Ik heb afgelopen maandag een borstverkleining ondergaan. Ik verlies nog steeds kleine beetjes bloed en wondvocht. Mijn ene borst is ook echt verschrikkelijk bont en blauw/geel en de andere valt reuze mee. Is dit normaal. Kijk een beetje blauw zou ik begrijpen maar dit is echt verschrikkelijk blauw. Ik schrok er erg van... Het is verder niet echt pijnlijk ofzo. Alleen de wondjes steken een beetje.. Moet ik hier iets mee of gewoon afwachten..
Ik heb trouwens ook sinds vandaag. Aan dezelfde blauwe borst, net of ligt er een telefoon tegen aan te trillen. Ik heb vandaag al een paar keer gezegd.. Tjonge, net of ligt er een telefoon op trilfunctie in mijn bh.. Is er iemand die hier ervaring mee heeft...
Het is voor mij al bijna 10 jaar geleden, maar heb er na de eerste 2 weken weinig last meer van gehad. Behalve dan bij inspanning. Ook nauwelijks bloeduitstortingen. Maar dat is natuurlijk voor iedereen anders. Voor je eigen gemoedsrust zou ik gewoon even bellen met de afdeling/arts morgen. Ik mocht trouwens niet weg voordat ik minder als een bepaald aantal ml. wondvocht verloor. Heb thuis ook niet meer als een paar druppels gehad. Waar komt het wondvocht vandaan, uit de gaatjes van de drains of uit de hechtingen? Als je het niet vertrouwd zou ik gewoon even bellen, een oud klasgenoot van mij heeft het laten doen en die heeft een lelijke ontsteking gekregen waardoor ze opnieuw geopereerd moest, dat is natuurlijk wel een ander uiterste en ik wil je niet bang maken. Maar toch... Verder over het herstel, voor ik mijn eigen haar weer kon wassen etc. was ik echt wel 6 hele weken verder hoor. Daarvoor kon ik een hoop, maar moest ik rustig aan doen. Het is een heftige operatie voor je lijf om te verwerken hoor, doe lekker rustig aan!
Dat herken ik niet direct, maar klinkt een beetje als een zenuw. Gewoon even bellen morgen, vinden ze echt niet gek! Liever een keer teveel dan een keer te laat.
Ik heb geen drains gehad. Dus het wondvocht/bloed komt echt uit de littekens/wondranden. In het ziekenhuis stelden ze wel voor om evt verbandjes in de bh te doen tegen lekken. Dus eigenlijk was het wel een soort van bekend dat het zou kunnen gebeuren toch... ? Oh vind dit zo eng...
Ja dan lijkt het mij normaal dat het uit de "wond" komt. Wel gek, ik wist niet dat het zonder drains gedaan wordt, maarja wat ik al zei voor mij is het lang geleden. Heb je gebeld?
Ik heb 2 keer een verkleining gehad. Wondvocht is niet gek hoor, zeker als je geen drains gehad hebt. En dat trillende telefoon gevoel is waarschijnlijk een zenuw inderdaad, heb ik ook gehad.
Ja had even gebeld. Mocht ook wel even langskomen. Het zag er prima uit. Alleen erg blauw. Maar dat trekt wel weer weg..