Hoi meiden, Vorige week dinsdag liep ik tegen een griepje op. Best te houden met alleen verkoudheid en keelpijn, maar woensdag op donderdagnacht kreeg ik oorpijn. Omdat het niet te houden was, ben ik die donderdag nog naar de huisarts geweest. Hij kon niets zien, omdat er teveel oorsmeer in zat en dat ik mijn oren dus moest laten uitspuiten. Nu heb ik dit vaker laten doen en er nooit last van gehad dus de assistente heeft dit meteen gedaan. De pijn was een paar dagen later stukken minder, maar ik heb sindsdien het gevoel alsof ik dovig ben. Alsof er nog water in mijn oren zit zeg maar en ik dus alles veel vager hoor dan voorheen! Ik spray nog steeds elke dag mijn neus om de boel open te houden, maar niets lijkt te helpen en er komt ook geen verbetering in. Moet ik het nog even aankijken of is het verstandig om de huisarts weer te raadplegen?
Hoi, ik ben zelf doktersassistente en spuit ook regelmatig wat oortjes uit. Het kan zijn, maar dan vind ik het wel lang duren, dat er inderdaad nog wat water in zit. Meer denk ik dat je buis van Eustachius 'verstopt' zit. Dat loopt van je neus naar je oor. Bij een verkoudheid kan die dichtklappen zeg maar. Het beste is om een neusdruppel te halen, een paar druppeltje een klein beetje op te snuiven en dan je hoofd een minuut scheef te houden. Dus als je je rechterneusgat druppelt, op de rechterkant gaan liggen. Ik zelf geef dan altijd het advies als het na een week niet verbeterd is, of er komen andere klachten bij, om dan alsnog naar de huisarts te gaan. Beterschap !
Je zegt: ik spray nog steeds. Mag ik je vragen waar je mee sprayt en hoe lang al ? En heb je ook pijn of is het alleen een dovig gevoel.
Ik spray gewoon zoutoplossing, sinds vorige week dinsdag. Dit juist om verstopping van de buis van Eustachius te voorkomen Ik ben ook niet echt verkouden, heb meer een vol gevoel in mijn hoofd. Chantalleke, kan je die neusdruppels zonder recept halen? Ik heb erverder geen pijn bij gekregen overigens, alleen dus dit dove gevoel. Heel irritant want ik praat harder dan normaal (schijnbaar) en ik roep heel de tijd 'Heh? Wat zei je?'
hier nog een dokters assistente; ik denk idd ook dat het nig van de verkoudheid is daar kan je best dovig van zijn. Op het moment dat je straks niet meer verkouden bent of het idee hebt nog dicht te ziitten dan zou ik even aan de bel trekken (week, anderhalve week) Op het moment dat er echt water in zou zitten zou je dit ook merken doordat je oren kraken op het moment dat je je oren klaart (na het vliegen bijv) Het uitspuiten zelf geen pijn gedaan? iig geen extreme pijn anders zou het ook nog mogelijk zijn dat er iets beschadigd is.... Succes