Pasfoto baby

Discussie in 'De lounge' gestart door Zonnebloem92, 21 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Eind september hebben wij een afspraak met onze baby van nu nog 6 weken bij de kinder neuroloog, in de brief wordt nadrukkelijk gemeldt dat er een geldig legitimatiebewijs voor haar moet zijn en om je aan te kunnen melden moet je het paspoort of id kaart scannen.
    Nou prima, dan laten we foto's maken en vragen een id kaart aan.
    Nu zijn er wel veel eisen aan de pasfoto's zag ik, zo moeten de ogen open zijn (wat best lastig is bij zo'n jonge baby... De fotograaf zit ook niet in de buurt) en mag er geen zichtbare ondersteuning zijn (wat ook lastig is bij een baby die nog een onstabiele nek heeft).
    Heeft iemand ervaring? Kan zij dan bijvoorbeeld op de grond liggen of moet zij echt zitten?

    Edit: staat niet helemaal op de juiste plek, kan @Beheer dit topic verplaatsen?
     
  2. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.496
    3.161
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    De fotograaf kan je hier zeker bij helpen... eventueel met een zwarte doek.
     
  3. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.621
    11.169
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Even contact opnemen met de fotograaf. Die hebben dit vast vaker gedaan.

    Maar ik zou eerst even vragen of een uittreksel uit het geboorteregister dan we verzekering papieren niet gewoon voldoende zij.

    Bij de HAP moet je ook officieel een legitimatie meenemen. Nog nooit hoeven te laten zien. En mijn zoon is er zo een, als hij wat heeft is het nachtwerk of in het weekend :oops:
     
    Ysabella vindt dit leuk.
  4. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Mijn zoon is 3.

    Hij moest vorige week bij de kinderarts zijn. Ook in die brief stond dat hij een legitimatiebewijs nodig heeft.

    Ik gewoon naar het zkh gegaan en bij de aanmeld ie gezegd dat hij nog geen ID heeft.

    Geen kip die daar iets van zei hoor.

    Het zou toch idioot zijn als je voor de ene bezoek een ID moet laten maken..
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  5. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.597
    13.150
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik zou persoonlijk niet speciaal voor zoiets een paspoort/ID laten maken.
    Ga je die foto's laten schieten, ziet je baby er eind september al weer heel anders uit... :rolleyes:

    Maar om antwoord te geven op je vraag: nee het kan niet liggend op de grond (stelde ik hier toen ook voor).
    Je kindje zet je op een verstelbare kruk en je houdt je hand achter het hoofd zodat je kind nog enigszins het hoofd omhoog heeft.
    Ga er niet vanuit dat je mooie foto's krijgt want het is vrij aannemelijk dat je kind een onderkin of twee krijgt (of vijf) :rolleyes: ;)
    Ogen open zal geen probleem zijn. Pasfoto laten maken hoeft niet op afspraak, dus slaapt je baby nog, dan ga je gewoon even shoppen tot ie wakker is. En verder gewoon zo vlug mogelijk na het wakker worden vertrekken zodat de kans minder groot is dat ie alweer slaapt als je daar net bent.
    Ze zijn bij kindjes wel iets soepeler qua regeltjes. Zo mag een baby best wat lachen terwijl een volwassene niet lachend op de foto mag staan.

    Tip: neem een tweede volwassene en evt. wat rinkelend speelgoed mee naar de fotograaf. Diegene kan dan achter de fotograaf staan en zo de aandacht vangen van je kindje.

    PS: verzekeringsgegevens meenemen naar het ZH kan soms wel erg handig zijn. Voorheen kreeg je een pasje voor je kind. Tegenwoordig staat het vaak in de app van je zorgverzekeraar.
     
  6. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Bij de ziekenhuizen hier moet je toch echt een geldig id hebben. Niet voor spoed uiteraard, maar wel als je dan een vervolgafspraak hebt. Sterker nog, als je geen id hebt bij de eerste afspraak, krijg je soms vervolgens een brief dat je je kind nog moet komen legitimeren. Misschien zijn ze dan niet overal zo streng, maar ook kan de zorgverzekering weigeren te betalen. Even opgezocht, maar klopt dus idd:

    https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/identificatieplicht/vraag-en-antwoord/identificatieplicht-zorg
     
  7. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    @hummeltje5
    Ik heb gewoon nog pasjes van de zorgverzekeraar hoor.
    Dat verschilt echt per maatschappij.
     
  8. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Jee wat een taalfouten. Tijd om te gaan slapen? :|
     
  9. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.597
    13.150
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik zei dan ook: vaak ;)

    Ik vind pasjes trouwens alleen maar beter.
    Heb er een hekel aan als je verplicht wordt om alles via de telefoon/het internet te moeten doen.
    Zo'n gedoe ook.
     
