Een vriendin van mij loop stage in Zuid Afrika op een basisschool, nu heeft ze voor haar verjaardag een leuk engels kinderboek gevraagd zodat ze die in de klas kan voorlezen. De kinderen zijn van verschillende leeftijden gemiddeld 8. Iemand enig idee?
boeken van roald dahl, zoals charley and the choclate factory enz. of ik weet niet van welke schrijver the cat in the hat. of een sprookjesboek. groetjes, Miranda
De boekjes van Beatrix Potter vond ik vroeger toen ik klein was altijd leuk. Is een hele reeks van... (Pieter Konijn enz. misschien ken je ze wel) http://books.peterrabbit.com/nf/Search/ ... pubdateDsc http://www.peterrabbit.com/index.asp
Ik ben zelf tweetalig opgevoed (mijn moeder is Engels) en heb dus vroeger zelf ook veel engelse kinderboeken gehad. Mijn zoontje van 4 heeft er ook aardig wat inmiddels. Het leukste vindt hij boekjes van Pieter Post (Postman Pat heet deze in het Engels) of van Thomas the tankengine. Maar aangezien het oudere kinderen zijn is The Gruffalo van Julia Donaldson erg leuk of My Naughty Little Sister van Dorothy Edwards. Ik vond zelf vroeg Milly-Molly-Mandy Stories van Joyce Lankester Brisley erg leuk, maar dat is misschien meer voor meisjes. Verder denk ik inderdaad dat boeken van Roald Dahl erg leuk zijn om voor te lezen. Ik denk dat je deze allemaal wel via het internet kunt bestellen, bijvoorbeeld via Amazon.co.uk of misschien zelfs wel via Bol.com. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
een mol die wilde weten wie op zijn kop gepoept heeft! die heb ik in het engels, leuk hoor! Madonna heeft ook een leuk kinderboek geschreven, engelse rozen ofzo?
ik weet niet welke leeftijd je zoekt,maar ik heb ooit een de kinder boeken van madonna gekocht vond het hele mooie en leuke boeken.
Die heb ik ook in het engels. In londen hadden ze voor een paar euro de popup versie die in het nederlands een stuk duurder is. Neem hem vaak mee naar het werk (kdv) en de kinderen zijn er helemaal weg van.
The Gruffalo The BFG (The big friendly Giant - Roald Dahl) Peter Pan The Jungle Book The stinking Cheese Man and other Fairly Stupid Tales Peter and the Wolf Fox in socks (Dr. Seuss) Beatrix Potter: the Complete Tales Cat in the Hat The very hungry Caterpillar
The Cat in The Hat is ook mijn favoriet Heb m gekocht toen ik in Engeland was Alle dr Seuss boeken zijn leuk, ze rijmen heel grappig namelijk.
Wilde ik net noemen. Gewoon alles van dr Seuss is leuk. Zelfs als je er niks van verstaat, kan ik je uit eigen ervaring vertellen Oh whoops had de vorige poster niet gelezen...ben het dus helemaal eens met Muppet
Green eggs and ham, helemaal super, vroeger als kind helemaal verzot op (Nederlandse vertaling) "Groene eieren met ham, nee die lust ik niet hoor Sam"