Snel vol?

Discussie in 'Voeding' gestart door Gentle, 9 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Je hebt wel van die verhalen over dat een klein baby'tje vaak kleine beetjes voeding nodig heeft omdattie nog zo'n klein maagje heeft. Hoe zit dat rond een half jaar/7 maanden? Julia eet steeds beter, maar lijkt na ongeveer 50-60 gram groente of fruit, of een kwart boterham, echt vol te zitten. Ze draait haar hoofd weg en heeft er genoeg van. Ik begrijp nog steeds niet hoe een kind van 6 maanden een heel 6-maanden-potje naar binnen krijgt, maar Julia heeft er dus echt heel snel genoeg van.

Sowieso zitten we nu in een tijd van heel veel voedingen achter elkaar door (drinken, fruit, drinken, brood, drinken, groenten, fles), maar ik heb echt het idee dat ze gewoon vol zit. Kan dat? Heeft ze nog maar zo'n klein maagje dat er geen halve boterham in past? Ik geef het niet direct na de voeding ofzo...

2. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Misschien heeft ze meer tijd nodig na een voeding?
    Of misschien heeft ze gewoon geen behoefte aan meer en wil ze liever melk? Dochtertje van een vriendin heeft dat ook heel erg en met 9 maanden begon zij pas wat meer te eten.
    Mijn zoontje heeft juist liever andere dingen dan melk en eet daarom met gemak zo'n potje leeg en ook nog een toetje er na.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hoeveel melk krijgt ze nog?
    Vaak is het in die overgangsperiode toch zoeken. Geef je nou minder melk, omdat ze anders niet hongerig genoeg zijn voor groente/fruit/brood.
    Of heeft de kleine gewoon liever melk, en is nog niet helemaal toe aan de bijvoeding. En dus nog even een paar weekjes rustig afwachten en de hoeveelheden opbouwen..

4. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ze krijgt borstvoeding, dus ik heb geen flauw idee hoeveel ze binnen krijgt. 's Avonds krijgt ze een fles rond 18 uur, van 210/7, maar die drinkt ze niet altijd leeg. Hoe later ik de groenten geef (en dan dus sneller er achteraan de fles), hoe minder ze drinkt. Het lijkt dus echt alsof ze vol zit...

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Als je ook BV geeft, zou ik het even aankijken. Die kindjes kunnen zelf goed aangeven wat ze willen, en wanneer ze volzitten.
    Waarschijnlijk gaat ze vanzelf meer eten, en minder bv drinken.

Je kunt nog eens proberen om eerst eten te geven, ipv een borstvoeding. Maar dan heeft ze misschien teveel honger.
    Of 5 minuten BV, dan hapjes, en dan BV als toetje na.

Deel Deze Pagina