Hier ook een kindje met eczeem, wi gebruiken alleen vaseline en olie van Zarqa, te koop bij " de tuinen" die olie kun je voor alles gebruiken. Werkt heel goed!
Vanaf 34 weken kan je zelf probiotica nemen (bijvoorbeeld van Orthica start) hiermee verklein je de kans dat je kindje eczeem krijgt volgens sommige. In 2001 is er in wetenschappelijk onderzoek aangetoond dat bij moeders die in de laatste weken van hun zwangerschap probiotica gebruiken en dit voortzetten na de bevalling (bij zowel kind als moeder), er 50% minder is op het ontwikkelen van eczeem bij het kind. Dit is een revolutionair onderzoek van de Universiteit van Turku (Finland), gepubliceerd in het gerennomeerde blad The Lancet. Echter, sinds dit onderzoek heeft men geprobeerd deze resultaten te herhalen en dat is niet gelukt. Uit een zogenoemde meta-analyse van Cochrane naar studies van probiotica bij eczeem en allergie, blijkt niet dat er enig bewijs is dat probiotica eczeem en allergie kunnen verminderen of zelfs vermijden.
Zelf heb ik nergens last van en had ik dus alles van Zwitsal gekocht. Maar helaas kreeg onze baby wel 'ruwe' plekjes. Dus ik ben gestopt met Zwitsal en gebruik nu Natusan en Neutral. Toevallig een paar weken geleden door omstandigheden weer Zwitsal gebruikt en ze kreeg meteen weer wat plekjes.
Even een 'tegenwoordje'. Ik heb al sinds baby zijnde hele erge last van constitutioneel eczeem. Mijn haar viel daardoor uit en had daardoor geen wenkbrauwen, wimpers etc. Ik heb er nu nog steeds behoorlijke last van op mijn handen en als ik geen hormoonzalf gebruik zit ik helemaal onder. Maar, mijn zoon heeft de huid van zijn vader. Niet eens 1 plekje en hij kan tegen alles (klopt heel hard af). Zwitsal, onze wasgels, alle soorten luiers etc. Dus het hoeft niks niks te zeggen.