Hoi meiden, Ik heb vandaag mijn eerste echo gehad, wat een spanning zeg! Nu is het zo dat er 1 goed kloppend hartje te zien is, helemaal geweldig! Maar toen zag ze nog een vruchtje, alleen zonder kloppend hartje en kleiner dan bij beeb 1. Ik moet over 2 weken terugkomen voor een nieuwe echo en dan zullen we zien of er alsnog een hartje is gaan kloppen. Ik ben trouwens teruggezet naar 7 weken en 4 dagen. Ik ben even benieuwd naar jullie ervaringen! Is het hartje van beeb 2 nog gaan kloppen? Of wat is er toen gebeurd? Thanks!
Sja, hier bij 7 weken en 3 dagen een echo gehad. En 2 kloppende hartjes te zien (inwendig dan hoor) en bij de volgende echo zagen ze een 3e holte met stolsel wat heel wrsch een 3e vruchtje is geweest (vandaar dat ik toen ook behoorlijk bloedverlies had gehad).
Thanks voor je reactie Patroeschka. Gaat het goed met je zwangerschap? Of geniet je al van je beebs? Ik ben heel erg benieuwd of er meiden zijn waarbij het 2e hartje alsnog is gaan kloppen. Ik hoop het zo namelijk!
Hi, Ik kan je niet helpen met je vraag maar heb wel een vraag voor jou; Was dit je eerste echo? En weet jij toevallig hoeveel hcg je had toen je net zwanger was? Zit namelijk zo ik moet morgen weer terug voor een echo ik heb 2 weken geleden een echo gehad (was eigenlijk een eimeting omdat ik aan clomid stond) maar toen zagen ze een zwangerschap en heb toen bloed laten prikken en me hcg was 19000!! heel hoog dus en ze dachten toen 4-5 weken. Nu moet ik morgen terug om te kijken of er een hartje klopt maar ben best zenuwachtig ook omdat ik ermee blijf lopen dat het er weleens 2 kunnen zijn... Dus nu vroeg ik me af hadden ze dat dan 2 weken geleden al kunnen zien? vandaar de vraag of het je eerste echo is, en vandaar ook de vraag hoe hoog jou hcg was? Er zit niks anders op dan wacht tot morgen dat weet ik maar was gewoon nieuwsgierig! Hopelijk is over 2 weken het 2de hartje bij jou in je buik ook stevig aan het kloppen en krijg je 2 gezonde kindjes! Zijn het je eerste? ik heb al 1 zoontje vandaar dat ik best zenuwachtig ben als het er 2 zouden zijn...ook met me verleden met vorige zwangerschap en daarna...dus spannend
Haai Debster, spannend morgen! Ik heb je trouwens nog in jouw topic gefeliciteerd. Dit was inderdaad mijn eerste echo, ik was met 8 weken ingepland maar uiteindelijk ben ik dus 5 dagen teruggezet. Wat mijn hcg waarde is weet ik niet, ik heb wel bloed moeten laten prikken vandaag! Dus dat hoor ik denk ik nog. Dit is trouwens onze eerste zwangerschap, alles is dus nieuw voor ons. 1 beeb was te zien met een goed kloppend hartje, maar de andere beeb was aan de kleine kant (geen leeg vruchtzakje) en zonder kloppend hartje. Over 2 weken weet ik meer bij een nieuwe echo! Laat je even weten hoe het morgen gegaan is? Succes meid!
Deze zwangerschap is ook met een tweeling begonnen (1 eiig) met 8 weken zagen we 2 kindjes bij 1 duidelijk een hartslag en bij de ander zagen we die niet omdat het erg verscholen lag en moeilijk in beeld te krijgen was. Met 12 weken heb ik weer een echo gehad en helaas heeft het 2e kindje het niet gered waarschijnlijk is het hartje nooit gaan kloppen. Wel was er een tussenschotje gegroeit dat was duidelijk te zien maar helaas...... Heb het bij mn oudste precies hetzelfde gehad zij is officieel ook 1 van een tweeling en ik eigenlijk ook maar op 1 of andere manier blijft er bij ons steeds maar 1 over Ga voor je duimen, zou wel heel leuk zijn een tweeling....
Hey Livelife! Ik heb hetzelfde atm, alleen nog geen 1 kloppend hartje maar ik ben ook nog maar 4 a 5 weken. Ik moet morgen terug komen ben zo benieuwd. Dit is mijn echo. Lijkt dat op die van jouw? Liefs en succes ook jij!
Hey Flower, Wat jammer dat het hartje van de 2e nooit is gaan kloppen. Ik zie dat je nu 24 weken zwanger bent, gaat alles goed? Thanks girl, ik hoop het ook!
