pijn hoog op de borst

Discussie in 'De lounge' gestart door BlueApple, 29 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BlueApple

BlueApple Niet meer actief

#1 BlueApple, 29 aug 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 aug 2014
    Ik weet het, jullie zijn geen arts en ik kan altijd de hap bellen bij teveel twijfel :)
    Maar...ik heb gister opeens Hoge koorts (39.5) gehad. Echt flink ziek geweest. Vandaag is de koorts weg maar echt alles doet pijn qua gewrichten etc. Nu heb ik sinds een paar uur ook last van mijn borstbeen...vrij hoog net boven mijn borsten..vooral inademen doet echt zeer, felle steken.zou dit gewoon een soort spierpijn van de griep zijn?? De spierpijn zit ook in mijn linkerarm en tussen mijn schouderbladen maar eigenlijk overal wat het wat lastig maakt :)
    Voor de hap vind ik het nu nog een beetje te overdreven...

2. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Ik zou toch bellen voor advies, zoals je zegt wij zijn geen dokters.

3. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

ik vermoed gewoon (nasleep) flinke griep.
    Voor hartproblemen moet je alert zijn op een heel zware drukkende pijn, alsof van een olifantenpoot op je borst staat.
    Zou het nog even aankijken, ibuprofen nemen n lkkr gaan slapen. Maar als je t niet vertrouwd altijd hap bellen.

4. Polkadotjes

Polkadotjes Fanatiek lid

27 aug 2012
    1.071
    0
    36
    Heb je de afgelopen tijd last gehad van een van je benen of bij je heup/lies?

En op wat voor manier ben je ziek geweest? (Bij verkoudheid/hoesten is het natuurlijk logischer dat je daar last van hebt.)

5. BlueApple

Tsja..ik denk ook...als ik bel en het blijkt gewoon spierpijn te zijn...dat is nou niet bepaald levensbedreigend :)

6. BlueApple

Ik heb niet gehoest. Werd gewoon gistermiddag echt ziek..hele nacht gezweet koorts etc...

Geen pijn in heup. Meer knieën polsen bovenarm schouderbladen kaken etc...

7. Polkadotjes

Polkadotjes Fanatiek lid

27 aug 2012
    1.071
    0
    36
    Oke. Bij een longembolie treed vaak koorts op en krijg je last van hevige steken bij je longen. Voel je het ook op je rug? Anders kun je bijna wel zeggen dat het je spieren zijn.

8. BlueApple

Ik heb alleen pijn net onder mijn schouderblad...

9. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    Als ik het zo hoor denk ik aan je spieren,
    Ik heb namelijk ook deze klachte. last van schouder, arm soms
    En boven me borst, maar meer als ik erop druk dat het dan zeer doet.
    Ik loop er ook voor bij een fysio omdat het bij mij komt door verkeerde houding etc. Felle steken kunnen misschien komen
    Doordat je spieren overbelast zijn? Daar vind ik het namelijk op
    Lijken. Meestal als je al klachten hebt in je schouders kan het doortrekken
    Naar je borstbeen is mij verteld door de fysio.

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Eerste waar ik aan denk is longontsteking. Heb dit gehad en de pijn was verschrikkelijk. Pijn straalde uit naar linkerarm en linkerschouder. Heb 3 verschillende antibiotica gehad en de 3e sloeg pas aan. Moet wel zeggen dat ik echt dood ziek erbij was. Geen gewone griep maar koorts 40/41 en kwam me bed niet meer uit.
    Maar je hoest niet wat dus dan weer niet kan

Ik denk daarom ok zijn dat je door bijv flinke verkoudheid veel hebt gehoest, ( of veel overgegeven bijv) hierdoor verkeerde spieren gebruikt of overbelast hebt en daardoor idd spierpijn hebt

Dokter bellen voor overleg is een optie. De assistent kan wel inschatten if langs komen nodig is

11. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.264
    416
    83
    Ik zou toch even contact met de hap opnemen. Longontsteking, luchtweginfectie en longembolie uitsluiten!

12. Zusterke

Zusterke Niet meer actief

Dit is dus de rede dat ik zwangerschapspagina nooit als vraagbaak zou gebruiken voor een medische reden.
    Ik reageer ook niet vaak ben meer van het meelezen ;) maar nu wil het me toch even iets van het "hart";)

Een infarct kan zich op verschillende manieren manifesteren. Iemand hoeft helemaal geen zware drukkende gevoel op de borst te hebben.
    Iemand kan totaal geen pijn hebben en zich algeheel onwel voelen.
    Pijn in de kaak, linkerarm, tussen de schouderbladen, steken op de borst, borstbeen etc... Bij inspanning of rust etc...

Zie zoveel patiënten op de afdeling die dachten dat ze een olifantenpoot op hun borst hadden moeten voelen.... En daardoor te laat naar de huisarts zijn gegaan met alle gevolgen van dien.

Dus als je het niet vertrouwt je intuïtie volgen en de hap bellen.

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Pijn in de kaken kan bij een vrouw wel iets met het hart zijn ( kan...)

Ik zou dus de HAP bellen...gewoon voor advies

14. BlueApple

Bedankt voor jullie reacties...Als ik het echt niet vertrouw bel ik de hap. Voor nu wacht ik het even af. Mocht het morgenochtend nog zo zijn dan bel ik even!

15. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.264
    416
    83
    Helemaal mee eens! Ik laat mensen met dubieuze maagpijn altijd een ecg maken! Vaak genoeg meegemaakt dat het cardiaal van aard was!

16. misa

misa Niet meer actief

Hoe is het vannacht gegaan?
    Ik moet ook aan longontsteking denken. Maar onderschat klachten rondom hart ok niet, zijn lastig te ontdekken en zijn echt niet altijd hetzelfde en goed herkenbaar.
    Ik zou zeker even naar de ha gaan. Van spierpijn krijg je geen koorts.

17. roxannekuh

roxannekuh Niet meer actief

Hoe is het vannacht gegaan?
    Denk dat het toch belangrijk is dat je even belt.
    Het hoeft niks ernstigs te zijn maar je weet maar nooit!

18. BlueApple

Het is nog hetzelfde...maar ook niet verslechterd ofzo dus ik heb nog niet gebeld...

19. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik snap echt niet dat je met deze klachten op z'n minst niet even bèlt met de HAP. Misschien vinden zij het wel noodzakelijk om je even te checken of kunnen ze je telefonisch geruststellen..

Een vriend van ons wachtte ook lekker af toen hij hevige pijn kreeg in 1 been. Dokter bellen was allemaal niet nodig blabla. Met als gevolg dat hij even later kantje boort lag met een doorgeschoten bloedpropje dat in zijn longen terecht was gekomen. Lekker slim bezig:(

Bellen!! Echt hoor, je hebt niet alleen jezelf ermee als je nu de verkeerde beslissing neemt en alleen maar passief af wil wachten..

20. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Ik had soort gelijke klachten donderdagavond.
    Dacht echt dat ik het aan mijn hart had. Zoveel pijn in en rondom mijn borstkas. Probeerde het al 2 dagen weg te zuchten want ik ben totaal geen doktersbezoeker. Maar ik moest even mijn verantwoordelijkheid nemen wat betreft naar de dokter (lees. huisartsenpost *moe*) gaan. Ze stuurde me weg met spierpijn in en rondom de borst. Hart en longen zijn gecheckt.

De volgende dag bleek het een maagzweer te zijn. Had never verwacht dat dat zo'n pijn kan geven.

Deel Deze Pagina