Verhuizen, en je vis meenemen.. hoe?

Discussie in 'De lounge' gestart door Moesje1, 19 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

heej dames! zoals het onderwerp al zegt.. ik ga 1 mei verhuizen.. en ik heb hier 1 visje die mee moet.. alleen hoe doe ik dat?

want het is een stuk van 2 uur rijden.. en ik neem aan dat hij dood gaat als je hem in zijn kommetje laat zitten met een heel klein laagje water.. want die word natuurlijk heen en weer geschud!

iemand tips?

anders word het gewoon gebraden vis als avond eten ;) (grapje hoor, niet dat mensen dit serieus nemen ;) ) :D

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Volgens mij kun je bij de dierenwinkel van die zakken halen, net een pedaalemmerzak maar dan veel dikker waar je de vis (uiteraard met water ;) ) in kan doen. Dichtknopen en meenemen :D

3. kus26

kus26 Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    In een zakje water net als in de winkel?

4. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

moet er ook nog een keer water in :confused: ? tsjonge jonge zeg...!

haha nee.. stom dat ik er zelf niet op ben gekomen.. ik dacht ik laat me visje in het aquarium zitten met een klein laagje water :oops: woeps..

5. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

ojaaa! maar in zo'n zakje doen ze altijd zuurstof erbij.. mmmzz.. neem aan dat erin blazen ook niet veel nut heeft? zit natuurlijk geen zuurstof in

6. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Je hebt toch van die plastice aquariums?
    Met zon gekleurde deksel, die je af kunt sluiten?

En waarom vraag je t niet even bij de dierenwinkel. hoe je dit het beste kunt doen?

7. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

ja is ook wel handig idd..

en waarom ik het niet bij de dierenwinkel vraag?

ik denk volgens mij dat zwangerschapspagina de oplossing voor alles heeft :oops: :D
    denk wel meerdere ;)

8. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    haha, bij het perfecte antwoord scheelt het wel een ritje natuurlijk :)

9. netmoeder

netmoeder Actief lid

2 feb 2009
    181
    0
    0
    Ik heb zelf heel vaak vissen vervoerd. Wat je het beste kan doen is het visje in een koelbox meenemen. Hoef helemaal geen grote te zijn, gewoon een kleine koelbox, het water waar de vis al in zwemt erin doen, en dicht doen. Dan blijft de temperatuur en de waterwaardes hetzelfde. Als je op de nieuwe plek aankomt de vis MET HET OUDE WATER weer in de bak doen. En dan daar langzaam vers schoon water bij doen, maar nooit meer dan de helft, anders dan zijn de waterwaardes en temperatuur ineens zo anders dat de vis alsnog het loodje legt...

10. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    heej moesje! voor de zuurstof kun je er een zuurstofplantje in doen...vraag het anders na bij de dierenzaak als je zo'n zak gaat halen : )

11. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    Oh en om die plastic zak een papieren zak doen....weet ff niet meer waarom maar is beter voor je vissie : )

12. mam85

mam85 Fanatiek lid

3 jul 2007
    1.729
    0
    0
    mama!
    nu we het toch over vissen hebben

hoelang kan een vis zonder eten?
    ik heb wel vd plantjes in de kom

of is er iets te halen bij de dierenzaak zodat ze voldoende voer hebben?

13. netmoeder

netmoeder Actief lid

2 feb 2009
    181
    0
    0
    wat voor vis heb je het over? Ik heb zelf piranha's en die kunnen in het ergste geval zelfs 2 weken zonder eten...
    En vissen in een kom vind ik persoonlijk echt niet goed, zelfs dierenmishandeling... Maar goed.

14. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Hier de vis vervoerd in een emmertje, was een ritje van 15 minuten. Bizar gezicht volgens mijn moeder!

Ik zou ook even zo'n stevige zak halen bij de dierenwinkel (geven ze je vast wel mee) en w.b. voer hangt het af van het soort vis. Ik geef de mijne 2x per dag een paar korrels en oud dat ze worden!

15. mam85

mam85 Fanatiek lid

3 jul 2007
    1.729
    0
    0
    mama!
    ik heb een redelijke grote vierkante aquarium bak.. er zit 1 goudvis in..

we gaan op vakantie(ma tot vrijdag) en kan zo 123 geen adresje vinden.. :S

16. Fladdertje

Fladdertje Niet meer actief

Vissen in een kom vind ik vreselijk :( mam85,lees dit eens aub ;) Ik had eerst ook vissen in een kom maar ben voorgoed genezen! (Zitten nu in een groot aquarium)
    http://mariekeesther.websitemaker.nl/visjes/260937

17. mam85

mam85 Fanatiek lid

3 jul 2007
    1.729
    0
    0
    mama!
    zie mijn vorig berichtje..

18. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Ik zou de vis ook in een koelbox vervoeren. Hebben wij ook gedaan met de vissen.

En voor degene die het vroeg, een goudvis kan wel van maandag tot vrijdag zonder eten.

19. mam85

mam85 Fanatiek lid

3 jul 2007
    1.729
    0
    0
    mama!
    hey dank je.. ik geef hem maandag gewoon nog wat te eten en dan vrijdag weer als we terug zijn..
    volgens mij kan dat wel

20. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Ja hoor dat gaat makkelijk. Die van ons krijgen ook niks als we een paar dagen weggaan en dat is tot nu toe altijd goed gegaan.

Als je het toch geen prettig idee vind kun je trouwens ook van die speciale dingen daarvoor krijgen bij de dierenwinkel.

Deel Deze Pagina