Behang van de muur halen

Discussie in 'De lounge' gestart door Nen87, 20 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Hoi meiden,

Een klusvraag! Wie heeft een goede tip om behang van de muur te halen? We hebben namelijk geen speciale behangafstomer (hoe heet zo'n ding?) en vinden het eigenlijk zonde om die voor die ene muur te gaan huren...

Groetjes!

2. Gerdatjuh

Gerdatjuh Bekend lid

27 feb 2012
    992
    23
    18
    Vrouw
    Fryslân
    K heb laatst een stukje behang met mijn stoom-strijkijzer gedaan :D Denk alleen wel dat een hele muur wel veel werk wordt met dat ding...

3. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    wasverzachter :D

4. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Gewoon zo'n speciaal goedje bij de bouwmarkt halen. Dit stop je in een plantenspuit en spuit je het behang mee in. Even laten inwerken en daarna haal je het er zo van af....

5. Jen27

Jen27 Niet meer actief

Gewoon nat maken met een spons, als je dat 2 of 3 keer doet dan weekt de lijm ook goed los, zonder geld uit te geven aan speciale behangverwijderaar die je door het water moet doen..

Het is ook maar net hoe de ondergrond is, op echte binnenmuren van gipsbetonblokken, die goed zijn gestucd zijn voor er behangen is, krijg je het er vaak heel makkelijk vanaf! Buitenmuren kunnen lastiger zijn....

Het kan ook zo zijn dat je in eerste instantie alleen de bovenste papierlaag eraf krijgt met nat maken, maar het onderste laagje dat dan eventueel blijft zitten is er ook zo vanaf als je dat weer even nat maakt...

Succes!!

6. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    mischien ons meisje lenen want die is er een kei in op haar slaapkamer :p

7. momfertje

momfertje Bekend lid

8 jul 2011
    779
    0
    0
    leidinggevende kinderopvang
    Zuid Holland
    Spons in een sopje met biotex en dan de muur even insmeren. Even wachten en behang trekken maar.

8. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Idd nat maken met spons of plantenspuit, minuut of 5 nog een keer, en dan kun je het een paar minuten later er zo af trekken.

9. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Inspuiten met dreft+water even laten inwerken, dat gaat heel makkelijk.

10. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier gewoon een emmer met water + dreft. Zo'n houten stoffer er in en je muren lekker inzepen. Even laten intrekken en je trekt de banen er zo af. Succes

11. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Ha wat fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die de strijkijzer er voor ingezet heeft.

12. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    haha wij hebben toch zo'n apparaat gehaald en waren super snel klaar. We hadden m een heel weekend voor maar 14 euro, bij de karwei... De kosten zijn t niet zo hoor, het scheelt veel werk!

13. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Het is een kwestie van losweken. Zoals al gezegd werd: plantenspuit met water, goed inspuiten, wachten (ff wat anders doen) en krabben maar.

14. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    inweken wil ook prima, met behangplaksel wil het ook goed, dan word het behang weer zacht en haal je het er zo af.

15. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Kijk dat zijn de huistuinkeuken middeltjes waar ik naar zocht :) we gaan het eerst met water + zeep proberen. Mocht dat niet werken, kunnen we altijd nog geld uitgeven aan een apparaat of zo'n goedje :)

Tnx!

16. Linana

Linana Niet meer actief

Ik heb laatst een plantenspuit gevuld met water + ontvetter (dasty). Spuiten, ff laten inwerken en je trekt alles zo eraf.

17. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik zal je mijn dochtertje van 2 even lenen, haar hobby is behang aftrekken (hier is het dus altijd oppassen geblazen) :D

18. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Soda en dreft met water in een plantenspuit of emmer en dan flink nat maken.

19. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    ik wil even bedanken voor de tip van het afwasmiddel het behang nat maken hihi.
    onze uk was bezig met het behang eraf te halen het behang wat er hing was toch oer lelijk nou hadden we de nieuwe verf al staan.
    maar we trekken bijna alle banen behang er helemaal af:p.
    alleen jammer genoeg slechte muren in huis dus komt er ook af en toe stuc werk mee naar beneden.
    zo maar weer verder gaan want dan krijgt ons meisje eindelijk haar meisjes kamer :D

20. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Dan heb ik er ook nog 2 voor je hahaha!

Deel Deze Pagina