Hoi meiden, Een klusvraag! Wie heeft een goede tip om behang van de muur te halen? We hebben namelijk geen speciale behangafstomer (hoe heet zo'n ding?) en vinden het eigenlijk zonde om die voor die ene muur te gaan huren... Groetjes!
K heb laatst een stukje behang met mijn stoom-strijkijzer gedaan Denk alleen wel dat een hele muur wel veel werk wordt met dat ding...
Gewoon zo'n speciaal goedje bij de bouwmarkt halen. Dit stop je in een plantenspuit en spuit je het behang mee in. Even laten inwerken en daarna haal je het er zo van af....
Gewoon nat maken met een spons, als je dat 2 of 3 keer doet dan weekt de lijm ook goed los, zonder geld uit te geven aan speciale behangverwijderaar die je door het water moet doen.. Het is ook maar net hoe de ondergrond is, op echte binnenmuren van gipsbetonblokken, die goed zijn gestucd zijn voor er behangen is, krijg je het er vaak heel makkelijk vanaf! Buitenmuren kunnen lastiger zijn.... Het kan ook zo zijn dat je in eerste instantie alleen de bovenste papierlaag eraf krijgt met nat maken, maar het onderste laagje dat dan eventueel blijft zitten is er ook zo vanaf als je dat weer even nat maakt... Succes!!
Idd nat maken met spons of plantenspuit, minuut of 5 nog een keer, en dan kun je het een paar minuten later er zo af trekken.
Hier gewoon een emmer met water + dreft. Zo'n houten stoffer er in en je muren lekker inzepen. Even laten intrekken en je trekt de banen er zo af. Succes
haha wij hebben toch zo'n apparaat gehaald en waren super snel klaar. We hadden m een heel weekend voor maar 14 euro, bij de karwei... De kosten zijn t niet zo hoor, het scheelt veel werk!
Het is een kwestie van losweken. Zoals al gezegd werd: plantenspuit met water, goed inspuiten, wachten (ff wat anders doen) en krabben maar.
inweken wil ook prima, met behangplaksel wil het ook goed, dan word het behang weer zacht en haal je het er zo af.
Kijk dat zijn de huistuinkeuken middeltjes waar ik naar zocht we gaan het eerst met water + zeep proberen. Mocht dat niet werken, kunnen we altijd nog geld uitgeven aan een apparaat of zo'n goedje Tnx!
Ik heb laatst een plantenspuit gevuld met water + ontvetter (dasty). Spuiten, ff laten inwerken en je trekt alles zo eraf.
Ik zal je mijn dochtertje van 2 even lenen, haar hobby is behang aftrekken (hier is het dus altijd oppassen geblazen)
ik wil even bedanken voor de tip van het afwasmiddel het behang nat maken hihi. onze uk was bezig met het behang eraf te halen het behang wat er hing was toch oer lelijk nou hadden we de nieuwe verf al staan. maar we trekken bijna alle banen behang er helemaal af. alleen jammer genoeg slechte muren in huis dus komt er ook af en toe stuc werk mee naar beneden. zo maar weer verder gaan want dan krijgt ons meisje eindelijk haar meisjes kamer