ik zie vaak allerlei leuke stukken stof maar kan er helemaal niks mee die dekbed overtrekjes die je heb in winkels vind ik vaak niet boeiend dus wil het zelf zo graag doen. maar weet gewoon niet waar ik moet beginnen. heeft iemand misschien tips of advies op dit gebied? groetjes
misschien kan je hier ideeen op doen ? http://www.zwangerschapspagina.nl/de-babyuitzet/243572-wie-heeft-veel-genaaid-voor-de-babyuitzet.html verder is het best makkelijk hoor , stof kopen , meten hoe groot je nodig hebt , aan elkaar maken en klaar
Mijn moeder heeft twee overtrekken voor de oudste z'n grote bed gemaakt. Gewoon twee lappen stof ruim op maat geknipt en aan elkaar genaaid, met twee van die overslagstukken eronder om het overtrek onder het matras vast te leggen. Stof iets ruimer houden dan breedte en lengte van het dekbed ivm mogelijk krimpen van de stof en het gemak bij het instoppen.
Ik heb het een keer zelf gemaakt. Gewoon een stuk stof genomen van iets meer dan tweemaal de lengte van het dekbed en iets meer als eenmaal de breedte. Netjes afspelden. Binnenste buiten keren. De zijkanten dichtnaaien en dan de onderkant en beide kanten een deel dichtnaaien (kan je ook helemaal openlaten hoor)
Ik ga er een met lapjes maken, rooden wit allemaal verschillende stofjes en de achterkant gewoon wit.
Euhm, als je leuke stof ziet met prints, let dan wel goed op dat het 100 % katoen is! Er zitten vaak geen officiele labels aan de rol met de samenstelling nl en er zit in mijn ervaring veel (deels) synthetisch tussen.