Baby doet niks met eten

Discussie in 'Voeding' gestart door verse mamma, 12 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. verse mamma

verse mamma Actief lid

27 aug 2009
    108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ben op zoek naar wat tips, ervaringen:( Ben er weer eens achter dat de tweede compleet anders kan doen dan de eerste.
    De eerste hapjes bij de eerste gingen er zo in, terwijl ik toen met alles rekening hield.....en de tweede doet nu wat ik toen verwachtte....niets

Toen hij bijna 6 maand was gingen we eens wat te proberen, maar goed dat kan te vroeg zijn....dus even een week of drie pauze
    Nu is hij 7 maand en we zijn twee week aan het proberen. Eerst banaan een weekje geprobeerd. Nu een week wortels, ik dacht dat smaakt misschien wat milder.
    Maar hij doet er niets mee. Hij kijkt vies, laat zijn mond wagenwijd open en doet rustig een minuut lang niets, tot het zo dun is dat hij er iets mee moet en dan lekt het of naar buiten(meestal) of er lekt iets naar binnen(wat soms gepaard gaat met kokhalzen)
    Nou ja resultaat na 3 kwartier, 5 hapjes deels binnen.

Nu ook soepstengel gekocht. Hij knaagt op alles wat hij in handen krijgt, dus ik dacht dan kun je daar es op knagen. En dat vind hij reuze grappig. Misschien dat hij zo spelenderwijs leert dat hij iets moet met die mond om eten binnen te krijgen.Heb dit nog maar 1 keer geprobeerd,kan nog wel eens vaker doen.
    Heb zelfs geprobeerd pap met een lepeltje te voeren, want daar is hij dol op(in de fles), maar precies dezelfde reactie. Het lijkt of hij echt niet weet wat hij er mee moet.

Moet ik toch nog maar eens weer stoppen? Ik ben bang dat hij anders een hekel krijgt en dat is zonde.
    Aan de andere kant, hij moet het toch een keer leren.

Heeft iemand tips? Kan dit lang duren?

2. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik weet niet wat je geeft, vers gepureerd of potjes? Misschien dat het daar ook nog aan ligt? Wie weet vindt je zoon de structuur wel niet lekker of wil ie graag zelf doen (Rapley)?

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik zou ook stukken gaan geven en terwijl jullie eten. Geef het goeie voorbeeld. Maak lekker broccoli ofzo voor jezelf en geef je zoontje ook een stronkje aan tafel.

4. verse mamma

verse mamma Actief lid

27 aug 2009
    108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik geef vers....en inderdaad hij vind de soepstengel al grappig dus misschien es wat voor het koken, boontje of broccoli of zo

5. adi

adi Niet meer actief

Ik zou het inderdaad ook gewoon met de stukken proberen.

Kan hij goed zitten in de stoel? Dat je hem bij jullie aan tafel zet als jullie eten, wat stukjes voor hem neerlegt, en dan zelf lekker gaan eten. Hij zit op de leeftijd dat ie jullie na wil doen, en kan het zijn dat ie het allemaal reuze interressant vindt

Deel Deze Pagina