2e maand van het jaar..... hoe gaat het met de voornemens?

Discussion in 'De lounge' started by Tese, Feb 11, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tese

Tese Niet meer actief

Zoals de titel al zegt. Gaat het goed of ben je al gestopt?

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

Hartstikke goed! :)

Ik heb namelijk nooit goede voornemens, dus hoef me er ook niet aan te houden. :D

3. penseel

penseel Niet meer actief

Welke???😊😊😊

4. Nogablokje

Nogablokje Niet meer actief

Ja goed, ik ben net begonnen met de 10 kilo die er van mezelf af moet :D maar dat was geen goed voornemen voor 2015 ;)

5. MoniqueA

MoniqueA Bekend lid

Sep 11, 2008
    800
    0
    0
    uhhh oeps, nee gisteren een hele reep (je leest het goed, een hele!) chocolade weg zitten snaaien. Faal! :(

6. marb

marb VIP lid

Oct 21, 2007
    11,070
    4,729
    113
    Het was niet echt een goed voornemen, maar ik ben structureler gaan hardlopen. Dat is in principe goed gelukt, behalve deze week omdat ik griep heb :(

7. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

Jul 8, 2013
    1,791
    492
    83
    Hmm moet zeggen best goed! Doel was 20 kilo afvallen, ben er 5.5 kwijt tot nu toe :D Maar was ook niet echt een goed voornemen, meer een 'ik begin op 1 januari, want dan heb ik de feestdagen gehad' ;)

8. Luja

Luja Niet meer actief

Wel redelijk.
    Had me voorgenomen om minder te drinken, aangezien ik elke dag wel een glaasje van t 1 of ander had. Een wijntje bij het eten of vla met advocaat of rumrozijnen erdoor geroerd.
    Ik heb nu met mezelf afgesproken dat ik alleen nog op zaterdag en maandag mag drinken, dan zijn de kindjes bij mijn ex.
    Maarja dan zit je op vrijdag bij de sushi tent met oudcollegas en dan lonkt zo'n zoet chinees wijntje wel.... En afgelopen week bij de argentijn vond ik dat met rum geflambeerde flensje er ook té goed uitzien :p maar opzich gaat t goed.

En ik moet 8-14 kilo aankomen. Bmi van 16 nog wat, ben nu 55 kilo op 1,81 meter terwijl ik heeeel veel eet. Ik houd me perfect aan alle adviezen van de dietiste. :) alleen ben ik sinds januari weer n kilo afgevallen ipv aangekomen..... Grrrmnnbl :(

9. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

Mar 28, 2012
    1,968
    0
    0
    Overijssel
    Verrassend goed,

Goede voornemen was, pas gaan zitten als na het eten alles opgeruimd is, dus aanrecht leeg en schoon, eettafel leeg (blijft nogal wat liggen omdat ie zo groot is). Gaskookplaat schoon, wasbak schoon. En speelgoed opgeruimd.

Voor veel mensen vanzelfsprekend, maar mn moeder was al een sloddevos en ik heb helaas die slechte gewoonte geërfd en erger mezelf aan mn eigen gedrag, aangepakt dus.

10. Linda86

Linda86 VIP lid

Zelf had ik voor dit jaar geen goede voornemens, maar mijn man is gestopt met roken en dat gaat nog steeds goed :). Ik ben echt blij verrast, hij heeft 25 jaar gerookt en heeft nog eerder geprobeerd te stoppen. Ik had eerlijk gezegd niet eens verwacht dat hij het een week vol zou houden ;).

11. Imensa

Imensa Fanatiek lid

Oct 23, 2014
    2,463
    18
    38
    uit nieuwsgierigheid, mag ik ook vragen wat voor menu ze voor jou samen heeft gesteld en op basis waarvan ze dat gedaan heeft. is bvb je onderhoud uitgerekend? kloppen de verhoudingen ekv? heeft ze rekening gehouden jou dagelijkse bezigheden?

12. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

Oct 24, 2013
    1,568
    455
    83
    Het gaat goed. Drie weken geleden begonnen met mijn afslankpad en dat gaat heel goed.
    Ook het huishouden begint steeds meer op een normaal huishouden te lijken in plaats van dat van Jan Steen en in plaats van mijn rommelzolder beneden is hij meer naar boven aan het gaan (ofte wel de extra rommel overal die opgeruimd moet worden wordt iedere keer een stukje minder)

13. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

Jan 4, 2011
    2,938
    58
    48
    Dat gaat hier super! Al 8,9 kilo kwijt!!! En ik voel me geweldig!!!

14. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

Oct 24, 2013
    1,568
    455
    83
    Hahahaha ik ook

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,227
    7,275
    113
    Female
    Brabant
    Ja gaat super! Ben 7.2 kilo kwijt!

16. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

Dec 29, 2012
    1,968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Mijn voornemen was zwanger worden én vooral blijven, en tot nu toe lijkt dat te lukken :D

17. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

Mar 28, 2012
    1,968
    0
    0
    Overijssel
    Hahahahaha Imensa jou onderschrift!!!

18. Imensa

Imensa Fanatiek lid

Oct 23, 2014
    2,463
    18
    38

:D:cool:..

19. Luja

Luja Niet meer actief

Ik heb geen menu gekregen.
    Heb pas 1 telefonische intake gehad en 1 consult van een halfuur.
    Voor nu moest ik weer gaan ontbijten omdat ik dat oversloeg.
    En ik moest alle halvarine vervangen door roomboter.
    Magere producten heb ik vervangen voor volle producten.
    Wit brood heb ik vervangen voor volkoren brood.
    En in plaats van sochtends niks, lunch veel, middag niks en avond enorm veel moet ik het nu gaan verdelen, elk moment van de dag evenveel binnenkrijgen.
    Het laatste consult was in januari, toen ben ik een eetdagboek gaan bijhouden.
    Zit momenteel op minimaal 3000 calorieen per dag ipv de 2500 die ik al at. Nu mag ik komende week weer terug en wordt alles bekeken en krijg ik nieuwe tips.

Zoals nu zit ik al op een behoorlijk calorie aantal,
    Vanochtend twee glazen zelfgemaakte groene smoothie met boerenkool, appel, peer en yoghurt.
    2 pistoletjes met filet american (en dan 4 belegde helftjes)
    1 kop bonenkoffie met suiker, siroop en melk.
    2 zelfgemaakte mueslirepen met havermout, banaan en pure chocola.
    En nu zit ik terwijl ik typ aan een huge glas zelfgemaakte yoghurtdrink met kiwi yoghurt banaan en honing. En daarbij 3 zelfgemaakte croissants, twee met old amsterdam en roomboter en 1 met roomboter die ik in de abrikozen jam duw :p

Ik beweeg trouwens niks nada noppes. Omdat ik bang ben dat ik nog meer afval als ik ga sporten. Dietiste beweert van niet, mja....:)
    Ze wilde eerst kijken hoe het ging als ik wat meer en gezonder zou eten.
    Maar alsnog ben ik van 56 terug naar 55..... Dus ik heb er weinig vertrouwen in.

20. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

Dec 10, 2014
    2,029
    227
    63
    Heel goed! Want ik heb voor het eerst in zeker 10 jaar eens GEEN goede voornemens gesteld :D God wat een vrijheid dit!

Share This Page