Bedoel je of het eczeem veroorzaakt wordt door een allergie? Dat kun je eigenlijk niet weten, maar het is een kwestie van uitproberen. Het kan vanalles zijn waardoor het eczeem veroorzaakt wordt: wasmiddel, shampoo, huisdieren, voedsel (bijv. melk, ei, soja) Als je iets verdenkt, laat dit weg en kijk of de klachten afnemen. Bij eczeem kan het wel even duren voordat de huid zich herstelt. Als het eczeem minder wordt of verdwijnt gebruik het (voedings)middel dan weer om te kijken of het eczeem weer erger wordt. Het kan een hele puzzel zijn en ook is het dus zo dat er dus geen aanwijsbare oorzaak hoeft te zijn.
eczeem is een gevolg van allergie maar ik denk dat je bedoeld wanneer je weet dat het eenmalig of een allergie is... Dat weet je alleen als je kindje vaker uitslag/eczeem krijgt van hetzelfde. gewoon uitproberen.
Mijn zoon heeft nu lichte vorm van ezeem. Op zijn huid heel veel rode bultjes/pukkeltje. Het leek op waterpokken. Mijn huisarts zei dat het een lichte vorm van eczeem is. Ontstoken huid. Komt door de droge huid. Hij krijgt de zalf voor 2 weken (kuur).
Ja ik heb zelf eczeem en weet natuurlijk als geen ander hoe het eruit ziet, 'denk' ook niet dat zij dit heeft maar je gaat zo twijfelen he. Ik kan er geen touw aan vast knopen waarvan. We hebben wel een hond en ben bang dat het daardoor komt maar hoe weet je dat, moet ze het dan constant hebben? Ze niest ook veel en wrijft altijd met haar hoofdje op je schouder alsof ze jeuk heeft, weet alleen niet of dit in de ogen is of op haar voorhoofd. Het niezen doet ze al sinds haar geboorte maar toen werd gezegd "och baby`s niezen vaker hoor" maar vindt het nu wel lang duren dan.... Ik weet niet wat ik ervan moet denken, is hier iemand met een kindje die allergisch is voor honden? Mijn vriend is wel allergisch voor katten maar geen honden, ook stom toch? Hebben andere haartjes blijkbaar, we hadden een cavia maar die is inmiddels overleden en hier moest mijn vriend altijd zo van niezen. Ik weet het niet wat ik ervan moet denken.
Nikolai niest ook, heeft ook vaak een snotneusje en heeft nu ook rode vlekken op z'n rompje. Volgende maand krijgt hij een allergietest. Maar goed, ik heb dat ook allemaal, dus de appel valt niet ver van de boom.
Nica had eerst wat ze noemde baby acne, maar op een gegeven moment zat heel haar gezicht onder de ruwe vuurrode plekken, niet echt meer pukkeltje. Ja pukkeltjes die heel erg dicht op elkaar zaten. Ik smeerde haar elke ochtend in met zwitsal olie en was al gestopt met haar gezichtje ermee in te smeren. Maar het bleef. Toen heb ik 3 dagen helemaal niks meer op haar lijf etc. gesmeerd. Toen begonnen haar rode plekken rustig te worden alleen mega droog. Ik was bang dat haar huid zou gaan scheuren dus ik ben er heel voorzichtig bepanthene billen creme op gaan doen. Toen trok het droge weg en de pukkeltje kwamen niet terug. Ik denk dus dat ze niet tegen de zwitsal kan.(gebruik wel de billendoekjes,maar daar heeft ze blijkbaar geen last van...) sterkte ermee! bar
Dank je, ja ik gebruik geen zwitsal aangezien ikzelf eczeem heb en hier slecht tegen kan. Ik let met verzorgingsmiddelen erop dat ik geen producten met parfum enz gebruik. Maar ik moet zeggen ik heb haar wel eens ingesmeerd met zwitsal en zij kan er wel tegen, papa heeft hier namelijk ook geen last van. Zo zie je maar weer, ik had me voor de bevalling bedacht dat ik op verzorgingsspulletjes zou gaan letten omdat ik hier niet tegen kan maar zij heeft hier helemaal geen last van. @Chebu Heb hier al eens gelezen dat ze die kleintjes niet testen op allergieën, ga hier ook maar eens om vragen dan. Hebben jullie ook huisdieren?
Nee, wij hebben geen huisdieren. Ben zelf allergisch. Mijn ouders hebben een poes maar daar schijnt hij (nog) geen last van te hebben.
mmmm ik ben dan eesn benieuwd wat er uit de allergie test komt, laat effe iets weten als je wilt, ben wel nieuwschierig. Heeft de kleine van jullie altijd rode plekken? Want Selina heeft niet altijd last van uitslag... ik gebruik elke dag melkproducten dus dat kan het dan niet zijn, toch...
Mijn kindje heeft ook eczeem en hier is de oorzaak wel allergie... Ze is tot nu toe allergisch voor: koemelk, citrusvruchten, ui, knoflook, noten, bijna al het fruit. En ik geef Bv, dus ik sta op dieet.... Maar nog steeds heeft ze last. Ze krijgt dan ineens allemaal hele kleine blaasjes die jeuken als een gek, dan droogt het in en wordt het vuurrood. En dan wordt het langzaam rose. Het begon bij ons ook met vuurrode, schrale wangen. Vaak als het uitbreekt wordt het ook helemaal nat, zo zielig, en dan die jeuk nog... Of het door de huisdieren komt weet ik niet. We hebben een kat en vier konijnen (binnen). Ze niest in ieder geval niet en heeft geen rode ogen. Het blijft tobben met zo'n uk.
@Cindy, ja dat is in orde. Ik laat het je weten. Ik denk dat het vooral een allergie voor huisstof is, want dat heb ik ook.