Hoi Tease, Spannend allemaal he?! Wanneer is deze echo gemaakt? Ik duim voor je meid! Ik hoop dubbel goed nieuws voor je! Mijn echo zag er iets anders uit, bij beeb 2 zag je al een nootje zogezegd en beeb 1 is groter en zag je duidelijk het hartje kloppen. Maar ik ben dan ook wel 2/3 weken verder, dus dat is logisch, niks om je druk over te maken! Laat je weten hoe het gegaan is? Succes meid!
Ik heb het voorgehad. Ik ben nu 22 weken zwanger van een tweeling. Ik ben op 6w3d geweest voor de 1ste echo. Exacte datum doordat ik zwanger ben geraakt via de MMM. Op 6w3d zagen we 1 hartje en 1 vruchtzakje zonder hartactiviteit. Volgens de gyn was het 50/50. Ik heb 2 weken moeten wachten en op 8w3d 2 hartjes. Het is wel zo dat het tweede nu al bij iedere echo een week achterloopt. Dus de ene groeit nu mee met 22 weken en de andere met 21 weken. Dus er is een verschil in grootte van 1 week. Zolang dit zo blijft is dat geen probleem. Het is geen gemakkelijke zwangerschap want ik lig/rust al vanaf week 9. Ik heb bloedverlies gehad van week 9 tem 15 door een slechte aanhechting van de placenta. Nu is alles in orde maar ik moet blijven rusten (vorige zwangerschap opgenomen aan 25 weken en bevalling juist tegengehouden). Met 2 in de buik is het toch zwaarder! Hopelijk komt het voor u goed maar op 7 weken zou het andere hartje toch snel moeten kloppen!
Wat geweldig, een tweeling! Dubbel geluk! Ik zal aan je denken en help je hopen dat het tweede hartje ook nog gaat kloppen.
Wij hebben dit ook gehad echter na een week toen we terug moesten komen bleek het andere vruchtje te zijn opgenomen door het lichaam. Onze dochter is helemaal gezond en al geboren dus ik klaag niet hoor, ben er ook niet verdrietig om, het gebeurd heel vaak (een vanishing twin) Dus het kan nog alle kanten op, mijn man en ik schrokken enorm maar na een dag was het al gewend en toen we hoorden dat het er "maar" 1 was toch een beetje teleurgesteld want we hadden ons er helemaal op ingesteld (gek zit een mens in elkaar he )
hoe zijn jullie echo;s gegaan meiden die vandaag moesten? ts; met ruim 7 weken moet het hartje toch wel snel gaan kloppen inderdaad... waarom moet je 2 weken wachten? best lang vind ik...
Hoi Hoi, bij ons is het een vanishing twin geweest het 2de vruchtzakje was weg en er was er nog 1! wel met kloppend hartje dus we waren uiteraard helemaal HAPPY! Succes voor de dames hier! ik duim voor jullie!
Fijn dat er er wel 1 kloppend hartje is Tease, wel jammer natuurlijk dat het andere vruchtje het niet "gehaald" heeft maar ik denk dat je dat snel opzij schuift als er nog een wonder in je buik leeft zeg maar (zeker op dit termijn zeg maar) fijne zwangerschap!!
In principe zou je met deze zwangerschapstermijn wel een kloppend hartje moeten zien op een inwendige echo. Dus het kan zijn dat het tweede vruchtje gestopt is met groeien en er uiteindelijk maar een kindje doorgroeit. Dat schijnt best vaak voor te komen. Het kan geen kwaad, je lichaam ruimt dat weefsel vanzelf op. Maar wie weet gaat het tweede hartje alsnog kloppen, succes!
Hey meiden, thanks voor jullie reacties! De dame in het ziekenhuis gaf aan dat er een kans is, dus daar hou ik me maar aan vast. Maar ik hou er uiteraard ook rekening mee dat bij de volgende echo beeb 2 niet meer te zien is. Ik lees in de reactie van Liesxxx dat er bij haar tweeling een verschil is van een week in termijn en bij 6w3d ook een vruchtje was zonder hartaktie. Als dit bij mij ook het geval zou zijn, dan zou ik afgelopen donderdag een echo hebben gehad met 7w4d en 6w4d. Ik heb dus hoop! Een tweeling is onwijs welkom, maar beeb 1 uiteraard net zo welkom! Het is ons eerste kindje, dus dat is al onwijs spannend!
Hoi Liesxxx, Jouw ervaring geeft me hoop, dank je! Ik wil je heel veel sterkte en succes wensen met de 2 wondertjes in je buik. Doe rustig aan en probeer te genieten van je zwangerschap!
Hey Tease, Wat ontzettend fijn om een kloppend hartje te hebben gezien! Is je termijn nog bijgesteld of is deze hetzelfde gebleven? Jammer dat het 2e vruchtje het niet heeft gered, maar geniet vooral van je wondertje nu in je buik!