Ervaringen gezocht met vaccineren, erge eczeem en gebruik van corticosteroïdenzalf (hormoonzalf)

Discussie in 'De lounge' gestart door Kleintjuh85, 9 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Mijn jongste dochter heeft redelijk erge eczeem en gebruikt nu tijdelijk een hormoonzalf. Nu heb ik vaker gelezen en gehoord dat dit in combi met vaccineren niet altijd goed is. Vooral tijdens gebruik van corticosteroïdenzalf. Heeft iemand hier ervaringen mee?

2. jessiejz

jessiejz Actief lid

19 apr 2013
    294
    70
    28
    Vrouw
    verzorgende ig
    Gelderland
    Hier een dochter die altijd eczeem heeft. En ook hormoonzalf gebruikt met vaccineren. Nooit geen problemen gehad met vaccineren.

bosi333 vindt dit leuk.
  3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier ook een kind dat vanaf de geboorte last heeft van extreem eczeem, behoorlijk zware hormoonzalf gebruikt, maar gewoon volgens het rvp is gevaccineerd.
    Geen probleem.

4. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.041
    16.546
    113
    Hier ook geen problemen gehad.

5. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Er moet alleen worden voorkomen dat men in de eczeem plek prikt. Dus liever 2 cm opzij bijvoorbeeld.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.818
    113
    Hier 2 met eczeem en hormoonzalf. Geen problemen

7. Vollemaan1

Vollemaan1 Actief lid

29 dec 2018
    103
    79
    28
    Vrouw
    Hier ook nooit een probleem gehad.

8. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Hier ook nooit problemen mee gehad maar dan ook geen eczeem op plaatsen waar geprikt wordt

9. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier nooit problemen mee gehad, maar op de prikplek had ze geen eczeem. Eczeem zat vooral op haar rug, buik, wangen en knieholtes. Soms wat bij haar ellebogen.

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Ik heb zelf eczeem en onze zoon ook. Nog nooit gehoord dat dit problemen zou kunnen geven. Ik neem aan dat ze dit dan wel hadden vemeld of gezegd.

Waar heb je dat gehoord?

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Laat maar...ik zie al waar je het vandaan hebt.

Ik word er wat wat moe van.

Wat een onzin wordt er ook weer verspreid om zogenaamd kritisch te zijn op het prikken.

TS, ga aub naar een huisarts met deze vraag en ga niet uit van die onzin die wordt geroepen op internet.

12. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Bedankt voor jullie reacties. Het is namelijk wel zo dat haar eczeem flink verergerd na een vaccinatie. Maar ik heb ook ondertussen contact gehad met het CB en de dermatoloog.
    Zou idd geen problemen moeten geven, en het is vrij logisch dat de eczeem na een vaccinatie erger kan worden omdat de weerstand ook kan verslechteren. En idd ook proberen niet in een eczeem plek te laten prikken.
    En ja, ik zal het vast en zeker op een niet betrouwbare site hebben gelezen. Welke het was geen flauw idee, want ik lees best veel over het vaccineren en probeer mij er in te verdiepen.

P.s. mijn kids worden gewoon gevaccineerd, dan wel met een soort van aangepast schema, maar ben zeker niet anti vaccineren.

bosi333 vindt dit leuk.
  13. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Het is heel goed dat je je verdiept in vaccineren!
    Net als ik het ook goed vind dat je je vraag bij het cb en de dermatoloog stelt.

Mijn dochter had ook heel heftig eczeem tot wonden aan toe. Wel gewoon het rvp laten volgen
    Ondanks hormoonzalf.
    Dat de eczeem wat heftiger is na het vaccineren is goed te verklaren met tijdelijk verminderde weerstand.
    Bij mijn dochter werden de plekken tijdens en iets na de griep of hooikoorts aanval ook altijd wat erger.

Ysabella en Kleintjuh85 vinden dit leuk.
  14. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.843
    4.103
    113
    Mijn zoon kreeg met 3 mnd een soort eczeemplekken op zijn wangen. Hormoonzalf hielp niet, fucidinezalf (AB, huisarts dacht misschien krentenbaard) hielp niet. Zelf melk laten staan ivm mogelijke verdenking op KMA, maar hielp ook niet.

Uiteindelijk bij een accupuncturiste terecht gekomen en zij testte met bioresonantie dat er eigenlijk weinig bijzonders aan de hand was, behalve een sterke reactie op vaccineren!!
    Met achteraf terug beredeneren klopte het precies dat het een paar dagen na de vaccinatie ontstaan was en weer verergerde na de volgende vaccinatie.
    Ze heeft hem geprikt en de volgende dag waren de wangen niet vuurrood meer maar roze. Vervolgens een aantal keer terug geweest en de wangen herstelden heel goed zonder verdere medicatie oid.
    Vervolgens hebben we het steeds preventief een paar dagen voor de vaccinaties gedaan om alvast de afweer aan te zetten en de afvoer van afvalstoffen te stimuleren. Hij heeft daarna nooit meer last gehad.

Ik was getipt om hier heen te gaan door iemand wiens kind grotendeels van eczeem afgekomen was, dus wellicht voor jullie een goede tip om heen te gaan.

Ik weet niet welke regio, maar anders kan ik je hier in de buurt een goede aanraden.

Deel Deze Pagina