Hoi allemaal, Mijn pukkie heeft op het moment vreselijk last van lekkere zure spuitluiers, met als gevolg dat menig romper/kledingstuk regelmatig doorweekt is met een zuur goedje. Hoe hard mama ook naar de commode rent, het lijkt geen verschil te maken Nu heb ik zijn kleertjes gewassen met Persil Sensitive gecombineerd met een biotex voorwas, maar ik krijg de vlekken er met geen mogelijkheid uit. Erg zonde -rompers nog tot daar aan toe - want pakjes met oude poepvlekken zijn weinig charmant... Is er een manier om het eruit te krijgen?
Misschien met een beetje Vanish erbij? Zo kreeg ik het er wel uit. Ik blijk alleen allergisch te zijn voor vanisch, dus ik zou voor de zekerheid dan nog een keer nawassen.
witte rompertjes zou je eventueel nog in een beetje chloor kunnen zetten om ze weer wit te krijgen. Maar pakjes, tja, vanish is inderdaad wel erg goed en met shout - vlekkenoplosser gaat hier ook wel veel eruit, maar je moet het wel onmiddellijk in het water zetten en laten inweken heb ik gemerkt, want anders kun je het echt schudden helaas.
Voor de witte rompers inderdaad chloor en de rest een nacht laten weken in een emmer warm water met vanish en daarna opnieuw in de wasmachine
Maakt niet uit waarmee je het in de week zet als je het maar nat houdt. Vervolgens in de wasmachine en het is bijna altijd weer schoon. Laat je het echter opdrogen, dan kun je het vergeten....
Gewoon een beetje afwasmiddel op de vlek en dan uitwassen. Dit werkt ook bij salbbetjes waar worteltjes op gemorst waren......
ik ben sinds kort ook aan de vanish. Dat krijgt alles wel schoon hier! Ook dingen waar al heeeeeel lang vlekken inzaten!
vanish werkt hier echt niet. Niet als ik het laat weken, niet als ik het bij de was gooi. Ik krijg die vlekken er echt niet uit.
Op naar de vanish dus! Hoop dat ik daar de vlekken in ieder geval iets mee kan verminderen, want deze week heb ik al voor bijna 120 euro aan duurdere kleertjes verpieterd en ik heb er goed de balen van. Nu heeft hij vandaag wel weer uitbreiding van zijn garderobe gekregen, maar dat is natuurlijk niet hoe het werkt haha. Bedankt, ik ga het proberen!
Ik heb (had beter gezegd) een emmertje staan met vanish erin en bij poeplekkages spoelde ik met de kraan even af en daarna in dat emmertje en dan verzamelde ik gewoon een was bij elkaar (ik heb nooit apart gewassen voor de kleine en ook altijd gewoon wasverwachten gebruikt enzo) dan deed ik de was als er genoeg was was.. Ja heel soms was het echt te erg (bv als ie had geslapen en zat er al een tijdje in (mijn beeb huilde nooit erom wat wat dat betreft niet echt handig is) en ja dan zit het er soms al bv 2 uurtjes in ofzo (als ie 2 uur slaapt) Ik heb er nu weer last van want echt alles zit onder (flinke diareeluiers hier, ook heel erg zuur.. (hij is nu anderhalf) en werkt nog steeds...
Duke geeft dus ook geen kick, hooguit als de spuitluiers gepaard gaan met flinke krampen, maar over het algemeen is het een harde... Met als gevolg dat de troepjes er al snel een uur of 1 a 2 inziiten, erg vervelend.
In koud water weken,want als je het in warm water weekt brand je de eiwitten vanuit de ontlasting erin en dat is met koud water niet zo. Ik week altijd direct met koud water en wat vanish (als het geen gekleurde kleertjes zijn!) en anders alleen in het kuode water met wat waspoeder,zout schijnt ook goed te helpen. Ik heb een biovlekken programma op mijn wasmachine zitten en daarmee kreeg ik ook oude vlekken weg maar toch vind ik het fijn om het even te laten weken.
Hier ook altijd van alles geprobeerd, vanisch, en vele andere vlekkenspullen, maar nee. Die poepvlekken zijn echt rotvlekken! Daar kan niks tegenop.
Ik gooide de kleertjes altijd in een emmer biotex en dat werkte idd super, bijna alle vlekken zijn eruit gekomen! Maar nu zit ik weer met een nieuw vlekprobleem: Bambix pap! Ik krijg het echt onmogelijk uit zijn spuugdoekjes en kleding.. hij draagt wel een slab, maar als hij spuugt blijft het op de kleding plakken en na een was zit er nog een plakkaat pap. Iemand enig idee hoe ik dat weg krijg?!
met ossegal zeep insmeren en in de was gooien met evt vanish of shout. je hebt sicks maar ook een zeepblok van ossegal werkt super en goedkoop
ik zweer inmiddels bij gele afwasmiddel. al die flesjes en potjes hoeven van mij niet meer. ik weet nog niet hoe het met spuitluiers zit maar ik krijg ehel wat andere vlekken er redelijk goed mee weg.