Hallo meiden, zijn hier toevallig nog meer mensen zwanger in Spanje of als het niet Spanje is in het buitenland mag ook ? Ik ben (heel pril) zwanger en woon sinds een aantal jaar in Spanje. Dus ik zal binnenkort ook te maken krijgen met dokter,verloskundige en gynecaloog. In Nederland al spannend genoeg maar in een ander land en taal al helemaal denk ik zo. Wie heeft er ervaring mee of zit er midden in ? groetjes en liefs
Hoi hoi! Ik woon niet in Spanje (al zou ik het nu wel willen gezien het weer hier vandaag) maar ik woon samen in Stockholm, sinds 2 jaar, met mijn Zweedse vriend en net 2 maanden zwanger van ons eerste kindje. Ik spreek de taal vrijwel zonder problemen nu maar het blijft toch rottig omdat je zoveel nieuwe ervaringen opdoet met woorden die je van te voren nog nooit gehoord had!
Hai, woon in frankrijk en zijn wel wat dingetjes anders hoor dan in NL, zo mag ik woensdag al voor echo Nr 7!
Ik woon in Amerika (Florida) en hier zijn dingen heel anders geregeld. Hoezo thuisbevalling?! Hoppa het ziekenhuis is! Nu ben ik koppig en heb een midwife gevonden, dus ik ben wel blij. Maar wat een verschil met nederland zeg! Ik ben wel nieuwsgierig hoe het gaat in andere landen, heb nog niks gehoord over Spanje op de site.
Hallo, Ik was op google aan het zoeken naar "zwanger in Spanje" en kwam zo bij dit forum terecht. Ik ben 8 weken zwanger en woon sinds een half jaar in Spanje. De taal ben ik nog niet helemaal machtig, maar ik heb vertrouwen dat dit wel goed gaat komen. De basis kennen we wel, en met handen, voeten en een woordenboek zullen we ook een heel eind komen. Als ik alles goed begrepen heb ga je hier in Spanje met drie maanden voor de eerste echo, erg spannend! Binnenkort ga ik voor het eerst naar de ynecoloog, ik ben erg benieuwd. De ervaring heb ik er allemaal dus ook nog niet mee, het is allemaal erg vers, maar dat zal allemaal wel komen Warme groetjes! Cassie
Nou ik moet wel geduld hebben vind ik ! Ik mag op 24/07 pas voor het eerst naar de verloskundige, de echo word dan ook niet gemaakt dat gebeurt nog later PFFF. @Cassie waar ergens in Spanje woon je ? Ben je privé verzekerd of ook gewoon via de Seguridad Social ? Groetjes
Hoi Supermummy, Ik ben privé verzekerd. Ik woon in Andalucia, vlakbij Granada. Ik kan ook niet wachten tot de eerste echo, tot ik het hartje kan horen kloppen, dat lijkt me zo'n fijn gevoel. Maar ach, we moeten nog maar even geduld hebben. Ik vind het nu al wel snel gaan, dus bij die drie maanden zitten we ook zo . Waar woon jij ergens in Spanje?