Hallo allemaal! Ik heb een dochtertje van 7 weken en heb de sudocreme en bepanthen al meerdere keren gebruikt. Erg fijn, maar een nadeel vind ik toch dat je elke keer vieze vingers krijgt Nu heb ik bij de drogist een fijne spray gevonden, maar wel erg prijzig! Ideaal in gebruik.. weet iemand van jullie of je zelf ook iets zou kunnen maken? Soms lees ik wel eens over pure kokosolie e.d. maar verder geen idee!
Met 7 wk al volop luieruitslag? Weet je zeker dat ze wel tegen de luiers kan die je gebruikt of de billendoekjes? Hier kon dochter niet tegen Huggies, ze heeft nooit luieruitslag gehad en zoon ook alleen maar een keer met tandjes.
@ Catou , volop luieruitslag; dat niet hoor. Ze is een grote poeperd en dan vind ik het preventief verzorgen wel zo fijn. Gebruik zowel pampers als kruidvat luiers maar zou eens kunnen switchen met doekjes!
Oh tere baby billetjes nooooit preventief insmeren. Gewoon na elke poepluiers met lauwwarm water wassen en droogdeppen met een hydrofiel
Dan verschillen we van mening, preventief smeren kan geen kwaad mits af en toe (b.v. alleen na ontlasting). Wel hééél dunnetjes.
Ja vooral nadat ze gepoept heeft idd Sandana! En als het erg rood is een dun laagje...zodat het beschermlaagje wordt voor volgende poepbeurt.. Wat is jullie favoriet om te smeren?
Dan zou ik een heel dun laagje zinkolie smeren. Dat is hier favoriet. Ik veeg m'n vingers dan altijd af met een doekje na het smeren. Als ze tandjes doorkreeg, smeerde ik wel preventief omdat haar billetjes na het poepen helemaal openlag
Preventief insmeren hoeft echt niet. Ik ben geen voorstander van sudocreme of bepanthene. Ik zweer bij pure kokosnootolie en anders bij zinkolie. Zinkzalf als sudocreme kan juist uitdrogend werken. Als je er iets opsmeert juist heel dun insmeren, anders dek je de huid af en kan deze niet meer ademen.
Voor preventief gebruik doe je echt lang met zo'n spuitflesje hoor, dus ik zou dat gewoon gebruiken! Ik had billenspray voor de oudste gekocht ooit, heb 'm nu nog voor de jongste! Ik spuit altijd 1x en smeer dan wel even uit, daarna gewoon even handen wassen, doe ik sowieso na het verschonen van een poepluier.
Ja @ Averlhach, daar heb ik dus ook wel eens van gehoord van de pure kokosolie. Mooi dat het bevalt! Zo zie je maar; iedereen heeft zijn eigen favoriete product, grappig. De ene huid is de andere niet. Ik ga inderdaad eens kijken hoe lang ik met het spuitflesje ga doen! Was al te ver vooruit aan het denken
Billenspray bevat bijna altijd alcohol, dit werkt uitdrogend en irriterend. Voor mij bijvoorbaat dus al een 'nee'. Maar voor jou misschien iets om in je achterhoofd te houden?
Nooit geweten! Dat is dus helemaal niet zo verzorgend dan.. Die kokosolie wil ik in de toekomst wel eens gaan proberen! Is dat gewoon bij de natuurwinkel te koop bijvoorbeeld? En zit er nog verschil in soorten kokosolie? Aangezien je er ook mee kunt koken/bakken schijnt
ik gebruik altijd zinkolie van dr swaab of billencreme van weleda. maar nooit preventief. daarmee zorg je er alleen maar voor dat het huidje niks meer zelf kan regelen. het word ook steeds afgesloten dus niet echt goed. en zeker geen sudocreme. dat is echt rotzooi en zeker voor kleine baby's. en al helemaal op geirriteerde/open plekjes. brand als een gek. wij mogen op ons werk (zorg) geen eens sudocreme meer gebruiken. lang niet zo huidvriendelijk als ze beweren. en sudo moet je voor elke nieuwe smeerbeurt eerst verwijderen met olie, weet je dat? (net als zinkolie). anders smeer je laag op laag en sluit je de huid af. dat gaat nog meer irriteren. sudo mag ook niet gesmeerd worden maar moet in de huid geklopt worden. heel dun, zodat je de huid er doorheen ziet.
Thanks voor je reactie! Gek toch he.. dat er zo veel dingen in het schap staan in de winkel voor het tere babyhuidje wat eigenlijk tegenstrijdig is. Dat heb ik ook al gemerkt met Zwitsal! (reageert elk kindje ook weer anders op natuurlijk) Maar ik gebruik nu zo min mogelijk geparfurmeerd spul...
Het beste is kokosnootolie eerste maling, onbewerkt. Kan je idd in een natuurwinkel kopen of bij de tuinen. In best veel baby producten zit alcohol. Zoals in, volgens mij, alle billendoekjes (ja zelfs neutral billendoekjes). Als de billen geirriteerd zijn kan je daarom het beste alleen afspoelen met water en droogdeppen. En dan er iets op doen zonder alcohol. In het algemeen is het voor een baby beter om zo min mogelijk producten te gebruiken, zoals zeep, etc.
Mijn favoriet is de billenzalf van dokter Leenarts, zo acht,zo fijn, ik veeg mn vingers naderhand af aan een billendoekje, geen probleem. De billenzalf is best 'duur' maar je doet er heel lang mee omdat je maar weinig nodig hebt. Heb ook weleens een tube babybillenzalf/zink van kruidvat gehad, kreeg de tube niet leeg...en vond t stugger om te smeren. Sudo gaat ook wel,maar zit zo'n sterk luchtje aan