mijn man rookt al jaren, toen ik hem 12 jaar geleden leerde kennen rookte hij al, en ik ook. Dus was het geen probleem toen. Tijdens m'n eerste zwangerschap ben ik stukken minder gaan roken, af en toe 1 sigarettje bij een feestje of bbq. Op de dag vd bevalling wat meer maar daarna nooit meer gerookt. Nu al bijna 6 jaar rookvrij dus Maar manlief rookt rustig verder, wat ik echt jammer en vervelend vind. Nu ik weer zwanger ben, vind ik het ook echt meer stinken, en vind hem ook stinken Ons zoontje zei pas: als ik groot ben ga ik ook sigaretje roken, net als papa Papa lacht daarom als ik het vertel, maar ik vind het echt niet leuk, en echt geen goed voorbeeld. Erover praten helpt niet, of het nu lief, slijmend of boos is, niks helpt, en ook geen 1 argument. Meestal wordt hij ook snel boos als ik er iets over zeg (verder een schat hoor) maar 't is voor hem een heel gevoelig onderwerp. Ik vind het echt zo stom dat hij niet eens WIL proberen of hij minder of niet kan roken, en hoe hij zich dan voelt. Maar hij wil er niet over praten, of zelfs maar over nadenken. Heeft er iemand nog tips voor me? Vannacht heb ik er zelfs over gedroomt (droom wel meer rare dingen nu ik zwanger ben). Maar in m'n droom gingen we tijdelijk uit elkaar omdat hij niet wil proberen om te stoppen Ik vertelde het vanmorgen, hij moest er om lachen, zei: het zit wel diep hé? en stak z'n sjaggie aan Zijn er meer mensen die hier last van hebben, of liever last van hadden??
Nee, geen last van, want ik ben degene hier die rookt.. Mijn vriend heeft ook best een poos lopen zeuren dat ie wilde dat ik zou stoppen met roken.. En daar kon ik ook best kwaad om worden! Want stoppen met roken lukt alleen als je het zelf wilt, niet als iemand anders wil dat je stopt. Hier hebben we dus ook de 'deal' dat als hij stopt met alcohol drinken (hij houdt wel van een biertje of borreltje), ik stop met roken. Zie ik in de komende jaren nog niet gebeuren dus
Toen je hem leerde kennen rookte hij al. Dus op dat moment hebje dat geaccepteerd toch? Je rookte zelf in het begin ook en wel top dat je gestopt bent. Hij staat er niet voor open omdat hij er nog niet aan toe is. Hij moet zelf denken van he ik wil stoppen en dan zou het misschien kunnen lukken maar als hij er niet achter staat dan is het zo. Wel ik rook zelf. Alleen rook ik in de keuken met de deur open en komen de kinderen niet in de keuken als ik aan het roken bent. Mijn zoon zegt altijd mama van roken ga je dood dan zeg ik tegen hem lieve schat van me ik hoop met heel mijn hart dat ook jij niet gaat roken. Ze krijgen via de omgeving school ect te horen dat roken slecht is voor de gezondheid en dan kmen ze er op terug mijn zoon heeft nog niet gezegt mama als ik groot ben ga ik net zo als jij roken ( Gelukkig neit) Kom zelf ook uit een gezin waar vader en moeder rookte en ik was tot mijn 18 de antie rookster. en ja wel ben als nog gaan roken stress ect ect geen reden maar toen was dat voor mij een uitlaat klep en nee ik wilde niet stoer doen ( Of misschien toch uit eindelijk wel) Hoop dat jullie er samen uit komen niet binnen roken ten eerste samen rustig er over praten misschien dat het het helpt. succes.
Ja, mijn vriend rookt ook. Maar ik ook weer, moet ik eerlijk bekennen. Ik ben een maand geleden ongeveer gestopt met de Alan Carr methode, maar omdat mijn vriend vrolijk door paft, had ik er meer moeite mee denk ik.... Ik ga van de zomer op vakantie een poging wagen, en mijn vriend doet dan ook mee. Dus ik ben benieuwd. We nemen gewoon niets te roken mee, dat scheelt onderweg in de auto al een hele hoop hahaha! Niet meer stoppen voor een peukie, maar lekker door rijden
Wat een gek moment om te stoppen! Juist vakantie is toch voor de ontspanning? Dan zou ik eerder een moment binnen nu en 2 maanden kiezen en de vakantie gebruiken om te vieren dat je van de 'stressperiode' af bent Voor TS, tja, hoe vervelend het ook voor je is. Jíj kan hem niet van het roken afhelpen. Er is er maar één die dat kan en dat is hij zelf. Het feit dat hij kribbig wordt als je erover begint bewijst al dat hij er zelf niet aan toe is. Sterker nog, als verslaafde ben je juist geneigd om je hakken steeds dieper in het zand te steken als iemand anders weer eens begint te zeuren dat roken ongezond is en een slecht voorbeeld etc. Ik zou wel van hem eisen om alleen nog buiten te roken als hij dat nog niet doet. Want jullie hoeven natuurlijk niet mee te 'genieten' van zijn rook.
