Zelf billen afvegen?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door mamamadelon, 3 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. clarike

    clarike Actief lid

    22 mrt 2006
    455
    0
    0
    o ja, mijn mannetje veegt wel zelf af, maar het resultaat is nou niet bepaald om over naar huis te schrijven. Zijn ondergoed vertoont dus regelmatig flinke remsporen, want op school roept hij de juf niet meer (in het begin wel en kwam ze ook altijd keurig!). Thuis veeg ik nog altijd even na
     
  2. Senna

    Senna Fanatiek lid

    8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Hier verwachten ze ook dat ze het zelf kunnen.
    Mijn zoontje kon het al redelijk maar wel met de franse slag af en toe.. we hebben gewoon de weken voordat hij voor het eerst naar school moest ff extra geoefend , erop gelet en aanwijzingen gegeven. Ook vind hij luierdoekjes veel makkelijker om mee af te vegen dan met toiletpapier . (en het word veel schoner)
     
  3. cupcakes

    cupcakes Fanatiek lid

    28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Misschien een tip voor jullie: wij hebben sinds zondag de plaskaart terug ingevoerd als afveegkaart!

    Elke keer als hij echt goed afveegt krijgt hij een sticker. Ook op school, hij verteld dan ook dat hij op school gepoept en afgeveegd heeft. Ik check nog even en dan krijgt ie een sticker.

    Sindsdien geen grote remsporen meer in zn onderbroek! Daarvoor veegde hij af en toe gewoon helemaal niet af blegh..
    (en als er nog een piepklein beetje zit mag hij natuurlijk wel gewoon plakken, als het grootste deel maar weg is.)

    Bij 10 stickers krijgt hij een klein kadootje of snoepje.
     

Deel Deze Pagina