Traktatie met muisjes?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Druif78, 30 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Als straks de kleine geboren is, wil ik ons zoontje laten trakteren op het KDV. Iets met roze muisjes. Maar aangezien beschuit met muisjes nog niet echt handig eten is onder 2,5 jarigen zoek ik iets anders. Iemand leuke ideeën?
    Oja, ik ben niet zo creatief en culinair dus het moet makkelijk zijn, snel te maken etc. maar wel leuk als het er een beetje origineel uitziet ;)
    Dacht zelf misschien aan slagroomsoesjes "gedipt" in de roze muisjes, alleen is dat niet zo heel verantwoord :)

2. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Ik heb mijn jongste zoontje laten trakteren op nijntje koeken, die dreumesbiscuit vanaf 12 maanden. Het jurkje kan je dan besmeren met boter en dan muisjes er op. Ziet er erg leuk uit en de kindjes vonden het geweldig!

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Wat grappig!! Goed idee zeg en een stuk verantwoorder dan soesjes!
    Zat ook al aan zelfgemaakte cupcakes te denken maar is ook niet erg gezond en weet ook niet hoeveel puf/ zin en tijd ik heb als de kleine geboren is...

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Dat zou je volgens mij wel in kunnen vriezen (de cupcakes sowieso en misschien ook wel als ze al versierd zijn)?

Ik vind die Nijntje koekjes wel een super leuk idee! Ga ik onthouden!

5. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Dit hebben wij ook gedaan toen onze jongste was geboren!

6. sweet84

sweet84 Bekend lid

16 apr 2011
    607
    0
    16
    NULL
    NULL
    Je kan heel veel dingen dippen in muisjes....lange vingers. Een vriendin had haar zoon soepstengels met muisjes laten trakteren.
    En ik heb wel eens gehoord dat je cupcakes versierd en al kan invriezen, of het dan ook nog lekker is...dat durf ik niet te zeggen.

7. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik zou dat van het invriezen wel kunnen proberen natuurlijk: Moeten we ze gewoon 2x maken en opeten als het niet geheel bevalt ;)

Die lange vingers en soepstengels vind ik ook een makkelijk en origineel idee. Maar is die smaak combi wel wat met de soepstengels? ( Ga het even proberen denk ik van te voren;))

8. sam

sam Fanatiek lid

11 sep 2005
    1.543
    0
    0
    Op maria koekjes is ook lekker en ziet er ook leuk uit.

Succes

9. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Hier kleine kant en klare cupcakes bij de Hema gekocht en versierd met blauwe hagelslag. Ik vond muisjes iets te hard voor die kleintjes (althans mijn dochtertje van 2 eet ze nog niet...). Of kleine glacékoeken? In roze is er in ieder geval meer te krijgen dan in blauw.

10. Samarinde

Samarinde Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.485
    0
    0
    Ik had voor onze 20weken echo bij de bakker chocolaatjes gekocht waar al muisjes op zaten. Misschien is dat wat? Het is iig makkelijker dan zelf de keuken in met je net bevallen lijf. ;)

11. tulip

tulip Niet meer actief

i.p.v. een cupcake kun je bij iig de albert heijn, maar misschien op meer plekken, van die minimuffins krijgen. Meer op kinderformaat zeg maar.

Van die nijntje koekjes en lange vingers kende ik ook al, maar dat kun je pas dezelfde dag doen, anders wordt het zacht.

Ik weet niet of je per se muisjes wil doen, want ik heb laatst ook iets anders leuks gezien. Een lange sateprikker met om en om roze en witte spekjes. Dan een doorzichtig folie erom. En een roze strikje, hartstikke leuk. Bovenaan zat een vlaggetje met de naam van het kindje.

12. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Ik heb de nijntje koeken dus wel de avond ervoor gemaakt. Ik dacht, ik probeer het gewoon en als ze echt zacht zijn maak ik nieuwe. Goed inpakken, ging prima. Waren de volgende ochtend helemaal niet zacht.

Deel Deze Pagina