Wij laten het kosteloos doen door een kameraad van ons die accountant is. In principe zou ik het zelf kunnen doen maar vriendlief heeft een eigen bedrijf en daardoor vind ik het toch altijd wat lastiger.
Hier doe ik het ook altijd zelf. Kan eigenlijk weinig mis gaan mits je bijzondere kosten oid hebt dan zou ik het ook in laten vullen. Moet wel zeggen dat ik soms twijfel of het goed gaat omdat we dit jaar weer meer terug krijgen als vorig jaar. Maar kan haast niets fout gaan omdat vrijwel alles is ingevuld. En ach als we wat moeten terug betalen is dat ook niet zo erg. Het gaat toch de spaarrekening op.
Wij laten het altijd doen, omdat we een eigen bedrijf hebben, moeten we het sowieso laten controleren door een accountant. En op zich niet erg, er veranderd elk jaar zoveel dat ik het ook niet meer snap. Waar je wel rekening mee moet houden is dat je ten alle tijden zèlf verantwoordelijk bent voor je aangifte. Maakt de accountant een fout, dan is dat niet zijn probleem. Dus is het slim om in elk geval een beetje te weten hoe het zit, zodat je zelf ook nog iets kunt controleren.
dit jaar was het nog makkelijker als je het na 1 maart downloaden en de gegevens in moest vullen. Ik hoefde alleen de giften, de lijfrenteverzekering en de bijzondere ziektekosten en het ouderschapsverlof in te vullen. Rest stond er al. Gewoon stapje voor stapje invullen. bij alles staat een vraagteken en kun je weer doorklikken naar meer info of je kunt heel makkelijk de helpfunctie gebruiken. Ik doe het ook voor een vriend van ons
ik doe het altijd zelf (behalve toen we huis kochten). Doe het na 1mrt en dan is alles al ingevuld. We hebben geen bijzonderen (wel koophuis) maar verder niet. Dus dan kan ik gewoon alels afgaan en aan het einde even de puzzel maken bij de terug gave.
Ik heb het ook de afgelopen jaren via een adviseur laten invullen. Huis gekocht, was ook bang dat we er niet uit zouden komen. Dit jaar toch maar eens zelf geprobeerd (aanleiding: Dit jaar was het invullen weer met 10 verhoogd... vond het echt belachelijk duur worden). Naar mijn idee is het wel goed gegaan. Het meeste was al gewoon ingevuld en hoefden we alleen nog maar te controleren. Het lijkt me wel ingewikkelder worden als je veel aftrekposten hebt, freelance werk doet en dergelijke. Wij zijn allebei in loondienst en aftrekposten (afgezien van de hypotheekrente) hebben we ook niet...