Mijn man is vanmorgen opgestaan met enorme kiespijn, is vanmiddag naar de tandarts gegaan, maar die vond niets aan zijn kies, maar zei dat hij voorhoofdsholteontsteking heeft. Hij heeft vervolgens een kuur gekregen en ik heb een neusspray voor hem gehaald. Hij heeft vandaag al 8 paracetamol geslikt, sterft nog van de pijn, dus vanavond als hij gaat slapen neemt hij 1 ibuprofen 600 in. Nu is het zo dat mijn man voornamelijk buiten werkt en ik vraag me nu af of dat voor nu wel verstandig is? Hij wil nl eigenlijk gewoon naar zijn werk morgen en is dit vergeten te vragen. Weet iemand dit?
Nou ik kon 2 dagen echt helemaal niks...dacht dat ik dood ging. Maar heb wel het advies gekregen om heeeel rustig aan te doen toen omdat het anders chronisch terug kon komen. Ik zou zeket niet gasn werken als ik jouw man was.
ik heb het hem gezegd, maar ik weet niet, hij is nogal eigenwijs wat dat betreft.....:x Ik bedoel: ziek is ziek, je blijft niet thuis met een zere vinger of zo....
Niet werken eerst gewoon op kunnen staan zonder dat zijn hoofd explodeert qua gevoel. Je wil echt echt geen chronische voorhoofdsholte ontsteking.. Ziek me lol den en ook even rustig aan doen.
Nou, ik ben wel eens thuis gebleven met een zere vinger hoor. Weliswaar was een pees helemaal doorgesneden en zat ik in het gips maar toch...
Dat is ook weer wat anders, ik bedoel een splinter in je vinger of zo Hij staat zijn brood te smeren en toen ik dus zei dat ie morgen eerst maar eens moest kijken hoe hij zich voelde was zijn antwoordt: Dat doe ik ook, maar ik smeer voor de zekerheid wel mijn brood. Heb zelf het idee, dat ie door jullie adviezen nu toch nog maar eens is gaan nadenken!
hahaha, nou ja, het is nog geen ochtend he? Nee, ik probeer hem morgen thuis te houden, want laten we eerlijk zijn, na 8 paracetamol nog zoveel pijn hebben dat ie aan mij vraagt of hij er nog 2 mag hebben....(mijn advies was om dan voor het slapen ibuprofen 600 in te nemen ipv paracetamol) en hij neemt echt NOOIT ibuprofen, zegt mij dus al wel voldoende over de pijn.
Als hij voorover kan bukken zonder het idee te hebben dat zijn hoofd explodeert kan hij weer werken. wat al eerder is gezegd: als je niet oppast is het chronisch. Inderdaad buiten een muts op. Stomen met dampo verzacht ook de pijn. En bij iedere paracetamol een ibropofen slikken zorgt ervoor dat het bonken minder wordt. Tip is wel om je bij de ibro echt aan maximale hoeveelheid te houden anders kan je weer last krijgen van maagzuur. spreek helaas uit ervaring. Enkele jaren geleden in 12 maanden 14x een voorhoofdholte ontsteking gehad. Beterschap. Oh en op zich kan hij wel werken, het buiten zijn is op zich niet slecht. Maar veel mensen kunnen zich moeilijk concentreren door de hoofdpijn en het bonken. (dus let ook op met autorijden)
Dus niet doe he, dat stomen met dampo. Ik ben zelf inmiddels geopereerd aan mijn holtes ivm 6 x holte ontsteking per jaar. En de arts heeft toen gezegd dat alles met menthol tijdelijk lijkt te verlichten maar enorm je slijmvliezen prikkelt waardoor het uiteindelijk alleen maar erger wordt. Gewoon alleen met heet water stomen. Xylometazoline neusspray halen zonder menthol. En vooral niet bukken.
Ben er een week goed ziek van geweest. geleeft op ibuprofen en neusspray (dus niet de zoutoplossing) En in bed gelegen een week lang. Werken zou ik toch niet doen als ik hem was.
Eens! Dampo en al die andere inhalatie troep hebben geen enkel nut. Gewoon iedere paar uur met heet water stomen, is het enige wat hij nu kan doen. En op de bank liggen pfff moest er echt niet aan denken om te gaan werken...
zeker niet gaan werken. mijn man heeft laatst ook voorhoofdsholteontsteking gehad, was er van overtuigd ach ik kan wel werken(werkt ook buiten), maar zat de volgende dag zowat op zn knieen van de pijn in zn hoofd en bleef toch maar thuis.. hij is 3 dagen thuisgebleven en toen zn hoofd niet meer explodeerde bij het bukken is hij pa weer gaan werken.
Kan echt behoorlijk pijnlijk zijn hier ook paar dagen niks gedaan toen. Zat te huilen van de pij niks hielp. Verder eens met wat vaddie hierboven zegt Beterschap!
ik heb afgelopen maand ook zo'n gekmakende holtenontseking gehad. ik ben even eigenwijs als je man.. MIjn huisarts werd daar een beetje kriegel van en wilde perse dat ik thuis bleef. Dat heeft een dikke 3 weken geduurd (en 2 kuren verder) voor ik beter was. De eerste week ben ik helemaal thuis gebleven. De weken daarna heb ik op halve kracht gewerkt. Ik was gesloopt
Laten we het zo zeggen mijn tramadol helpt voor de rug en beenpijn. maar mijn holtes doen nog steeds zeer.