    Evanesco vindt dit leuk.
  10. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.829
    1.677
    113
    Vrouw
    Wij hebben toen ook een id kaart laten maken voor het ziekenhuis...
    De regels voor baby's zijn wat milder.
    Ik moest toen achter'm gaan zitten/hurken, buiten beeld en kon'm zo rechtop laten zitten. Verder deden ze niet moeilijk over hoe hij keek.

    Maar in't ziekenhuis hebben ze er niet naar gevraagd. Heb'm zelf maar laten zien met de opmerking: "Speciaal voor deze afspraak moeten maken, dus laat'm zien ook".
    Een paar jaar later moest ik'm ook ergens laten zien. Sta je met een kleuter van 4 met ID kaart waar hij net 2 mnd op is.

    Ik zou even bellen met de vraag of het niet zonder kan.
     
  11. ButterflyPassion

    ButterflyPassion Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Ik heb een pasfoto laten maken van mn dochter toen ze 3 weken oud was, omdat we met 8 weken op vakantie gingen.

    Eerst probeerde ik het zelf, maar dit lukte niet. De fotograaf heeft het gedaan: 1 nam de foto, de andere man had ervaring. Mijn dochter had een vetstje aan, en hij heeft zijn hand hieronder gedaan en haar hoofdje vastgehouden. Op het moment van de foto even vanuit liggend omhoog gekanteld, waar zijn collega snel een foto nam. Foto is niet mooi, nee. Maar als hij goedgekeurd is, dan is het prima ;) .
     
    Athina vindt dit leuk.
  12. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.411
    4.733
    113
    Hier ook eens vroeg foto’s moeten laten maken. Ik had mijn hand achter het nekje om te ondersteunen en ze konden mijn hand weg bewerken. Niet helemaal perfect maar de foto werd wel goed gekeurd.
     
  13. Manderijntje

    Manderijntje Fanatiek lid

    23 jan 2014
    1.162
    1.328
    113
    Wij zijn bij een fotograaf geweest maar die lukte het gewoon niet. Toen hebben we zelf thuis een foto genomen, baby liggend op een wit laken. Lampje er bij, eventjes na bewerken en klaar. Sindsdien doen we het altijd zelf.
     
  14. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hmm, toch nog even gecheckt op de website van het ziekenhuis.
    Er staat:
    In het ziekenhuis kunt u uw kind aanmelden bij de aanmeldzuil. U heeft hiervoor een geldig identificatiebewijs van uw kind nodig. U krijgt dan een dagticket met daarop de afspraken voor die dag. Heeft u alleen een uittreksel uit de basisregistratie personen? Meldt u zich dan bij de inschrijfbalie. Dan ontvangt u hier het dagticket. Dit geldt voor iedere vervolgafspraak totdat uw kind een geldig identificatiebewijs heeft.

    Maar ook:
    Heeft uw kind geen legitimatiebewijs? Dan kunnen wij de zorgkosten niet declareren bij uw zorgverzekeraar. U loopt dan het risico dat u de kosten zelf moet betalen.

    Beetje dubbel, maar ga er nu vanuit dat het uitreksel nu even voldoende is.
    Vind het zelf ook zonde om alleen voor deze afspraak een id kaart aan te vragen, doe het liever volgend jaar voordat we op vakantie gaan.
     
  15. tasje

    tasje Actief lid

    20 mei 2014
    463
    186
    43
    Bij mijn neefje van 3 weken oud is de foto bij de fotograaf liggend genomen en goedgekeurd.
    (Fotograaf heeft ongeveer 20 minuten de tijd genomen, omdat hij op dat moment niet wakker te krijgen was)

    Hier met zes maanden zittend met ondersteuning.
     
  16. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.911
    15.361
    113
    Hier ook zo bij mijn zoon, foto hebben we met 6 weken laten maken.
     
  17. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Voor 1 bezoek kan de verzekering het door de vingers zien. Maar wanneer je vaker moet niet. En dan stopt je verzekering met betalen.

    Lijkt mij wel een goede reden om toch die id aan te vragen en mee te nemen.
     
  18. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Er staat dus wel dat je dat id moet hebben aangevraagd.

    Maar. Stel nou je moet na de eerste afspraak weer. Dan moet je hem alsnog aanvragen. Of de gok nemen dat de verzekering het wel prima vind.

    Ik zou hem zelf wel aanvragen. Bij beide kinderen vroeg gedaan. Bij zoon met 6 weken ofzo waarbij hij zat op mn knie en ik zn nek ondersteunde met mn vingers.
    Dochter was een week of 12 denk ik. Die hield hem zelf omhoog.
     
  19. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Hier precies hetzelfde.
     
  20. Yelly

    Yelly Bekend lid

    26 jun 2019
    647
    575
    93
    Het ziekenhuis waar wij komen heeft hetzelfde systeem. De eerste keer werden we met spoed doorgestuurd dus niet voorbereid en dat was geen probleem. Onze tweede afspraak was 3 dagen later, niemand die verwachtte dat we met alle stress ook nog een spoed ID gingen regelen maar daarna hadden we echt de ID kaart nodig.
     

Deel Deze Pagina