Hallo, Senna is bijna 4 maanden oud en ik vraag me af vanaf welke leeftijd ik haar een fruithapje kan gaan geven. Het is soms zo modderen met de borstvoeding (die ze afgekolft uit een flesje krijgt omdat ze de borst niet wil pakken). Veel last van reflux en darmen. Wanneer zijn jullie hiermee begonnen? Groetjes Anna
Aangeraden wordt te wachten tot 6 maanden omdat dat de kans op allergieen verkleint. Sommige mensen beginnen met vier maanden maar ik zou dat niet doen.
Je hebt fruithapjes vanaf maand 4. Sanne was 4 maand toen ze haar eerste fruithap kreeg. Sanne zit ik erg met haar ontlasting te klungelen. Het is wel makkelijker geworden sinds ze een fruithapje en nu ook een groentehap krijgt. Je hoeft Senna niet direkt een hele potje te geven, een paar lepeltjes is voldoende.
Ik weet wel dat aanbevolen wordt om te wachten tot 6 maanden. Het is ook dat ik zo zit te rotzooien met melkvoeding voor Senna. Ik ga het uiteraard ook nog wel aankaarten op het cb volgende week, maar de wijkverpleegkundige zei mij vorige keer al dat ik met Senna vroeg kan beginnen. Ik vroeg me dus eigenlijk meer af wie er nog meer zo vroeg is begonnen en hoe dat is bevallen. Anna
Esmee heeft ook Reflux en van de kinderarts moest ik met 3,5 beginnen. Sinds dat zij vaste happen krijgt is het spugen vrijwel helemaal voorbij!
Ik zou in jou situatie persoonlijk zeker tot de 6 maanden wachten. Maar dat is uiteraard je eigen keus. Bij het onderdeel voeding staan diverse topics over het wel/niet beginnen met bijvoeding bij 4 maanden en hoe dat is gegaan. Misschien kun je daar wat meer ervaringen lezen.
Bij de juni mama's is eentje al begonnen met fruithapjes op aanraden van cb en ziekenhuis ivm reflux..de reflux komt niet ten goede aan de slokdarm en door de fruithapjes moet de reflux minder worden of weg gaan...en zou dus beter moeten zijn voor je kindje... alleen ja de kans op allergien wordt wel weer groter dus je moet even kijken wat jij belangrijk vind! en goed is voor jou kindje! ondanks wat andere zeggen... Hier sowieso 6mnd borstvoeding en dan bijvoeden via rapley methode dus geen potjes oid! En natuurlijk tot 1jr de hoofdmoot nog BV is
Ik ben pas met 6 maanden begonnen. Loop je bij een kinderarts ivm de reflux? Vaak kunnen die je ook wel tips en adviezen geven. Van het cb heb ik niet zo'n hoge pet op.
Ik ben begonnen bij 3 mnd en 5 dgn. Ze was er ook wel aan toe. Ben met alle siets eerder, en ze reageert er goed op. Anders zou ik niet dor zijn gegaan. Britt
Wij zijn begonnen met ruim 6 maanden! (6maanden en 10dagen geloof ik) In jouw situatie zal ik so wie so wachten tot de 6 maanden, ivm de beschreven problemen. Succes! Liefs, Hanneke!
Hier met ruim 6 maanden begonnen, ala rapley met groente. Tot 6 maanden gewacht inv het wereldwijde WHO-advies. Daarvoor alleen borstvoeding.