zelf donor gevonden hoe KI?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ricmar94, 29 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    Hallo

Hoewel we op 20 mei een intake hebben in Wirdum en daar zelf een donor willen meebregen hebben we dus zelf bewust gezocht naar een donor.
    En waarschijnlijk 1 gevonden wat goed voelt

Hij heeft ervaring.

Ik hoop echter dat er hier mensen zijn die ook ervaring hebben en dat met ons willen delen

Hoe beste ovulatie te bepalen ik lees verschillende zaken

heb urine testen inhuis

wanneer beginnen met foliumzuur

zijn er andere stenen kruiden en dingen die de vruchtbaar heid bevorderen?

Ik hoop op tips zodat we goed kunnen beginnen.

thanks

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hoi hoi,
    Foliumzuur raden ze aan twee weken voor je nieuwe cyclus te gaan beginnen. Eigenlijk kan je daar altijd vast mee beginnen.
    Wat ik gelezen heb bij Belle bijv. is dat zij ovulatietesten doet en dan contact opneemt met de donor.
    Ontzettend goed te lezen dat jullie w.s. een donor hebben gevonden zeg!
    Heel veel succes!

Verder wordt bijv. de maansteen ook wel gebruikt (om te dragen) en ondergaan sommige aanvullend wat acupunctuurbehandelingen.

3. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Jullie doen het dus wel via het ziekenhuis, maar met een eigen donor?
    Hou er rekening mee dat je dan waarschijnlijk vast zit aan een half jaar quarantaine voordat je mag beginnen.
    Ik weet niet precies of dit overal hetzelfde is, maar ik gok van wel.
    (mocht je het dus niet weten, bel dan zo snel mogelijk naar het ziekenhuis!)
    Doe je de ki gewoon thuis, dan geld er geen quarantaine natuurlijk (maar dan heb je ook geen controle op ziektes ed.)

Met foliumzuur kan je idd nu al beginnen.
    Zo bouw je een beetje op en wen je eraan dat je het elke dag moet slikken.

Via het ziekenhuis kan je met follikelmetingen werken.
    Thuis kan je met ovulatie testen werken (er is een heel onderdeel over ovulatie testen bij zwanger worden, daar staat heel veel informatie)

Verder wil ik je heel veel succes wensen en dat 2009 maar een vruchtbaar jaar mag worden :D

4. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    Hallo dreamer 83 en anderen

we hebben 20 mei de intake in wirdum gepland staan (moesten daar ook zelf bij voorkeur eigen donor meenemen).
    Echter hebben nu een eigen donor gevonden met gezondheids verklaring en wil het eerst een paar keer zelf proberen.
    Moeten nog kijken of het vanaf de eerst volgende cyclus al gaat lukken.
    Maar we hopen dus eigenlijk voor 20 mei al positief te testen.

Ik weet het is een korte periode maar we gaan ervoor

Wat het foliumzuur betreft ik gebruik nu al vitamine tabletten voor de vrouw tegen menstruale ongmakken het aantal mg foliumzuur is hier ook erg hoog van

vergelijkbaar als puur mama van VSM

5. lola2

lola2 Bekend lid

31 mrt 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Spannend he? Wij (mijn vriendin en ik) insemineren zelf thuis met het zaad van een bekende donor! Op het moment dat ik in mijn vruchtbare dagen zit, komt onze donor. We insemineren ongeveer 3 keer per cyclus.
    Ik test mbv ovulatietesten. Ik gebruik die van de apotheek, die zijn wel prijzig trouwens maar ik durf niet meer over te stappen of een ander merk omdat die van de apotheek het goed doen bij mij.
    Ik heb mijn cyclus sowieso op papier bijgehouden, zodat ik een overzicht heb.

Wat ik niet zo goed begrijp is waarom jullie naar het ziekenhuis gaan? Kun je daar iets meer over vertellen? (als je dat wil hoor).

Het is idd goed om al wat ruimer vantevoren met folium te beginnen.

Groetjes, Lola2

6. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    Hallo

Wij staan op de lijst voor Wirdum omdat we eerst via een kliniek wilden (deze optie staat nog open voor het geval het zo niet lukt)
    Onze donor heeft al enkele stellen en dames mogen helpen, en we willen het eerst zelf even thuis proberen.
    Mocht het dan zo niet lukken dan kunnen we altijd sperma laten in vriezen of via kid of iui-d in Wirdum ons traject voortzetten.

In Wirdum hebben ze graag dat je zelf een donor meebrengt of zorgt voor nieuwe donoren ivm het tekort

Ben ooit behandeld via KID en kreeg na 8 weken een mk

Maar deze donor voelt goed , nu even afwachten wanneer we gaan starten

7. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    Net nog weer even contact gehad met de donor, en ja we gaan in januari starten.
    Nu eerst menstruatie afwachten, nooit gedacht dat ik daar naar uit zou kijken.

Morgen even de huisarts bellen ivm de medicatie voor de hoge bloeddruk deze ook nog maar omzetten voor de volgende cyclus gelukkig reageer ik gemakkelijk op andere medicatie.

Vanavond ook de eerst puur mama tablet nemen.

Ik ben er klaar voor!

8. Lotje2

Lotje2 Actief lid

28 feb 2008
    362
    0
    0
    Ricmar, wat spannend! echt ontzettend fijn dat jullie en donor hebben gevonden en zo snel kunnen beginnen!

Ik doe zelf ook aan zi dmv een eigen donor. Wij hebben de 1e cyclus in Duitsland gedaan (anonieme donor) en zijn toen overgestapt naar een voor ons bekende donor :) (hier heb ik zoveel meer vrede mee). Wij hebben nu 4 pogingen gehad met de bekende donor. Helaas tot nu toe zonder resultaat. De eerste 2 x zat ook een half uur reistijd van het sperma tussen dus dat was niet echt een succes. De laatste 2 x (waarvan de laatste afgelopen weekend) zaten er gelukkig amper 10 minuutjes tussen.

Ikzelf heb een behoorlijk onregelmatige cyclus dus dat is een behoorlijk gedoe en gestress elke keer om mijn eisprong te vinden en de donor is ook niet elke dag beschikbaar dus tot nu toe is het elke cyclus maar 1 x gelukt. Ik probeer steeds de dag van, of de dag na de positieve test.
    Ik denk dat 2x insimineren (de dag van en 2 dagen erna) het meest ideaal is, maar weet dat niet zeker.

Wij doen het met een gewoon potje en 10ml spuitje.

Van Belle kreeg ik de tip om naderhand een tampon in te doen. misschien voor jou ook een idee?

Ik ben ook wel benieuwd of er verder nog meer manieren/tips zijn. Bv welke dagen beste om te insimineren.

Heeeel veel succes!

x lot

9. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Je meest vruchtbare dag is de dag voor je ei.
    Dus doorgaans de dag van je posi ovu test.
    Verder is er een topic over zelfinseminatie in het zwanger worden onderdeel.
    Misschien kunnen jullie daar tips en ervaringen vandaan halen?

10. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Spannend hoor!

Ik ben zelf ook zwanger geraakt met een bekende donor :D

11. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Klik hier voor de link naar het inseminatie topic.
    Misschien wel zo makkelijk :D

12. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    Hallo

Ik heb intussen vierkante ogen van het lezen

Maar ben veel wijzer geworden.
    Maar even gaan kijken waar de dhz atrikelen te koop zijn.
    Zal wel naar de stad moeten, maar ga wel even rond bellen.
    Allemaal bedankt voor jullie reacties

Deel Deze Pagina