Ik vind dit toch raar, wat vinden jullie?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mama26, 2 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Ik ga 1 x per week zwemmen met mijn dochter van 16 maanden, vind ze super leuk met alle andere kindjes enzo.

We zaten met z'n allen te wachten totdat we het zwembad in mochten komt er een ander kindje naar mij toe en geeft me een handje, dus ik geef een handje terug en zeg: wat lief van jou dat ik een handje krijg.

Maar voordat ik dat kindje een handje kon geven kwam die moeder eraan en zei: je hoeft niet iedereen een handje te geven dat moet je nog leren!

Nou ja ik vond het heel raar. Ik kreeg het idee dat het vies is om iedereen een handje te geven, ik voeld me zelf een beetje vies ofzo.

Tuurlijk hoef je niet iedereen een handje te geven, maar het zijn toch kindjes?

Ik vond dit eigenlijk heel raar, hoe vinden jullie dit?

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.195
    113
    Vind het ook wel een rare reactie. Is toch gewoon erg schattig van dat kindje.

3. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Eeh..ok..vaag :(

4. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Ja raar he? Ik dacht al dat het aan mij lag.

Mijn dochter geeft ook wel eens iemand een handje die ze eigenlijk niet kent, ik zie me niet haar handje bij iemand wegrukken.

5. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    Die van mij geeft iedereen een kusje als we ergens weggaan. Zou ze ook zo in het zwembad kunnen doen, ik vind het wel schattig, kost alleen wel heel veel tijd... Ze doet het trouwens echt zelf, want ik ben niet zo'n zoener, alleen met goede vrienden of familie.
    Aparte reactie van die moeder, zo'n kleintje...... Toch leuk juist, lekker sociaal.

6. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    het zoontje van mn beste vriendin moet ook iedereen kussen hahahaha echt zooo cute! hijs 16 maanden

laatst in het zwembad ook, in het bubbelbad kwam een hele oud dame erbij zitten, zegtie: kuskus! kuskus! en dan helemaal naar die dame toe. gingie haar kussen op dr wang

hahahaha zooooooo schattug! nou ik zou dat niet weghalen hoor!

beter dan dat hij zegt: nee! en stom! tegen iedereen...

7. Niet meer actief

beetje rare reactie...

8. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Misschien heeft die vrouw wel een nare ervaring (gehoord) met kinderlokkers, en reageerde ze daarom zo overdreven?
    Of misschien heeft ze wel angst voor vreemden ofzo.

9. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

24 jun 2007
    685
    0
    0
    Vind het idd een hele stomme reactie.

10. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Rare reactie :(

11. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Vind het ook een beetje raar...
    Is toch schattig bij zo'n klein kindje?

12. Jeslin79

Jeslin79 Actief lid

24 jan 2008
    386
    0
    0
    Ambtenaar
    Rotterdam
    Misschien heeft ze smetvrees of wat anders ect...
    kan me wel voorstellen..je weet nooit waar iemand met zijn handen heeft gezeten. Persoonlijk zou ik ook niet willen dat mijn kleine, vreemden zomaar een handje geeft, al komt dit schattig en lief over. Als je ergens op bezoek bent, uit beleefdheid wel...

Ik vind het niet raar, misschien wel de manier waarop het bij jou over kwam...maar kan me wel in die vrouw verplaatsen.

13. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Men is hier overdreven voorzichtig: niemand komt met een vinger aan je kindje tot je toestemming geeft. Ook roept iedereen tegen zn kindje: niet aan dat kindje zitten he!?

Gelukkig was er pasgeleden een stel met een kleintje dat net kon lopen en die kwam ons meisje heel lief een kusje geven. Dat is toch gewoon leuk?
    Verkouden worden en griep krijgen gebeurt toch wel, of ze nu handjes en kusjes geven of niet...

Het belangrijkst vind ik dat je je kindje aanleert dat het handjes wassen is etc. En verder gewoon lekker leuk en sociaal zijn tegen iedereen hoor!

(tenminste, ik neem aan dat het niet-handje-geven ging om hygiene..)

14. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0

Hahaha, zeker vaag. Zo te horen hoeft ze het helemaal niet te leren en heeft ze het handjes geven al aardig onder de knie....

15. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ben ik dan de enige die het geen rare reactie vind?

Misschien komt het bij jou wel een beetje verkeerd over. Maar kan me voorstellen dat als je kindje de godganse dag iedereen af gaat om een handje te geven, dat je er wel moe van wordt.

Dus misschien gaat het er niet van dat smetvrees of dat het vies is, maar meer dat dat kindje de hele tijd bezig is met handjes geven.

16. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Dat was mijn idee ook Wendyp (leuke naam trouwens :p)
    Weet nog van mijn oudste dat hij toen hij die leeftijd had ook de hele kamer 3 x rond ging (kon niet onthouden waar hij begonnen was ofzo :)) en dat je dan gewoon n half uur bezig bent met weg gaan.
    Misschien was het wel n onhandige manier van moeders om haar kindje erop te wijzen dat je echt niet het hele zwembad n handje hoeft te geven als je er komt of weg gaat (stel je voor dat hij dat in een zwembad als die bij centerparks ofzo doet :)).
    Dan was het dus helemaal niet persoonlijk bedoeld maar gewoon haar kindje proberen te beperken tot diegene waar ze mee te maken heeft/krijgt?

Deel Deze Pagina