Ik heb nog nooit gerookt maar iedereen in mijn omgeving doet en deed het wel..mijn moeder,mijn zus mijn oma enz enz...mijn mannetje rookt ook, maar ik heb er geen problemen mee, thuis rookt hij alleen buiten in de tuin, en als hij aan het werk is rookt hij....maar bij de kinderen in de buurt zou hij nooit roken. ook stinken vindt ik echt wel mee vallen hoor! Aangezien hij ook altijd een kauwgompje neemt na het roken
Balen dat je vriend niet eens wil proberen om te stoppen. Dat hij erom lacht is waarschijnlijk omdat hij zich geen houding weet te geven. Hij weet zelf ook wel dat het niet goed is en al helemaal dat het een slecht voorbeeld voor jullie zoon is. Helaas kun je hem niet dwingen, als hij het echt niet wil houd het op. Maar je kunt hem wel beperken door hem niet binnen, in de auto enz enz te laten roken. Daar heb je als zwangere vrouw toch alle recht toe! Hier is hubby gestopt op de dag dat ik een posi zwangerschapstest had, en vind het heerlijk, een rookvrije vent!
Mijn man rookt ook, inmiddels wel buiten maar eerst binnen. Vond het niet erg en zelf rookte ik er ook wel eens 1 mee. Zijn moeder is overleden aan longkanker, dat vond ik wel een goede reden om te stoppen voor hem maar nee. Hij moet het zelf willen en nu is dat nog niet zo ver helaas. Zelf kan ik er nu 1 roken en dan bijv. over 3 maanden weer eens, kost geen moeite en heb er verder geen behoefte aan. Vind het nu ik zwanger ben soms wel stinken hoor!
Haha, dat zou je denken. Waar wij heen gaan hebben ze geen shag en dat wordt gerookt.... sigaretten,, daar kan ik niet tegen en mijn vriend vind het ontzettend ranzig. Dus we wagen gewoon een poging
Zou toch als ik jou was een pakje mee nemen straks sta je daar toch met een ranzig pakje peuken haha. Nee hoor hoop gewoon dat jullie gaat lukken. Ik zelf sta er gewoon nog niet achter, Wie dat wel doen heel veel succes en hoop zeker dat het slaagd.
Ik ben ook eigenlijk sinds mijn positieve test gestopt met roken en ben ook niet van plan om alsnog te gaan roken.. MAAR! ik ga nu echt niet van mijn vriend eisen dat hij ook moet stoppen..eigenlijk is dat raar. Ik eis wel dat hij niet meer in huis rookt, omdat ik zwanger ben. Maar stoppen!? Nee! Ik wist dat hij rookte en heb het zelf ook gedaan dus waarom zal hij opeens moeten stoppen? Omdat ik ook ben gestopt? Sowieso hou ik niet zo van mensen die zeuren over rokende mensen, daar heb ik een afkeer tegen. Sorry. Aan mij heb je dus vrij weinig.. behalve dat ik je probleem niet ken!
Hier net zo, Ik rookte voor mijn zwangerschap ook een pakje per dag weg, evenals mijn vriend. Sinds ik een positieve zwangerschaps test in handen had, ben ik gestopt! Nog 2 sigaretten gerookt toen ik 16 weken zwanger was, maar toen zo'n schuldgevoel gekregen tegenover de kleine in me buik, dat ik echt direct gestopt ben weer. Vanaf dat we wisten dat ik zwanger was, is mijn vriend buiten gaan roken.. Heerlijk zo'n fris huis Maar hem vragen te stoppen? nee, absoluut niet. Als hij wil roken is dat zijn keuze.. en daarbij, hij rookt buiten.. dus binnen geen vieze rook lucht en dampen meer.. en voor de kleine straks dus een gezonde omgeving. Ik wil niet eens dat hij stopt, aangezien hij dan mega saggerijnig is en niet te genieten dus eh, lekker laten roken
Wat goed dat je inmiddels gestopt ben. Dit meen ik eerlijk en oprecht, MAAR.............................. Als ik eerlijk ben vind ik t allemaal erg makkelijk gedacht van je. Jij rookte toen je zwanger was, en jou man moet nu stoppen omdat JIJ t vind stinken. Hmmmm, beetje krom naar mijn idee.
