12 maanden/Italiaanse keuken

Discussie in 'Voeding' gestart door MinnieJ, 21 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Mijn man (Italiaans) kookt vandaag, de Italiaanse keuken is alleen net wat meer zout en vettig, zoals vanavond eten we tortellini gevuld met kaas en prosciutto...hmmmmm....:)en nou vraag ik me af wanneer hij met zoiets nou mee kan eten, mijn zoontje van bijna 1 jaar.

Is het erg als hij in het weekend af en toe dus wat zouter/vetter eet zoals dat? We voegen dan natuurlijk geen extra zout toe aan de pasta en saus, alleen over ons bordje, maar toch is prosciutto en kaas opzich al vrij zout.

Of toch maar liever dan even snel aardappelen en groente stomen?

2. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Nou kaas mag hij volgens mij al gewoon hebben en af en toe wat zouter vlees moet kunnen denk ik. Ik zou hem zeker lekker mee laten eten hoor.

3. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

ja jonge kaas krijgt hij elke dag op brood, alleen deze kaas is wat ouder/zouter

4. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Krijgt hij ook wel eens smeerkaas? Want daar zit ook heel veel zout in. Dan kan deze kaas ook een keer geen kwaad.

5. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Lekker laten mee-eten. Zo went hij ook gelijk aan allerlei verschillende smaken. En een keertje wat meer zout kan echt geen kwaad. Als hij straks een keer frietjes mee-eet krijgt hij ook wat meer zout/vet binnen ;)

6. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ik zou het persoonlijk niet doen, maar ben ook een pietlut wat dat betreft. Hoe minder zout hoe beter.

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Lekker een keertje mee laten eten. Verder gewoon netjes geen zout toevoegen en een beetje opletten.

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

1 jaar? Af en toe moet kunnen.
    Maar ik zou lekker een of andere volkorenpasta koken en daar de saus overheen gieten. Geen carbonara, maar gewoon verse bolognesesaus oid.

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Apart, ik had helemaal niet de indruk dat mediterraan eten zoals Italiaans nou echt vet en zout was! Juist meer groente enzo...wat je nu noemt is toch maar een voorgerecht?

10. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Mediterranen gebruiken heeeeeeeeeeel veel zout, zoals idd Turken, Grieken, Italianen enz.
    Ik laat hem soms ook wel eens iets Turks eten, met niet te veel zout .

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nou je het zegt...zoonlief at bij Turks vriendje altijd met veel smaak, inderdaad zouter...

12. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Ik heb hem uiteindelijk toch maar wat groente gegeven en aardappelen, gestoomd aangezien het toch allemaal wel wat zoutig is.

En Italianen en veel groente eten?? Nou dan heb jij denk ik toch een heel ander beeld gekregen dan ik heb...want het enige wat bij mijn schoonfamilie soms op tafel staat is sla, maar meestal is dat een klein beetje erbij, ze zijn echt veel meer gefocust op vlees en pasta:). En inderdaad is pasta dan vaak het voorgerecht en eten ze daarna flink veel vlees of vis. Maar groente vinden ze eigenlijk (in het dorp waar mijn man vandaan komt) helemaal niet belangrijk, en de groente is ook lekker vet met veel olie en azijn.

Overigens geef ik hem wel dagelijks jonge kaas, en af en toe ook smeerkaas, maar ik ben eigenlijk begonnen met alleen jonge kaas de eerste 2/3 maanden toen hij brood kreeg omdat mij dit het gezondst leek, blijkbaar niet dus:$!!!

Nu ook soms appelstroop of la vache qui rit.

13. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Persoonlijk zou ik dan een dag of meer geen kaas geven op brood maar iets zoutloos, zodat hij 's avonds lekker mee kan eten. Of hij het nou op brood krijgt of 's avonds maakt niets uit.
    Jonge kaas is idd minder zout dan oude kaas.

14. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.275
    1.040
    113
    Zuid-Holland
    misschien ben ik dan te makkelijk, maar een keertje zout eten is toch helemaal niet erg?! ik kook zoutloos voor mn kids, maar zit er ergens zout in verwerkt dan doe ik daar eigenlijk niet moeilijk over. tuurlijk let ik wel over de hele linie op dat het zout beperkt blijft. maar een keertje zou lekker mee eten is toch geen punt? tenminste niet in mijn ogen....

15. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Rare argumenrtatie van sommigen hier: hij eet al kaas dus dan mag hij nog meer kaas?! Net als Juju, juist op zo'n dag even de kaas op brood weglaten. En geef je zoontje dan bijv twee of drie kleine tortellini voor het lekker meeproeven en verder gewone volkorenpasta met saus (zonder zout, die kunnen jullie er op je bord evt bij doen.).

Er zit in veel dingen al ongemerkt zout, zoals brood, crackers, pindakaas, etc, kijk maar eens op de etiketten, dus je kunt in mijn ogen niet genoeg je best doen verder zoutloos aan te bieden. En dan mag je ook weer een keertje "zondigen".

Deel Deze Pagina