Zelf drinken meenemen naar bioscoop

Discussie in 'De lounge' gestart door marieke12345, 21 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.916
    3.967
    113
    Vrouw
    Vaak staat er heel duidelijk in de huisregels dat zelf eten of drinken meenemen niet mag. Wij wonen om de hoek bij een bioscoop dus drinken altijd gezellig wat thuis. Hebben een abonnement, dus als we elke keer daar iets eten/drinken zouden we alvast ons faillissement aan kunnen gaan vragen. Laatst inderdaad met vrienden 50 euro kwijt voor 2 kaartjes, 4 frisdrank en wat lekkers :/
     
  2. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.834
    3.476
    113
    Hier controleren ze dus echt en kom je niet door met drinken in je tas.

    Ben vorige week nog met dochter geweest. Kaartjes 2 x 6,70. Zij had een combodeal met een plastic beker (je weet wel met zo'n plastic figuur van de film bovenop) met drinken en een bak popcorn waar we met zn 2en van hebben gegeten en maar net opkregen. Ik had een beker cola erbij. Was bij elkaar voor 9 euro (heb het net even opgezocht ;) ). Totaal 22,40
     
  3. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.343
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ook een flesje water?
     
  4. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.600
    3.848
    113
    Ligt er een beetje aan....bij ons is een servicebioscoop en daar krijgje gewoon een goed glas. Dan bestel ik daar wel.
    Maar laatst waren we ergens waar we zelf de plastic flesjes uit de koeling moesten pakken en langs een kassa moesten. Toen zei ik wel dat we ze beter in de A.H. ernaast hadden kunnen kopen.
     
  5. Melief

    Melief Niet meer actief

    Ik neem zelf altijd een flesje water mee, op de een of andere manier vind ik water kopen gewoon zo zonde, zeker voor de prijzen van de bios. Ik koop wel altijd popcorn en mijn dochter krijgt een kinderdoosje (kleine popcorn, lolly, spekje en een pakje drinken voor 3,95)
     
  6. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.391
    4.246
    113
    Vrouw
    Ja, dat doe ik ook... ik koop bij de AH om de hoek flesjes icetea of Fanta en MM’s oid en bij de bios krijgt mijn dochter meestal wel popcorn. Maar ook ik vind de prijzen in de bios echt belachelijk duur! €5 voor drinken en €6 voor chocochipjes!? Als het normalere prijzen zouden zijn zou ik dit niet doen.

    (En ik vind de bios ook eigenlijk helemaal niet leuk, het is voor mij echt heel-slecht-weer-vermaak, ik vind zolang stilzitten echt lastig en die kinderfilms bijna altijd stom ;))
     
    jojo85 vindt dit leuk.
  7. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.072
    4.181
    113
    Degenen die het erg vinden, vinden jullie het niet bijna crimineel om zoveel winst te maken op een flesje cola bv? In de supermarkt wordt er al winst gemaakt bij een euro voor een flesje, wat denk je dat zij erop verdienen als het voor minimaal 2,50 weggaat? Ik vind dat echt niet kunnen zulke hoge prijzen vragen.
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  8. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.474
    24.332
    113
    Toen de kinderen kleiner waren, naam ik ook vaak zelf wat mee aan drinken. Dat zat minder in dan de flesjes die ze bij de pathe en zo voorkwam ik ook daar ze naar het toilet moerassen tijdens een film.

    Maar nu gaan we vaak spontaan naar de bioscoop en denk ik er nooit aan. Daarbij vinden de kinderen het leuk dat ze dat wat mogen kiezen. Middelste dochter is bv dolblij met de starbucks afdeling.

    Maar als een ander het wel doet, snap ik dat helemaal. Ik vind de prijzen absurd hoog en vind het prima kunnen om zelf iets mee naar binnen te nemen. Je betaalt tenslotte ook al goud geld voor de film.
     
  9. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.834
    3.476
    113
    Ja, ook dat wordt echt afgepakt.
     
  10. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.834
    3.476
    113
    Nee niet echt. Dat is toch overal zo? Op het terras betaal je ook veel meer dan de kostprijs, in pretparken ed ook. Op vakantie ook. Nee vindt het niet schandalig. Wel duur maar goed ik ga niet elke week naar de bioscoop.
     
    Salentein en DQueen vinden dit leuk.
  11. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.282
    3.526
    113
    De keren dat ik met de oudste geweest ben, 2x geloof ik, hadden we eigen drinken mee, ik flesje water, hij pakje drinken en voor ons allebei een koekje. Ik vind het echt belachelijk duur, heb geen idee of je niet zelf iets mee mag nemen, eigenlijk nog nooit op gelet.
    Maar naar ballorig of monkeytown neem ik ook vaak wel zelf wat mee. Soms alleen drinken, soms ook een tussendoortje. Lunch kopen we wel altijd daar als we dat doen. Wij zijn er nog nooit op aan gesproken. Ook niet als we met een hele groep vriendinnen met een berg kinderen gaan waarvan elk kind een eigen beker op tafel heeft staan en de bak snoep erbij staat.
     
  12. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.343
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    In je eigen Dopper of iets dergelijks?
     
  13. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.834
    3.476
    113
    De binnenspeeltuin hier in de buurt mag je geen eigen drinken meenemen. Wel eigen eten, en als ze het zien spreken ze je er op aan. Prijzen zijn wel heel schappelijk.
     
    Olifantje1991 vindt dit leuk.
  14. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.834
    3.476
    113
    Nee ook niet, die mag je ook inleveren bij binnenkomst.
     
  15. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.343
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Lekker milieuvriendelijk zeg... goed voor de afvalberg....
     
    jojo85 vindt dit leuk.
  16. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.391
    4.246
    113
    Vrouw
    Bij Ballorig hier koop je een liter aanmaaklimo voor €4... vind ik ook geen geld, maar bij Pathé of Vue is een flesje Lipton green ice tea €5. Een kaartje rond de €10 en popcorn €6. Dus alleen voor mijn dochter zou zo’n €20 zijn. Voor een filmpje... in een te koude zaal, met pratende mensen en erger nog: SMAKKENDE mensen, ARGHH!! ;)
     
  17. marieke12345

    marieke12345 Actief lid

    11 okt 2013
    431
    101
    43
    Ik hoef er idd niks van te vinden, wat zij doet moet zij weten. Alleen heb ik nooit bedacht om zelf wat mee te nemen en door haar is dat een optie geworden. Ik vroeg me af of meer mensen dit doen of dat het een hele asociale actie zou zijn. En aangezien wij morgen naar de bios gaan was ik gewoon benieuwd. Maar ik denk dat ik ook wat flesjes drinken bij de supermarkt haal en daar dan een snack in de pauze.
     
    Zulema vindt dit leuk.
  18. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik neem ook meestal mijn eigen zakje m&m's mee, vind dat niet raar of gierig... Het is allemaal al duur zat.
     
  19. Proudmama2012

    Proudmama2012 Bekend lid

    16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Ja hoor ik neem zelf drinken en eten mee. En soms kopen we daar wat, zoals in de vakantie. We gaan wel regelmatig moet ik zeggen. Heb het zelfs gepresteerd om een keer, toen ik met vriendinnen ging kleine flesjes wijn mee te nemen:oops:
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  20. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.413
    5.508
    113
    Vrouw
    Zo doe ik het ook, of een zakje m&m’s.
    En voor mezelf een flesje water.
    Gewoon omdat ik daarmee zoveel bespaar dat ik er bijna 2 kaartjes uit haal..
     

Deel Deze Pagina