Hoi allemaal!! Wij hebben met onze tweede bevalling een nare ervaring gehad met onze vk.. Hierover heb ik ook een ander topic geopend.. Niet omdat er wat mis was met ons kindje maar mijn vk geloofde mij niet en maakte me belachelijk.. Heb er zon naar gevoel van gekregen dat nu wij voor een derde gaan ik nu al er tegenop zie om daar weer heen te gaan.. Nu mijn vraag: is er een kans dat ik dit aan kan geven bij de gyn zodat ik daar kan blijven? Heb met mijn eerste heel veel bloedingen gehad en heb gewoon heel veel angst opgebouwd. Weet dat je normaal alleen bij de gyn onder behandeling blijft als het echt nodig is.. Ben nu in behandeling bij een gyn ivm pco dus word al begeleid.. Hoop dat jullie hier meer over weten..
Ik denk dat als je eenmaal zwanger ben je overgedragen wordt aan een vk. Wat vervelend dat je zo een nare ervaring hebt gehad met je vk. Je kunt toch ook naar een andere praktijk gaan?
Bij de eerste heb ik ook gevraagd of ik bij de gyn mocht blijven ivm chronische vermoeidheid. Dit is toen bij wijze van uitzondering toegestaan. Bij deze zwangerschap is me dat niet gelukt. Zal het gewoon aangeven en anders op zoek naar een andere verloskundige in de buurt. Er zijn er vast wel meer.
Niet geschoten is altijd mis! Als je toch naar de vk moet, dan zou ik indien mogelijk naar een andere praktijk gaan. Maar misschien is het wel de enige in je omgeving? Dan zou ik bij je intake bespreken waar je de vorige keer tegenaan gelopen bent en wat dat bij jou heeft losgemaakt. Succes! Ik kan mij voorstellen dat je liever bij je gyn blijft.
Ik ben nu onder behandeling van het ziekenhuis. Zelf had ik liever bij een verloskundige gelopen. Ik was over de praktijk in mijn eerste zwangerschap niet echt tevreden, ben toen overgestapt naar de praktijk van het dorp ernaast. Bij het nagesprek deed de mannelijke verloskundige een beetje te lacherig over mijn bevalling (duurde 20 uur, had een sterrekijkertje, verloor meer dan een liter bloed en kreeg een curettage omdat de placenta niet in zijn geheel had losgelaten) Die man wilde ik dus de volgende keer echt niet bij mijn bevalling hebben Overstappen was geen enkel probleem. Het was 5 minuten met de auto rijden. Nu moet ik door medische indicatie naar het ziekenhuis. Dat is echt het beste, maar er zijn wel wat nadelen aan verbonden. Zo lopen er daar tig verloskundigen/gyn's rond, dus zal telkens een ander krijgen. En voor elke afspraak moet ik minimaal een half uur van te voren weg. Dat zal wat plannen worden en er zal dikwijls oppas gezocht moeten worden voor de andere kids. Probeer een andere praktijk te vinden als dat kan
Ps: gisteren een afspraak om half 3. Moest dus al om 2 uur weg en was, jawel, al om 4 uur thuis. Want precies zoals dat hoort in een academisch ziekenhuis: goedemiddag, ik ben ......., HUISARTS in opleiding, ik heb eerst met u een gesprek, daarna wil de gyn nog even kijken Dat daar een half uur tussen zat en mijn afspraak al 20 minuten uitgelopen was, ach wie maalt daar nu om
Je kan het altijd vragen natuurlijk. Vervelend dat je zo'n ervaring bij je vk hebt, je moet je toch bij haar op je gemak voelen. Als het niet mogelijk is om bij je gyn te blijven zou ik naar een andere vk praktijk opzoek gaan.