoor! Ik bekijk het echt per dag.
    Raam staat altijd op een kier 's nachts, wel met de rolgordijnen en gordijnen dicht.

16. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons lag hij met een jaar rond deze temperaturen in romper met dunne zomerslaapzak en nu ligt hij in een pyama aan 1 stuk(soort romper idee maar dan met korte mouwen en kort pijpje) met alleen een luier eronder en hij ligt onder een heel dun zomer dekbedje.
    In de slaapkamers hier is het ook rond de 22 graden en zakt snacts 1 tot max 2 graden.

17. Joycey

Joycey Niet meer actief

Hier een romper met lange mouwen en een mouwloze dunne slaapzak. Meer niet. Tegen het begin van de avond is de slaapkamer warm genoeg. Rond middernacht (wanneer wij naar bed gaan) doen we er een lakentje overheen en rond een uur of vier/vijf meldt hij zich dat hij het koud heeft als hij weer eens het laken heeft afgeschopt. Dan komt hij bij mama liggen en dan is hij zo warm ;)

Overigens; mijn kind meldt zich niet als hij het te warm heeft. Hij slaapt dan heel erg vast en diep - haast tot 'eng' aan toe. Dus kijk uit met uitspraken zoals: 7 maanden is niet hulpeloos; hij huilt wel als hij het te warm heeft... De mijne namelijk niet en ik wil liever niet het risico lopen dat er iets met hem gebeurt.

18. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.036
    6.152
    113
    Happyland
    Hier is het nu 24 graden en ze ligt in de Puckababy zomerversie met een romper spaghettibandjes.

19. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.500
    2.949
    113
    Hier is het ook veel warmer hoor! Mijn vriend heeft haar gisteravond in bed gelegd,want ik was werken. Maar toen ik haar er vanochtend uithaalde, had ze alleen een rompertje met spaghettibandjes aan.

20. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Romper zonder mouw en een mouwloze dunne zomerslaapzak

Deel Deze Pagina