Mijn vriend rookt ook nog steeds en daarom was het voor mij extra moeilijk om te stoppen tijdens de zwangerschap. Hij pafte vrolijk door terwijl ik het echt super moeilijk had met niet roken... Het is uiteindelijk wel gelukt. @TS; Ja hoe vervelend jij het ook vindt dat je man nog steeds rookt, je kunt hem niet dwingen om te stoppen denk ik. Stoppen met roken lukt alleen als je het echt wilt, en als je vriend het niet wil, kun je er al donder op zeggen dat het niet gaat lukken, ook al zou hij een poging wagen. Een kennisje van me is ook heel erg anti-roken, haar vriend rookte ook toen ze hem leerde kennen, zij dwong hem om te stoppen met roken, met als resultaat dat hij het nu stiekem doet... Lijkt me ook niet de oplossing. Dus, denk dat je maar moet accepteren dat hij rookt. Wel vind ik het een beetje vreemd dat hij zo lacherig doet over wat je zoontje zegt...
- Omdat het beter voor zijn gezondheid is, en hij dan de kans op vroegtijdig overlijden waardoor je kindje zonder vader achterblijft, kleiner maakt?* - Om een goed voorbeeld aan zijn kind te geven? - En, uit solidariteit met jou. Jij stopt met roken voor jullie kindje, het lijkt me makkelijker als je dan niet de hele dag een roker om je heen hebt waardoor je misschien weer in de verleiding komt. *Even om discussie te voorkomen; ik weet heel goed dat roken slechts de kans op ziek worden vergroot, en dat het geen garantie is op vroegtijdig overlijden. Ik weet ook dat er rokers zijn die 100 worden ...
Ik ga er van uit dat je man wijs genoeg is om zijn eigen beslissingen te maken en je hem nief hoeft te "bemoederen" hoe meer jij er tegenin gaat hoe moeilijker hij gaat doen om te stoppen. Hij is er blijkbaar nog niet klaar voor. Als je dan gaat stoppen hou je dat nooit vol. Geef het de tijd en misschien stopt hij ooit vanzelf.
Mijn vriend rookt ook, toen ik hem leerde kennen had ik duidelijk aangegeven nooit meer iets met een roker te willen (ben zelf asmatisch) en hij is gelijk voor me gestopt maja dat heeft maar een paar maanden geduurd en toen was ik zo gek op hem dat ik niet bij hem weg kon gaan toen die weer begon. Ben nu bijna 31 weken zwanger en ik vind het echt verschrikkelijk dat gerook! Ben ook bang dat ons kindje er schade aan ondervind! Ik kom uit een rook-vrije familie hij uit een rokers familie en ja dat botst nogal, en vooral het geld wat het kost! Wij moeten al ieder dubbeltje omdraaien en hij maar sigaretten kopen!!!! Ik heb het opgegeven en zeg er niks meer over, ik ga liever bij hem uit de buurt als die weer rookt en dat heeft die dondersgoed in de gate!!! Hij vertelde me van de week: Je hebt al een tijdje niks meer over het roken gezegd! Maar ik heb wel een datum in mn hoofd om te stoppen hoor... dus ik ben benieuwd of niks zeggen de oplossing is...
Mijn man kreeg 2 mnd geleden ineens de heldere geest dat hij nu 2mnd niet rookt omdat hij het geen voorbeeld vindt voor zijn zoon!!! Ik heb in mijn zwangerschap 1 maal gevraagd of hij erover wil denken om te stoppen en verder er niet meer over gehad. Hij zegt dat hij nu pas echt zover is om te stoppen...hij is er nog niet maar ik vind het al super dat hij het om die reden doet!! mss geduld hebben, dwingen helpt toch niet
dit dus ... Hier ook een rokende vent, terwijl ik ben gestopt bijna 3 jaar geleden. In tegenstelling tot de meeste hier, heb ik er totaal geen problemen mee. Ja, zou leuk zijn als hij zou stoppen (en stiekem wil hij dat zelf ook, maar hij heeft niet de knop kunnen vinden om echt te stoppen), maar dat moet hij echt zelf doen. Ik heb het niet moeilijker gehad met stoppen terwijl hij doorging, en ik heb nu ook geen problemen met gestopt blijven terwijl hij doorgaat Meer omdat mijn instelling is dat ik gestopt met voor mijzelf en geen ander die mijn instelling kan beinvloeden ...
Tja ik vind dat je nu niet opeens kan verwachten dat hij stopt omdat jij het vies vind geworden. Daarbij, je kan iemand wel pushen om te stoppen maar dat werk alleen maar averechts hoor. Hij moet het zelf willen. Maar goed wie ben ik, wij roken beide. En ik heb nog geen behoefte om te stoppen. Mijn vriend zou eigenlijk wel moeten stoppen want hij heeft 1,5jaar terug een klaplong gehad en is er daarna aan geopereerd. Hij is gestopt een tijdje terug en had dit 2,5week volgehouden en toen toch weer begonnen.