Als ik alle verhalen hier lees over zelf brood eten denk ik weleens: ben ik nou de enige die mijn kindje het brood voert aan een vorkje? Ik heb mijn zoontje nog nooit zelf brood laten pakken en laten opeten. Het lijkt mij zo'n geklieder. Natuurlijk begrijp ik dat hij toch op den duur wel zelf zal moeten eten, maar is het verstandig om daar toch maar mee te beginnen? En hoe doen jullie dat dan? Of ben ik toch niet de enige?
ik laat haar hier gewoon viezeriken met het brood en al wat er op de grond gaat gooi ik weg en krijgt ze niet meer. heeft ze daarna nog honger heeft ze pech en moet ze het doen met haar flesje. ik bied haar 2 boterhammen aan en maak deze in 4 stukken. ze eet er vaak 2 en plakt aan alle kanten maar goed dat zijn kinderen nu eenmaal. het kost allemaal wat extra tijd maar om haar nou te gaan voeden met alles omdat het anders vies wordt tja dat kost naar mijn idee meer tijd. naderhand even een doekje erover, keertje vegen en hup ze kan er weer tegenaan. je kan dus kijken wat hij doet met een boterham, wie weet valt het kwa rotzooi wel mee en eet hij braaf alles op . als de rotzooi je tegenvalt kan je altijd weerterug naar hoe je het nu doet. stimuleren als hij het in zijn mond duwt en negeren als het op de grond valt.
De eerste maand heb ik heb met een vorkje zijn brood gegeven. Nu eet hij heerlijk zelf. Ja een kliederboel word het wel maar als ik zie hoeveel er naar binnen gaat... Sinds deze week ben ik aan het oefenen dat hij zelf met zijn vorkje eet. Vanochtend ging het niet maar net al een stuk beter.
Hier heeft ze vanaf dat ze brood kreeg zelf gegeten. Ik geef haar nog wel 1 of 2 stukjes per keer, anders weet ze van gekkigheid niet wat ze pakken moet . Ik vind het geklieder wel meevallen eigenlijk. Er valt nog wel eens een stukje, maar het meeste wat ze knoeit blijft in de stoel liggen en daar haal ik na het eten even een doekje overheen.
Lekker kliederen doen we hier.. wel stukje voor stukje we zijn net pas met brood begonnen dus als ene stukje op is krijgt ie een ander. Waarom geven sommigen het op een vork? Ik eet brood ook altijd met mijn handen
Ook hier geven we t brood met een vorkje. Waarom? Ja geen idee. Zonder reden eigenlijk. Soms eet hij het met zijn handen maar meestal met een vorkje. Ik prik het eraan en hij brengt de vork naar zijn mond en eet t eraf. Of ik voer hem dat kan ook. Dit allemaal eigenlijk zonder achterliggende reden.