4daagse vraagje

Discussion in 'De lounge' started by djellybelly, Aug 13, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

heey morgen iedereen,

ik en een vriend willen volgend jaar mee doen met de 4daagse in nijmegen, maar heb geen flauw idee wat we er allemaal voor moeten doen.

We moeten ons inschrijven maar per wanneer ken dat weer voor volgend jaar?

En zijn er nog meer dingen waar we rekening mee moeten houden?

2. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
  3. djellybelly

j ao goed maar ik ken dus niet vinden wanneer ik ons ken inschrijven.

4. djellybelly

heb het gevonden via een andere site in februari ken je je eigen inschrijven.

zijn er mensen die wel eens mee hebben gedaan?
    hoe deden jullie dat met trainen?

5. bengel

bengel Niet meer actief

ik heb 7 x gelopen en ik woon in nijmegen..
    rondom nimegen zjin vanaf november wekelijks georganiseerde wandelmarsen die je kan lopen.
    Je knt natuurlijk ook zelf een flinke wandeling uitstippelen, en dan ervan uitgaande dat je 5 a 6 km per uur loopt, dus als je 8 uur loopt, zit je ongeveer op 40 km

Ik weet niet waar je woont, maar je moet ook slaapplaatsen regelen/op de 4daagse camping/bij mensen thuis oid regelen..

6. Juud

Juud VIP lid

Nov 21, 2006
    9,608
    0
    0
    Hallo Angelique,

Ik ben een 4daagse-fan,

Ik heb hem nu 3 keer uitgelopen, maar al 4 keer meegedaan.

Je kunt je ieder jaar vanaf half maart inschrijven (half februari-half maart is voor de voorischrijving, dan mogen eerdere deelnemers zich eerst inschrijven)

Houd hiervoor in ieder geval goed de site in de gaten!

Ik zie dat je in Den Haag woont, dus het is ook verstandig dat je snel op zoek gaat naar een fijne overnachtingsplaats. Er zijn verschillende bemiddelingsmogelijkheden, maar het is echt belangrijk dat je goed slaapt. Een studentenhuis kan dus heel geschikt zijn, maar zorg dat je er een goed gevoel bij hebt.

Die slaapplaatsen gaan altijd erg hard, dus regel dat z.s.m. al. Misschien ken je mensen in de buurt van Nijmegen? Er gaan altijd extra nachttreinen rond die week. Ikzelf stap altijd in Boxmeer op de trein van 4.30 uur en kan dan ruim op tijd starten.

Trainen is ook niet onbelangrijk. Ik ken je conditie niet, maar je bent nog vrij jong. Als het goed is kan je lichaam dus wel wat aan. Probeer in ieder geval een paar keer de 25 km te oefenen. Dat je niet helemaal tot 40 km komt in je training is niet het ergste. Belangrijker is misschien nog wel dat je eens twee dagen achter elkaar een redelijk lange afstand loopt. Die 40 km uitlopen gaat vaak nog wel, maar dan die dag erna...

Afgelopen editie was de eerste keer dat ik meedeed, terwijl ik moeder ben. Van trainen was bij mij dus niet veel gekomen, maar ik ben een geoefend loper. Regel echt dat je dochter even naar iemand toe kan, want je bent met een training gauw al 5 uur kwijt.

Tot slot: koop goede, voor jou fijne wandelschoenen én sokken en train daar altijd op. Dan zijn ze goed ingelopen voor de grote Vierdaagse!

Veel succes en plezier.

Voor meer tips mag je altijd PB'en. Ik hoop dat ik je kan helpen zo.

Groetjes Judith

7. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    ik wil ook :D

ik heb het 15 jaar geleden uitgelopen, 14 jaar geleden zijn we uitgevallen omdat mijn vader een zonnesteek heeft opgelopen. Beide jaren amper getraind, maar ik was ook nog erg jong en fit.

3 jaar geleden de eerste dag uitgevallen met een liesblessure... waar ik nu nog last van heb! Ik heb toen een aantal malen die tochten rondom nijmegen gelopen. Is toch leuker dan zelf een route bedenken vind ik.
    Maar ik wil wel graag nog een keer

8. Juud

Juud VIP lid

Nov 21, 2006
    9,608
    0
    0
    We kunnen natuurlijk ook een trainingsgroepje vormen hier?

Hoewel, als het aan mij ligt ben ik volgennd voorjaar zo zwanger als wat ;)

Maar zo niet: wie traint er mee?

9. djellybelly

hai hai hoe zie jij je dat voor je dan een trainingsgroepje?

10. Juud

Juud VIP lid

Nov 21, 2006
    9,608
    0
    0
    Gewoon, samen afspreken om een trainingswandeling te lopen. Steeds bij iemand anders in de buurt.

11. djellybelly

ohhh zo bedole je ik woon in den haag ik weet niet waar de andere allemaal wonen maar volgens mij wonen wij allemaal ver uit de buurt :D

12. Juud

Juud VIP lid

Nov 21, 2006
    9,608
    0
    0
    Woon in Noord-Limburg, 3 kwartier van Nijmegen

13. djellybelly

ja zie je das voor mij niet te doen ik werk 2 dagen soms 3 en dan heb ik ook nog mijn dochter en ik heb geen rijbewijs dus ik pas helaas, ga hier wel met die vriend van ons trainen.

Share This Page